Το Opel Mokka έχει στυλ και μπρίο στη βενζινοκίνητη χειροκίνητη έκδοση των 130 ίππων, που είναι πιο φθηνή και πιο οικονομική από την αντίστοιχη αυτόματη.
Το Opel Mokka ως βενζινοκίνητο είναι διαθέσιμο με τον γαλλικό 1,2 turbo κινητήρα, που στη βασική απόδοση έχει 100 ίππους και είναι διαθέσιμη μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στην «καλή» του εκδοχή αποδίδει 130 άλογα με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο EAT8. Τον τελευταίο συνδυασμό τον δοκιμάσαμε στο παρελθόν.
Ήρθε όμως ο καιρός να δούμε το συνδυασμό του κινητήρα αυτού με το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο. Όπως συμβαίνει και με την περίπτωση του αυτόματου κιβωτίου, ο συγκεκριμένος συνδυασμός έρχεται από το δεύτερο εξοπλιστικό επίπεδο Εlegance, με κόστος από 28.300 ευρώ, ενώ η αυτόματη έκδοση κοστίζει από 30.300 ευρώ. Είναι αλήθεια πως όπως τα περισσότερα αυτοκίνητα, έτσι και στο Mokka παρατηρούμε αύξηση στις τιμές και πως η σημερινή τιμή του χειροκίνητου Mokka με τα 130 άλογα αντιστοιχούσε σε αυτή του αυτόματου, όταν κάναμε τη σχετική δοκιμή.
Η καμπίνα του Mokka έχει προσεγμένο φινίρισμα, στιβαρή συναρμογή και digital διάκοσμο.
Κινητήρας-Κατανάλωση: Τραβάει μια χαρά, καίει λιγότερο από το αυτόματο
Ο γαλλικός 1,2 turbo στην έκδοση με τα 130 άλογα και τα 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. είναι εύρωστος από χαμηλά, προσφέρει ζωντάνια στο πάτημα του γκαζιού σε μεγάλο φάσμα στροφών, κάτι που φαίνεται και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Το αυτόματο είναι πιο γρήγορο λόγω kickdown (για παράδειγμα το 60-100 γίνεται σε 5,4'' αντί 7,1'' με 4η σχέση), στο 0-100 δεν υπάρχει διαφορά και αν το χειροκίνητο κιβώτιο δεν δυσανασχετούσε στις γρήγορη αλλαγή από 2α σε 3η, τότε θα ήταν εδώ κάτω από 10 δλ. (9,8 το αυτόματο, 10,1 δλ. το χειροκίνητο).
Σε κάθε περίπτωση ο κινητήρας είναι πολιτισμένος και μόνο όταν η βελόνα του στροφόμετρου ξεπερνάει τις 5.000 θα νιώσεις στα αυτιά την 3κύλινδρη φύση του, χωρίς όμως και πάλι αισθητό κραδασμό. Το καλό είναι πως συνδυάζεται σωστά με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, που έχει σωστή κλιμάκωση, έναν επιλογέα-βούτυρο και σε συνδυασμό με το μαλακό συμπλέκτη οι… καθημερινές εναλλαγές σχέσεων είναι παιχνιδάκι. Στα καλά του συνόλου και η συγκρατημένη κατανάλωση με τη μέση τιμή στη διάρκεια της δοκιμής να είναι στα 7 λτ./100 χλμ, όταν με το αυτόματο κιβώτιο οι μετρήσεις μας έδειξαν 8,2 λτ./100 χλμ.