Μέσα σε ένα σκηνικό απόλυτης ησυχίας, η Taycan 4S θα σου προκαλέσει συναισθήματα που νιώθει κανείς πίσω από το τιμόνι ενός brutal sportscar με εκκωφαντικό ήχο και πολλά, αχαλίνωτα άλογα. Γοητευτική στο μάτι και οδηγικά, δείχνει πως το ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης έχει ελπίδα.
Για κάθε γνήσιο petrolhead η οδηγική απόλαυση συνοδεύεται από τη μυρωδιά της αμόλυβδης, τα σκασίματα από την εξάτμιση σε κάθε αλλαγή ταχύτητας, την μελωδία του κινητήρα (σ.σ. διάταξης V κατά προτίμηση ανεξαρτήτως κυλίνδρων). Επίσης, για κάθε γνήσιο petrolhead τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κάτι σαν κόκκινο πανί γιατί δεν μπορούν να προσφέρουν αυτήν την απόλαυση και να ανεβάσουν την αδρεναλίνη στα ύψη.
Αυτή την φορά όμως τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά και το μοντέλο της δοκιμής μπορεί να κάνει κάθε γνήσιο petrolhead να αλλαξοπιστήσει. Παρόλο που επικρατεί μια άκρα του τάφου σιωπή πριν πατήσεις το γκάζι, παρόλο που από τα ακουστικά κύτταρα θα διακρίνουν μόνο έναν χαμηλό φουτουριστικό ήχο βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας και κανένα άλλο γουργούρισμα ή μπουμπουνητό, παρόλο που ακόμη και στρίγκλισμα από τα ελαστικά είναι διακριτικό, όταν τελειώσεις τη βόλτα με την Taycan 4S θα υποκλιθείς στους Γερμανούς δημιουργούς της και θα δεις φως στο τούνελ όταν οι όροι ηλεκτρικό αυτοκίνητο και οδηγική απόλαυση πρέπει να συνυπάρξουν.
Στο πάτημα του δεξιού πεντάλ οι εικόνες εναλλάσσονται σε fast forward. Τα 200 χλμ./ώρα έρχονται σε 13,3 δλ., το 80-120 σε 2,3 δλ. και το εκπληκτικό είναι πως εκεί που περιμένεις αυτή η καταιγιστική επιτάχυνση να κοπάσει, η Taycan 4S συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι την τελική των 250 χλμ./ώρα.
Πρώτα από όλα είναι η ωμή δύναμη των δύο ηλεκτροκινητήρων (σύγχρονοι μόνιμου μαγνήτη και οι δύο). 435 άλογα ή 530 με το overboost του Launch Control αποδίδει η Taycan 4S, ενώ με την μπαταρία Performance Plus του αυτοκινήτου της δοκιμής (93,4 kWh) σημειώστε 490 και 570 άλογα αντίστοιχα. Η ροπή από την άλλη ανέρχεται στα 640 Nm και οι επιδόσεις είναι με μία λέξη καταιγιστικές αφού το 0-100 έρχεται σε 4,0 δλ., το 0-160 σε 8,7 δλ., και το 0-200 σε 13,3 δλ.! Για να σας το κάνουμε πιο κατανοητό με το που αφήσεις το φρένο έχοντας τέρμα βυθισμένο το γκάζι στο πάτωμα, οι δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα σου είναι επίπονες και καλό είναι το πίσω μέρος του κεφαλιού να ακουμπάει στο προσκέφαλο. Διαφορετικά, το τράνταγμα στο σβέρκο θα το θυμάσαι για τις επόμενες 1-2 μέρες…
Τροχοί 21 ιντσών, 10πίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι 415 χλστ. που ίσα που χωράνε. Η εικόνα τα λέει μόνη της, το feeling της επιβράδυνσης απερίγραπτο.
Όπως επίσης γυμνασμένος πρέπει να είναι και ο σβέρκος σου για τη διαδικασία του φρεναρίσματος. Η κλισέ φράση «το αυτοκίνητο ρίχνει άγκυρες» όταν πατάς το φρένο είναι μάλλον… επιπόλαιη, πιο αληθινό είναι να περιγράψεις ότι θα νιώσεις τα σωθικά σου να βγαίνουν μπρος τα έξω την ώρα που οι 10πίστονες δαγκάνες μαγκώσουν τους αεριζόμενους δίσκους 415 (χλστ.) που καλύπτουν σχεδόν και τις 21 ίντσες του τροχού. Πραγματικά, δεν έχει υπάρξει άλλο αυτοκίνητο 2,1 τόνων που μας έκανε να νιώσουμε έτσι είτε στην απόλυτη επιτάχυνση, είτε στο φρενάρισμα.
Όμως ένα sportscar δεν αρκεί μόνο να επιταχύνει και να φρενάρει στην ευθεία. Πρέπει να στρίβει, και να στρίβει μάλιστα με τέτοιο τρόπο σαν να αποτελεί προέκταση του εαυτού σου, ωθώντας σε συνεχώς στο να ανακαλύπτεις τα όριά του. Εεε, η Taycan, ναι αυτό το ηλεκτρικό αυτοκίνητο το καταφέρνει με επιτυχία. Νιώθεις το χαμηλό κέντρο βάρους στο οποίο έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο οι μπαταρίες και η κατανομή τους (33 modules με 12 κυψέλες το καθένα τοποθετημένα σε δύο επίπεδα), νιώθεις τη μάζα να είναι βιδωμένη στην άσφαλτο και εσένα να κάθεσαι λίγα εκατοστά πάνω από αυτή, νιώθεις την ενεργή τετραδιεύθυνση και τη δύναμη στον κάθε τροχό σε κάθε καμπή, νιώθεις το τιμόνι που είναι ξυράφι και που εκτελεί κάθε εντολή και κάθε λεπτό χειρισμό σου, νιώθεις τα όρια της πρόσφυσης και επιχειρείς να τα σπάσεις με υπερστροφή, νιώθεις τις ενεργές αντιστρεπτικές και την αερανάρτηση να κοκαλώνει όταν πρέπει, ενώ πριν λίγα λεπτά στη διαδρομή σπίτι - δουλειά σε είχε καταπλήξει με το πώς μπορεί να απορροφήσει τις κακοτεχνίες του δρόμου…
Ο τρόπος που στρίβει και που κρύβει το βάρος της στις εναλλαγές καμπών είναι μαγικός, η πληροφόρηση από το τιμόνι τέτοια που αισθάνεσαι τις ρόδες προέκταση των χεριών σου, η ανάρτηση, η 4κίνηση, οι ενεργές αντιστρεπτικές, όλα έχουν σχεδιαστεί στα πρότυπα της Porsche.
Με λίγα λόγια, η Taycan 4S στρίβει μαγικά για ηλεκτρικό αυτοκίνητο και δείχνει ότι και αυτά μπορούν να στρίψουν, δαμάζει αριστοτεχνικά τα πλευρικά g, δίνει την αίσθηση μιας πανάλαφρης κατασκευής, καταφέρνει να σου χαρίσει ένα πλατύ χαμόγελο ευχαρίστησης μετά από μια στριφτερή δοκιμή.
Ωστόσο, αξιοσημείωτο είναι να πούμε πως η Porsche Taycan θα σε κάνει να την αγαπήσεις και στην καθημερινότητά σου, γιατί κακά τα ψέματα δεν θα την αγοράσεις μόνο για την ορεινή αγαπημένη σου διαδρομή ή ένα track day, εκτός αν είσαι συλλέκτης με πολλές Porsche στο γκαράζ (σ.σ. και πάλι βέβαια αξίζει να μπει στη συλλογή σου). Θα την χρησιμοποιήσεις και ως ηλεκτρικό, θα την χρησιμοποιήσεις και ως το καθημερινό σου αυτοκίνητο. Εμείς για παράδειγμα, είμαστε σίγουροι πως θα «βάζαμε» πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ της. Αλλωστε, η αυτονομία κοντά στα 400 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη είναι υπεραρκετή (330 χλμ. υπολογίστε σε μικτό κύκλο), ο χρόνος φόρτισης στον 22άρη on-board φορτιστής είναι μικρός (σ.σ. χρειάζονται λιγότερες από 5ώρες), η ποιότητα κύλισης για αυτοκίνητο του είδους εξαιρετική γιατί δεν σε κουράζει στους κακοφτιαγμένους δρόμους της Αττικής (σ.σ. θέλει βέβαια προσοχή το φάρδος των 2,1 μέτρων με τους καθρέπτες), η ζωή στο εσωτερικό απροβλημάτιστη και ευχάριστη, ενώ το καλύτερο είναι βέβαια η εμφάνισή της: Κάθε πρωί που θα αντικρίζεις στο γκαράζ αυτό μοντέρνο γλυπτό θα σου φτιάχνεται η ημέρα και θα ξεκινά με χαμόγελο.
Ένα σύγχρονο μοντέρνο γλυπτό σε 4 ρόδες. Η εμφάνιση της Porsche Taycan είναι με μια λέξη: σαγηνευτική.
Αν είσαι συλλέκτης Porsche, η Taycan πρέπει να υπάρχει στο γκαράζ σου. Αν είσαι οπαδός της 911 και την κοιτάς με μισό μάτι, αξίζει να πας μια βόλτα μαζί της, ίσως αλλάξεις γνώμη. Το ίδιο και αν είσαι θερμόαιμος petrolhead, γιατί παρόλο που θα συμφωνήσουμε μαζί σου πως τα ηλεκτρικά είναι βαριά και φείδονται από macho, brutal χαρακτήρα όπως διαμορφώνει ο ήχος κινητήρα-εξάτμισης και η μυρωδιά της βενζίνης, η Taycan θα σε γοητεύσει με το δικό της στυλ. Για την τιμή δεν θα μιλήσουμε, όμως αν το κρίνεις συγκριτικά θα ανακαλύψεις πως ο οικολογικός χαρακτήρας συνδυάζεται με ένα ελκυστικό οικονομικό πακέτο.