6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το νέο Audi A8 δεν σχεδιάστηκε για να είναι προκλητικό, αλλά ισορροπημένο και επιβλητικό.
Δοκιμή: Νέο Audi A8 50 TDI
19.955 Επισκέψεις στο άρθρο (1/6/2018)
Το ολοκαίνουργιο Audi A8 ξεπερνά τα συνήθη όρια μιας κορυφαίας πολυτελούς λιμουζίνας και «φορτωμένο» με τεχνολογία από το (μεθ)αύριο, καθιστά ξεχωριστή εμπειρία ακόμη και την πιο απλή μετακίνηση.
Ενίοτε τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Ας αφήσουμε λοιπόν τα γενικά εισαγωγικά και ας μπούμε κατ΄ευθείαν στο… ψητό: Το 4ης γενιάς A8 είναι το «εξυπνότερο» και πιο τεχνολογικά εξελιγμένο μοντέλο, που έχει κατασκευάσει ποτέ η Audi. Ίσως και η αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα μιας και το νέο A8 είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που έχει εξελιχθεί ειδικά για υψηλού βαθμού αυτοματοποιημένη οδήγηση σε επίπεδο 3. Το σύστημα Audi AI (Artificial Intelligence) Traffic Jam Pilot αναλαμβάνει την εντελώς αυτόνομη οδήγηση με ταχύτητα έως 60 χλμ./ώρα σε αυτοκινητόδρομους, όπου υπάρχει μπαριέρα ανάμεσα στις δύο κατευθύνσεις του δρόμου. Το εν λόγω σύστημα διαχειρίζεται την εκκίνηση, την επιτάχυνση, το τιμόνι και το φρενάρισμα.
Ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να ελέγχει το αυτοκίνητο, αλλά μπορεί να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι και να επικεντρωθεί σε μια διαφορετική δραστηριότητα που υποστηρίζεται από το αυτοκίνητο, όπως η παρακολούθηση της ενσωματωμένης τηλεόρασης… Και αυτή είναι μία μόνο από τις 40 και πλέον έξυπνες και καινοτόμες εφαρμογές υποβοήθησης του οδηγού, που διαθέτει το ολοκαίνουργιο Audi A8. Και έτσι θα πρέπει να είναι, γιατί αν πρέπει να δεις τι μπορεί να κάνει ένας κατασκευαστής, πρέπει να κοιτάξεις τη ναυαρχίδα του. Και το Α8 ήταν, είναι και θα είναι η βιτρίνα τεχνολογίας της Audi.
Διακριτική κομψότητα
Κύριο χαρακτηριστικό της σχεδιαστικής ταυτότητας του νέου Audi A8 είναι η πλατιά εξαγωνική μάσκα Singleframe και το «ρευστό» αμάξωμα που αποπνέει, σύμφωνα με την Audi, δυναμισμό και «προχωρημένο» status. Συμφωνούμε έως ένα βαθμό, όπως και πολλοί άλλοι άλλωστε που έριξαν, λιγότερο ή περισσότερο διακριτικά, τη ματιά τους στην νέα ναυαρχίδα της Audi. Γιατί όπως και να το κάνεις το Α8 ξεχωρίζει και όχι μόνο τη μέρα, αλλά και τη νύχτα μέσω των πολύ εντυπωσιακών προβολέων HD Matrix LED με φωτισμό Audi λέιζερ και τη φωτεινή λωρίδα LED σε συνδυασμό με τα πίσω φώτα τεχνολογίας OLED. Αυτά μάλιστα παράγουν (μάλλον υπερβολικά για το γούστο μας) φωτεινά κινούμενα μοτίβα καθώς ο οδηγός πλησιάζει ή απομακρύνεται από το αυτοκίνητο.
Κακά τα ψέματα όμως, το A8 δεν σχεδιάστηκε για να είναι προκλητικό -είναι η κατηγορία ανόητε-, αλλά ισορροπημένο και επιβλητικό. Η εικόνα αυτή ενισχύεται από την ευρεία χρήση χρωμίου (γούστα είναι αυτά βέβαια) και από τις σεβαστές διαστάσεις, μιας και το μήκος του A8 φτάνει πλέον τα 5.172 χλστ. (+37). Αυξημένο είναι επίσης το μεταξόνιο κατά 6 χλστ. (2.998 χλστ.) και το ύψος (1.473 από 1.460 χλστ.). Μόνο το πλάτος είναι ελαφρά μειωμένο (1.945 από 1.949 χλστ.).
Το A8 διαθέτει αμάξωμα από αλουμίνιο, τη στιγμή που το θρυλικό Audi Space Frame (πλαίσιο) αποτελεί μίξη αλουμινίου, χάλυβα υψηλής αντοχής, μαγνησίου (μπάρα μπροστινών θόλων) και ανθρακονημάτων (πάνελ στο πίσω μέρος). Με αυτά και με αυτά το βάρος του A8 της δοκιμής είναι στα 2.050 κιλά.
Για executives
Προφανώς και το Audi A8 δεν είναι για τον καθέναν. Είναι μια high-tech λιμουζίνα με όλη τη σημασία της λέξεως, για executive επιχειρηματίες, οι οποίοι στη διαθέσιμη έκδοση με τον 3,0 ΤDI κινητήρα των 286 ίππων είναι σε θέση να δώσουν 117.280 ευρώ για αρχή. Όταν φυσικά κανείς αρχίσει να επιλέγει από τον μακρύ κατάλογο με τα τεχνολογικά καλούδια και τα αξεσουάρ άνεσης και ασφάλειας, τότε η τιμή μπορεί να φτάσει σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα. Για κάποιους όμως αυτές είναι πεζές λεπτομέρειες και καθώς η πόρτα σφραγίζει μόνη της, την ώρα που παίρνω το τιμόνι στα χέρια, έχω την εντύπωση πως γίνονται και για μένα καθώς ξεκινάω για ένα ξεχωριστό ταξίδι στον κόσμο της σπορ πολυτέλειας…
Το 4ης γενιάς A8 είναι το «εξυπνότερο» και πιο τεχνολογικά εξελιγμένο μοντέλο, που έχει κατασκευάσει ποτέ η Audi.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να ελέγχει το αυτοκίνητο, αλλά μπορεί να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι και να επικεντρωθεί σε μια διαφορετική δραστηριότητα που υποστηρίζεται από το αυτοκίνητο, όπως η παρακολούθηση της ενσωματωμένης τηλεόρασης… Και αυτή είναι μία μόνο από τις 40 και πλέον έξυπνες και καινοτόμες εφαρμογές υποβοήθησης του οδηγού, που διαθέτει το ολοκαίνουργιο Audi A8. Και έτσι θα πρέπει να είναι, γιατί αν πρέπει να δεις τι μπορεί να κάνει ένας κατασκευαστής, πρέπει να κοιτάξεις τη ναυαρχίδα του. Και το Α8 ήταν, είναι και θα είναι η βιτρίνα τεχνολογίας της Audi.
Διακριτική κομψότητα
Κύριο χαρακτηριστικό της σχεδιαστικής ταυτότητας του νέου Audi A8 είναι η πλατιά εξαγωνική μάσκα Singleframe και το «ρευστό» αμάξωμα που αποπνέει, σύμφωνα με την Audi, δυναμισμό και «προχωρημένο» status. Συμφωνούμε έως ένα βαθμό, όπως και πολλοί άλλοι άλλωστε που έριξαν, λιγότερο ή περισσότερο διακριτικά, τη ματιά τους στην νέα ναυαρχίδα της Audi. Γιατί όπως και να το κάνεις το Α8 ξεχωρίζει και όχι μόνο τη μέρα, αλλά και τη νύχτα μέσω των πολύ εντυπωσιακών προβολέων HD Matrix LED με φωτισμό Audi λέιζερ και τη φωτεινή λωρίδα LED σε συνδυασμό με τα πίσω φώτα τεχνολογίας OLED. Αυτά μάλιστα παράγουν (μάλλον υπερβολικά για το γούστο μας) φωτεινά κινούμενα μοτίβα καθώς ο οδηγός πλησιάζει ή απομακρύνεται από το αυτοκίνητο.
Κακά τα ψέματα όμως, το A8 δεν σχεδιάστηκε για να είναι προκλητικό -είναι η κατηγορία ανόητε-, αλλά ισορροπημένο και επιβλητικό. Η εικόνα αυτή ενισχύεται από την ευρεία χρήση χρωμίου (γούστα είναι αυτά βέβαια) και από τις σεβαστές διαστάσεις, μιας και το μήκος του A8 φτάνει πλέον τα 5.172 χλστ. (+37). Αυξημένο είναι επίσης το μεταξόνιο κατά 6 χλστ. (2.998 χλστ.) και το ύψος (1.473 από 1.460 χλστ.). Μόνο το πλάτος είναι ελαφρά μειωμένο (1.945 από 1.949 χλστ.).
Το A8 διαθέτει αμάξωμα από αλουμίνιο, τη στιγμή που το θρυλικό Audi Space Frame (πλαίσιο) αποτελεί μίξη αλουμινίου, χάλυβα υψηλής αντοχής, μαγνησίου (μπάρα μπροστινών θόλων) και ανθρακονημάτων (πάνελ στο πίσω μέρος). Με αυτά και με αυτά το βάρος του A8 της δοκιμής είναι στα 2.050 κιλά.
Για executives
Προφανώς και το Audi A8 δεν είναι για τον καθέναν. Είναι μια high-tech λιμουζίνα με όλη τη σημασία της λέξεως, για executive επιχειρηματίες, οι οποίοι στη διαθέσιμη έκδοση με τον 3,0 ΤDI κινητήρα των 286 ίππων είναι σε θέση να δώσουν 117.280 ευρώ για αρχή. Όταν φυσικά κανείς αρχίσει να επιλέγει από τον μακρύ κατάλογο με τα τεχνολογικά καλούδια και τα αξεσουάρ άνεσης και ασφάλειας, τότε η τιμή μπορεί να φτάσει σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα. Για κάποιους όμως αυτές είναι πεζές λεπτομέρειες και καθώς η πόρτα σφραγίζει μόνη της, την ώρα που παίρνω το τιμόνι στα χέρια, έχω την εντύπωση πως γίνονται και για μένα καθώς ξεκινάω για ένα ξεχωριστό ταξίδι στον κόσμο της σπορ πολυτέλειας…
Καλά, εκεί στην Audi δεν άκουσαν ότι το diesel πέθανε και ότι η τετρακίνηση δεν προσφέρει τίποτα;