Ευχάριστα στην υφή υλικά, προσοχή στη λεπτομέρεια και στιβαρή κατασκευή δείχνουν τις premium βλέψεις του Seres 5.
Πάντα το νέο προκαλεί ενδιαφέρον, ειδικά αν μιλάμε για αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Τώρα αν το νέο συνδυάζεται και με το… άγνωστο, τότε ο βαθμός κεφαλογυρίσματος χτυπάει κόκκινο. Ακριβώς αυτό έγινε με το 5, ένα νέο μεγάλο (4,7 μ.) οικογενειακό ηλεκτρικό SUV από την μάλλον άγνωστη στους περισσότερους μέχρι σήμερα κινέζικη SERES. Στην Ελλάδα, η μάρκα SERES μπορεί να μας συστήθηκε μόλις πρόσφατα από την Spanos Group, ωστόσο αποτελεί το αποτέλεσμα εξέλιξης ενός πολυετούς project για το οποίο έχει δουλέψει μέχρι και ο συνιδρυτής της Tesla, Μάρτιν ΅Εμπερχαρντ. Το 2021, η SERES (από το Silicon valley Electric vehicle Range-extended) άρχισε τη συνεργασία με τη Huawei, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η κατασκευή των οχημάτων γίνεται σε πλήρως αυτοματοποιημένα εργοστάσια με την ελάχιστη δυνατή εμπλοκή του ανθρώπινου στοιχείου. Ας περάσουμε όμως στο… ψητό, που δεν είναι άλλο από τη δοκιμή του ξεχωριστού, αν μη τι άλλο, SERES 5 των 585 ίππων.
Η κεντρική οθονάρα των 15,6 ιντσών βγάζει μάτι, ενώ στάνταρ είναι η διπλή κλιματιζόμενη θέση για ασύρματη φόρτιση κινητού.
Βασισμένο σε μια αλουμινένια πλατφόρμα, το SERES 5 με το κομψότατο design και τις σωστές του αναλογίες, 5 σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο. Ξεχωριστή πινελιά η φωτεινή υπογραφή των LED φώτων ημέρας, που θυμίζει το ελληνικό γράμμα «Σ», η σχεδίαση των πλευρικών παραθύρων που θυμίζει φύλλο ελιάς, αλλά και η πλευρική γραμμή που είναι εμπνευσμένη από την κίνηση του δελφινιού. Πίσω, την παράσταση κλέβει η LED φάσα που φωτίζει τον λογότυπο και ενώνει τα δύο φώτα. Δε θα σταθούμε στη σχεδιαστική ομοιότητα με τη… Porsche Macan (το κλειδί είναι σχεδόν ίδιο με Porsche, σε εμφάνιση όχι βάρος ή υλικά), αλλά στην ουσία που είναι οι ελάχιστοι αρμοί στα πάνελ του αμαξώματος και η συνολική προσοχή στη λεπτομέρεια που σίγουρα δεν έχουν καμία σχέση με ό,τι ξέραμε για κινέζικο αυτοκίνητο.
Αυτό γίνεται ακόμα πιο αισθητό στην καμπίνα των επιβατών. Παντού υπάρχει μαλακό, πολύ καλής ποιότητας και ευχάριστης υφής, πλαστικό και γενικά υπάρχει μια σοβαρή προσπάθεια προσφοράς μιας premium διάθεσης σε συνδυασμό με καλόγουστους συνδυασμούς υλικών και χρωμάτων. Αυτή που βγάζει μάτι βέβαια είναι η 2K OLED 15,6 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, ενώ υπάρχει και LCD 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι, η οποία εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων.
Με εξαίρεση κάποια υπομενού, ο χειρισμός του interface είναι σχετικά εύκολος και ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει σχεδόν τα πάντα μέσω της οθόνης, ακόμη και την κατεύθυνσης της ροής του αέρα από κλιματισμό. Θα θέλαμε επίσης καλύτερα τα εικονίδια και πιο εργονομικό τον χειρισμό του ραδιοφώνου, ωστόσο αυτά είναι ασθένειες που λύνονται μέχρι και Over The Air. Τέλος, υπάρχει και πρόσβαση σε συγκεκριμένα... σενάρια, όπως το Temporary Parking Mode που διατηρεί ενεργό τον κλιματισμό για να αφήσεις μερικά λεπτά το κατοικίδιο στο αυτοκίνητο και το Camping Mode που επιτρέπει την φόρτιση συσκευών από την θύρα φόρτισης του 5 ( τεχνολογία V2L).
Χωροταξικά, η καμπίνα είναι εξαιρετικά ευρύχωρη χάρη και στο επίπεδο πάτωμα, αλλά ο κύριος χώρος αποσκευών είναι μικρός (367 λτ.) για SUV 4,7 μέτρων. Ευτυχώς υπάρχει και frunk (μπροστινός χώρος) που προσφέρει 67 λίτρα ακόμα.
Όσο για τον εξοπλισμό; Με μια λέξη ασυναγώνιστος: Από τροχούς 20 ιντσών και γυάλινη πανοραμική οροφή, μέχρι όλα τα συστήματα ασφαλείας που μπορείς να φανταστείς, δερμάτινες επενδύσεις και κλιματιζόμενα καθίσματα με 5 ειδών μασάζ (μπροστά). Όχι πως τα 58.500 ευρώ (με την κρατική επιδότηση) είναι λίγα λεφτά, αλλά με τις τεχνικές προδιαγραφές και τον εξοπλισμό του SERES 5, η τιμή είναι άκρως ανταγωνιστική.
Σελίδα 1 | Δοκιμή: Seres 5 4WD 80 kWh | Ούτε 100 ευρώ το (ηλεκτρικό) άλογο |
Σελίδα 2 | Νέο, διαφορετικό, κομψό & άκρως ποιοτικό |
Σελίδα 3 | Επιταχύνει σαν supercar, κάνει πάνω από 400 χιλιόμετρα με μια φόρτιση |
Σελίδα 4 | Στο δρόμο: Σταθερό, γρήγορο, αλλά όχι με top ποιότητα κύλισης |
Σελίδα 5 | Η γνώμη μας |
Σελίδα 6 | Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά |