5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Δοκιμή: Νέο Hyundai Tucson
202.832 Επισκέψεις στο άρθρο (31/1/2021)
Τους αλλάζει τα φώτα… H Hyundai ενισχύει την γραμμή κρούσης της μέσα από την δημοφιλή κατηγορία των C-SUV και το νέο Tucson, το οποίο έρχεται ως μια προχωρημένη και ξεχωριστή πρόταση να στριμώξει τον ανταγωνισμό.
- Ηπια υβριδικό με απόδοση 180 ίππων
- Kαίει 9,3 λτ./100 χλμ.
- Tιμή από 29.990 ευρώ (1,6 T-GDI 150 ίππων)
Η Hyundai είναι μια εταιρεία που χτίζει πολύ σχολαστικά και επιδέξια την κάθε της κίνηση στην αγορά. Μέσα στην προηγούμενη χρονιά κατάφερε να κάνει ακόμα πιο αισθητή την παρουσία της στα μίνι με το νέο i10, στα μικρά με το νέο i20, στα compact SUV με το Κοna και την υβριδική και ηλεκτρική του έκδοση, και στα μικρομεσαία με την ανανέωση του i30 προς τα τέλη της χρονιάς. Η προϊοντική της επίθεση έχει τώρα για αιχμή του δόρατος, το επιβλητικό νέο Hyundai Tucson, το οποίο έρχεται να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του. Με παραπάνω από 7 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, εκ των οποίων οι 1,4 εκατομμύρια αφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά, το Tucson είναι ο ηγέτης της οικογένειας SUV της Hyundai και βεβαίως ένα πολύ σημαντικό μοντέλο σε μια εξίσου σημαντική κατηγορία. Με επίκεντρο την επαναστατική του σχεδίαση, το προηγμένο τεχνολογικό του προφίλ, την premium προσέγγισή του σε ποιότητα και εικόνα, τους μεγάλους του χώρους, την πλούσια γκάμα εκδόσεων και κινητήρων αλλά και το παραδοσιακά «αχτύπητο» Value for money, το νέο Tucson έχει την ικανότητα να βάλει δύσκολα στο σκληρό ανταγωνισμό του. Το γνωρίζουμε στην έκδοση με τον 1,6 λίτρων T-GDI βενζινοκινητήρα των 180 ίππων που συνδυάζεται με το προηγμένο μηχανικό κιβώτιο iMT και με τιμή που ξεκινά από τα 31.590 ευρώ.
Εμφάνιση: Πρωτοποριακή τεχνοτροπία σχεδίασης, εντυπωσιακό αποτέλεσμα
Το μεγαλύτερο κεφάλαιο του νέου Hyundai Tucson αφορά βεβαίως την προχωρημένη και εντυπωσιακή εμφάνισή του. Αυτή ονομάζεται «Sensuous Sportiness» και αν και μας συστήθηκε στο νέο i20, εδώ εκφράζεται με ακόμα μεγαλύτερη ένταση. Κύριο χαρακτηριστικό του νέου Tucson είναι προφανώς η εμπρόσθια μάσκα και τα LED φωτιστικά σώματα που ενσωματώνει σε αυτή ως ένα ενιαίο σύνολο. Το συγκεκριμένο μοτίβο ονομάζεται «parametric jewels» διότι όταν τα φώτα είναι σβηστά, το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου φαίνεται να καλύπτεται από 29 σκούρα γεωμετρικά μοτίβα χωρίς να διακρίνονται τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας που είναι πλήρως ενσωματωμένα στη μάσκα. Όταν όμως τα φώτα ενεργοποιούνται, αυτά τα μοτίβα χαρίζουν ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό και κομψό χαρακτήρα στο εμπρός μέρος που ενισχύεται από τα ζεύγη προβολέων στον επίσης δυναμικό προφυλακτήρα. Το Tucson γενικότερα έχει βασιστεί στην «parametric dynamics» τεχνολογία σχεδίασης της Hyundai που στηρίζεται σε ψηφιακά δεδομένα, κάτι που φαίνεται από τον τρόπο που συνδυάζει τις έντονες γραμμές με τις γωνίες σε όλες τις επιφάνειές του. Αυτά τα στοιχεία του χαρίζουν μια ιδιαίτερα δυναμική εικόνα που συμπληρώνεται ευχάριστα με SUV στοιχεία αλλά και εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες. Συνολικά, το μεγαλύτερο προς όλες τις διαστάσεις Tucson (+ 20 χλστ. σε μήκος, + 15 χλστ. σε πλάτος, + 5 χλστ. σε ύψος και + 10 χλστ. σε μεταξόνιο), αποκτά σε αυτή του τη γενιά ένα ιδιαίτερα καλαίσθητο και ξεχωριστό αισθητικό προφίλ που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο.
Ξεκινάω δηλώνοντας οτι αυτό το μοντέλο ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ, είναι το πρώτο Hyundai που δεν με αφήνει (τουλάχιστον) αδιάφορο αισθητικά και εχει όλα τα καλά της μάρκας. Από πλευράς μεγέθους βρίσκεται στα δικά μου 'όρια' - πάνω από 4.5 μέτρα μήκος τα SUV είναι πολύ δύσχρηστα χωρίς να προσφέρουν κάτι πέραν από εντυπώσεις. Εχω σημειώσει δύο βασικά μείον: πρώτον τα μηχανικά. Υβριδικό (έστω ήπιο) πακέτο και 9+ λίτρα κατανάλωση? υπερβολή, το μη υβριδικό πόσο θα καίει, 11?... και να μην πω για το νέο κιβώτιο που δεν καταλαβαίνω τι προσφέρει πέραν από marketing... (και τι πάει να πει θέλει προσαρμογή στην εκκίνηση???). Δεύτερον τα κουμπιά ή για να είμαι ακριβής η έλλειψή τους. Το ταμπλώ είναι συνολικά από τα πιο ενδιαφέροντα που έχω δει (θεωρώ μαζί με τα Peugeot το καλύτερο) αλλά ΟΛΑ τα πλήκτρα είναι αφής το οποίο σημαίνει ΔΥΣΧΡΗΣΤΑ (βέβαια τα πλήκτρα στο τιμόνι υποθέτω αντισταθμίζουν αλλά πχ ο κλιματισμός θα είναι μπελάς να ρυθμιστεί όταν οδηγάς...). Μυρίζω marketing και εδώ, νομίζω το παράκαναν (στα Peugeot από την άλλη μου τη σπάει απίστευτα η θέση οδήγησης - όλο κουνάς το κεφάλι για να δεις τα όργανα καθότι τα κρύβει το τιμόνι... άλλος μπελάς κι αυτό... i-cockpit σου λέει και πράσινα άλογα, ας το καταργούσαν και να έβαζαν head up display στάνταρντ...).
....Πολυ ομορφο και ποιοτικο, και σε λογικη τιμη. Απλως, η μεγαλη οθονη αφης ειναι πολυ χαμηλα και ο οδηγος θα πρεπει να σκυψει για να δει, με αποτελεσμα να χανει την επαφη του με τον δρομο. Θα επρεπε να ειναι πιο ψηλα, οπως στα περισσοτερα συγχρονα αυτοκινητα.
Το αυτόματο έχει πιο ωραίο εσωτερικό
Από την εικόνα του εσωτερικού, δε φαίνεται να ευνοήθηκαν οι πίσω επιβάτες πάντως. Τόσος όγκος στο δρόμο και να μην μπορείς να έχεις ανάσα στα γόνατα. Το ταμπλό ξεχωριστό σε σχέση με ότι κυκλοφορεί, η μεσαία οθόνη ενσωματωμένη ενώ των οργάνων να ξεχωρίζει, καλό αυτό. Με τέτοια τιμή θα το δούμε να κυκλοφορεί πολύ.
Αμαξάρα!
Τέλειο! Για εμένα είναι το πιο εδνιαφέρον μοντέλο στην κατηγορία του! Το μόνο μου παράπονο είναι πως η μεσαία οθονη παροτι δειχνει ομορφη πολυ-θα γεμίζει δαχτυλιες πανευκολα...
Τα 9,5lt /100km δεν τα λες και λίγα..... Πάντως από τιμή σκίζει και σίγουρα δεν το λες αδιάφορο.