Η νέα πλούσια έκδοση του «καλού» Mazda MX5 με τα 184 άλογα και το μπλοκέ διαφορικό απογειώνει την απόλαυση και τον fun-to-drive χαρακτήρα του πισωκίνητου διθέσιου cabrio.
Πριν σχεδόν από 35 χρόνια το Mazda MX-5 έφερε ξανά στο προσκήνιο τα προσιτά μικρά διθέσια ανοιχτά αυτοκίνητα (roadster) γράφοντας τη δική του σελίδα στο libro dΆ oro της αυτοκίνησης. Με το πέρασμα των χρόνων όχι μόνο κατάφερε μια σπουδαία εμπορική καριέρα (ρεκόρ Γκίνες για τις πωλήσεις του στην κατηγορία), αλλά σήμερα, στην 4η γενιά του, έμεινε ουσιαστικά μόνο να υπερασπίζεται την τιμή της κατηγορίας που το ίδιο επανίδρυσε.
Με την ευκαιρία της διαθεσιμότητας της πλούσιας εξοπλιστικής έκδοσης Homura, είχαμε την τύχη να έρθουμε ξανά σε επαφή με ένα από τα πιο fun to drive μοντέλα της ελληνικής αγοράς (χωρίς αυτό να είναι φυσικά κάποιο supercar) και μάλιστα στην καλή έκδοση με τον 2λιτρο Skyactiv-G κινητήρα των 184 ίππων και το στάνταρ μπλοκέ πίσω διαφορικό (διατίθεται και με τον 1,8 λτ. κινητήρα των 132 ίππων).
Απόλυτα οδηγοκεντρική η καμπίνα του Mazda MX-5, που διακρίνεται για τη στιβαρότητά της.
Βγάζουν μάτι οι ζάντες της BBS και οι κόκκινες δαγκάνες της Brembo
Το MX-5 προκαλεί όπως και να έχει με το, λίγο κάτω από 4 μέτρα, αμάξωμα να ενσωματώνει άριστα τη μοντέρνα σχεδιαστική γλώσσα Kodo της Mazda και να τη συνδυάζει αρμονικά με τα LED φώτα, τους τονισμένους θόλους, τις υπέροχες ακτινωτές ζάντες και τις αναλογίες ενός γνήσιου roadster. Στο μοντέλο της δοκιμής χωρίς αμφιβολία την παράσταση κλέβουν οι μαύρες 17άρες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου της BBS, πίσω από τις οποίες μάλιστα υπάρχουν φρένα της Brembo με κόκκινες δαγκάνες και σπορ αμορτισέρ της Bilstein. Υπάρχουν όμως και περισσότερα καλούδια που δε φαίνεται απΆ έξω, όπως για παράδειγμα τα σπορ καθίσματα της Recaro στην ελάχιστα πρακτική, 2θέσια καμπίνα επιβατών.
Σε σχέση με τη βασική έκδοση Exclusive Line (37.800 ευρώ) και πάντα με τον 2λιτρο κινητήρα, η έκδοση Homura κοστίζει περίπου 2.500 παραπάνω (40.159 ευρώ). Ενδιάμεσα υπάρχουν οι εκδόσεις Kazari και Κizuna με 39.373 ευρώ. Με τον κινητήρα των 132 ίππων η τιμή της έκδοση Homura είναι 38.586 ευρώ με τη μικρή διαφορά των 1.600 ευρώ να σε οδηγεί τυφλά στη 2λιτρη έκδοση αν δεν υπάρχει πρόβλημα με τα σχετικά φορολογικά βάρη.
Τίποτα όμως από όλα αυτά δε με απασχόλησε, όταν σε μια γλιστερή αριστερή στροφή κουμπωμένος στο καταπληκτικό κάθισμα της Recaro με το ηχείο της BOSE μέσα στο προσκέφαλο νιώθοντας το αμάξωμα να με τυλίγει, κατέβασα από 4η σε 3η και βύθισα το γκάζι απολαμβάνοντας μια θεαματική πλαγιολίσθηση. Η απόλαυση απογειώνεται στην πλούσια έκδοση του Mazda MX5 με τα 184 άλογα…