Το DS 3 Crossback αποκτά την ηλεκτρική του έκδοση E-Tense και ενισχύει τον premium χαρακτήρα του αποτελώντας έτσι το πρώτο ηλεκτρικό premium μοντέλο της κατηγορίας.
What is new - Aμιγώς ηλεκτρικό με 136 ίππους - Αυτονομία περίπου 300 χλμ. - Ανώτατη λιανική τιμή 42.000 ευρώ - Tιμή με επιδότηση προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά»: 36.919 ευρώ
Η DS ανοίγει το χορό στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών premium crossover με το νέο DS 3 Crossback E-Tense. Πρόκειται για την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του κομψού και ξεχωριστού DS 3 Crossback η οποία ενσωματώνει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που έχουμε γνωρίσει και σε άλλες εφαρμογές του ομίλου με πιο mainstream χαρακτήρα, όπως τα Peugeot e-208 και e-2008 αλλά και το Opel Corsa-e. Aυτό έχει ως αποτέλεσμα να τονίζει τον premium χαρακτήρα του ακόμα περισσότερο, αποτελώντας έτσι ένα μοναδικό από όλες τις απόψεις μοντέλο, κάτι που βεβαίως επαληθεύεται και από την τιμή των 42.000 ευρώ που προσφέρεται (ανώτερη λιανική τιμή έκδοσης So Chic) ή 35.919 με επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά» σε συνδυασμό και με απόσυρση.
Σχεδίαση: Premium και δυναμικό πάντα ξεχωριστό. Εμφανισιακά η ηλεκτρική έκδοση του DS 3 Crossback δεν διαφοροποιείται ριζικά σε σχέση με τις «συμβατικές» του εκδόσεις, παραμένοντας ιδιαίτερα κομψή αλλά και ξεχωριστή. Το compact διαστάσεων crossover εκφράζει άμεσα τον εκλεπτυσμένο του χαρακτήρα τόσο μέσω της συνολικής του σχεδίασης όσο και των επιμέρους λεπτομερειών του, όπως είναι τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, η ιδιαίτερη χρωμιωμένη μάσκα εμπρός και οι «κρυφές» του χειρολαβές. Όπως και η υπόλοιπη γκάμα του μάλιστα, συνδυάζει τα παραπάνω χαρακτηριστικά και με δυναμικές λεπτομέρειες, διατηρώντας τον φρέσκο και νεανικό του αέρα στο ακέραιο.
Το DS 3 Crossback κινείται σβέλτα και έχει αυτονομία περίπου 300 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες με μέση κατανάλωση στις 16,5 kWh.
Το DS 3 Crossback E-Tense εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων και κιβώτιο μιας σχέσης με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Η πλατφόρμα CMP που χρησιμοποιεί ενσωματώνει για την περίσταση τις μπαταρίες του συστήματος κάτω από το δάπεδο του οχήματος ώστε να κάνει καλύτερη κατανομή του –αυξημένου- βάρους που προσθέτουν. Η χωρητικότητα των μπαταριών είναι 50 kWh και προσφέρουν αυτονομία στον κύκλο WLTP 320 χλμ., πολύ κοντά στο νούμερο που είδαμε κι εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής του (300 χλμ.) με μέση αυτονομία σε μεικτές συνθήκες στα 285 χλμ. και κατανάλωση 16,5 kWh/100 χλμ.. Ως ηλεκτρικό, το DS 3 E-Tense παρουσιάζει πολύ καλό τράβηγμα από στάση με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,3 δλ. και έχει αυτή την μοναδική αίσθηση τραβήγματος μέχρι λίγο πάνω από τα 100 χλμ./ώρα, ενώ ανάλογα με την επιλογή λειτουργίας (ECO, Normal, Sport) ο κινητήρας προσαρμόζεται ανάλογα και ως προς της απόκρισή του. Τέλος υπάρχουν δύο επιλογές και για την δύναμη της ανάκτησης ενέργειας από το κιβώτιο, μεταβάλλοντας ανάλογα το brake effect στο άφημα του γκαζιού.
Το DS 3 Crossback κινείται σβέλτα και έχει αυτονομία περίπου 300 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες με μέση κατανάλωση στις 16,5 kWh.
Όσον αφορά στην φόρτισή του, το DS 3 Crossback E-Tense χρειάζεται 24 ώρες περίπου για μια πλήρη φόρτιση από οικιακή πρίζα (2,3 kW) και 7 ½ ώρες από wallbox ισχύος 7,4 kW, ενώ από ταχυφορτιστή χρειάζεται 1ώρα και 15 λεπτά για το 100% ή 30 λεπτά για το 80% της φόρτισης.
Μoναδικό σχεδιαστικά είναι και το εσωτερικό του DS 3 Crossback Ε-Τense με το με το σχεδιαστικό μοτίβο του διαμαντιού να ακολουθείται κι εδώ. Οι λευκές δερμάτινες επενδύσεις τονίζουν τον premium χαρακτήρα του.
Το εσωτερικό της έκδοσης E-Tense του DS 3 Crossback παραμένει ίδιο σε μεγάλο βαθμό με τις συμβατικές εκδόσεις και κερδίζει τις εντυπώσεις με την ξεχωριστή του σχεδίαση, τον ποιοτικό του διάκοσμο και την ξεχωριστή του εικόνα. Μάλιστα οι προαιρετικές λευκές δερμάτινες επενδύσεις σε ταμπλό, καθίσματα και στο εσωτερικό των θυρών, απογειώνουν το αισθητικό αποτέλεσμα σε αυτή την έκδοση. Εργονομικά «κουράζει» ελαφρώς τον χειριστή που θα πρέπει να περάσει αρκετό καιρό μαζί του για να μπορέσει να συνηθίσει τις επιλογές της DS στον τομέα, αν και αυτό αποτελεί άλλο ένα στοιχείο της μοναδικότητάς του. Επιπλέον και παρά την εξαιρετική θέση οδήγησης υπάρχει μια αίσθηση κλειστοφοβίας λόγω και της περιορισμένης ορατότητας που οφείλεται στη σχεδίαση. Από κει και ύστερα, οι χώροι ικανοποιούν για 4 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών διατηρεί τον όγκο και των συμβατικών εκδόσεων με 350 λίτρα.
Το DS 3 Crossback E-Tense είναι άνετο και ήσυχο παρά την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησής του.
Οδηγικά το DS 3 Crossback E-Tense όπως και όλες οι περιπτώσεις αυτοκινήτων που διαθέτουν και ηλεκτρικές εκδόσεις, διαφοροποιείται λόγω του αυξημένου του βάρους. Σε αυτή την περίπτωση η αύξηση είναι της τάξης των 320 κιλών από το DS 3 με τον 1,2 λτ. κινητήρα και το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο, κάτι που για να «αντιμετωπιστεί» ορίζει ελαφρώς πιο σκληρό setup ανάρτησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η οδηγική του αίσθηση να είναι πιο σφιχτή και να περιορίζεται ελαφρώς το επίπεδο της άνεσης κυρίως από το πέρασμα έντονων ανωμαλιών, όμως και πάλι παραμένει ένα άνετο οδηγικά αυτοκίνητο της γαλλικής σχολής. Παράλληλα και με την βελτίωση στο πεδίο της ηχομόνωσης, το DS 3 Crossback Ε-Τense παραμένει ευχάριστο στις αστικές μετακινήσεις, ενώ δεν χάνει και τον ενδιαφέρων του οδηγικό χαρακτήρα προσφέροντας καλή αίσθηση στον οδηγό του και σε πιο σβέλτους ρυθμούς κίνησης εκτός των τειχών. Εκεί και πάλι λόγω βάρους, τα ηλεκτρονικά συστήματα αναλαμβάνουν να το διατηρήσουν ασφαλές και ευχάριστο στην υπερβολή του οδηγού του.
Στις στροφές το βάρος του DS 3 Crossback E-Tense δεν κρύβεται και στην υπερβολή του οδηγού, αναγκάζει τα ηλεκτρονικά να το διαχειριστούν.
+ Εμφάνιση μέσα-έξω, ποιότητα και εικόνα εσωτερικού, εξοπλισμός, οδηγική αίσθηση και συμπεριφορά, αυτονομία - Τιμή χωρίς επιδότηση, ορατότητα, κλειστοφοβική αίσθηση εσωτερικού, χρόνος φόρτισης σε οικιακή πρίζα
To DS 3 Crossback E-Tense είναι το μοναδικό ηλεκτρικό μικρό Crossover της αγοράς με premium χαρακτήρα και αποτελεί το πιο ξεχωριστό αυτοκίνητο της κατηγορίας αυτή τη στιγμή από όλες τις απόψεις. Αυτό βέβαια σε συνδυασμό και με την τεχνολογία του, έχει αντίκτυπο και στην τιμή του αν και με το πρόγραμμα επιδότησης αυτή μειώνεται σημαντικά.