Δοκιμή: Skoda Enyaq iV 80 με μεγαλύτερη αυτονομία & 204 PS
- Το Enyaq με την «καλή» μπαταρία βγάζει για πλάκα 450 χλμ. με μια φόρτιση μέσα στην πόλη
- Με ρυθμιζόμενη, σε 4 στάδια, ανάκτηση ενέργειας που δεν έχει το «αδερφό» VW ID.4
- Mε 2 χιλιάρικα παραπάνω παίρνεις το ισχυρότερο και τετρακίνητο iV 80x
Το Enyaq με την «καλή» μπαταρία βγάζει για πλάκα 450 χλμ. με μια φόρτιση μέσα στην πόλη
Το Enyaq iV 80 φορά μια μπαταρία με ονομαστική χωρητικότητα 82 kWh (σύμφωνα με τη Skoda η ωφέλιμη είναι 77 kWh), ενώ ο πίσω τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας είναι 204 ίππων. Είναι δηλαδή 24 άλογα ισχυρότερο και η μπαταρία του χωράει 20 kWh παραπάνω από το iV 60 που δοκιμάσαμε πρώτο. Σαν αποτέλεσμα είναι πιο σβέλτο σε επιδόσεις (όχι πάντως αισθητά με το 0-100 να γίνεται σε 8,1 αντί 8,4 δλ. και τις επιταχύνσεις 60-100 και 80-120 που αντιστοιχούν στο προσπέρασμα να είναι 4,2 και 5,7 δλ. αντί 4,3 και 6,2 δλ.). Σημαντικότερο είναι πως έχει μεγαλύτερη αυτονομία και με μια φόρτιση ξεπερνά με άνεση τα 400 χλμ. (γύρω στα 350 χλμ. σε μικτή χρήση το iV 60). Στην πόλη μάλιστα βγάζει για πλάκα 450 χλμ. και οριακά ξεπερνάει τα 500 χλμ. με μια φόρτιση.
Με ρυθμιζόμενη, σε 4 στάδια, ανάκτηση ενέργειας που δεν έχει το «αδερφό» VW ID.4
Το Skoda Enyaq των 4,65 μ. βασίζεται στο ID.4, το οικογενειακό ηλεκτρικό SUV της VW. Τα δυο μοντέλα μοιράζονται την ίδια MEB πλατφόρμα, χρησιμοποιούν το ίδιο σύστημα κίνησης και προσφέρουν τις ίδιες προηγμένες τεχνολογίες. Ωστόσο το ηλεκτρικό της Skoda διαθέτει πιο εξελιγμένο σύστημα για την ανάκτηση ενέργειας, το οποίο εκτός από την αυτόματη λειτουργία ρυθμίζεται και σε 3 επίπεδα μέσω των paddles στο τιμόνι, ενώ υπάρχει και επιλογή B στο κιβώτιο που αντιστοιχεί στη μόνιμη εμπλοκή του 3ου επιπέδου. Το ID.4 διαθέτει μόνο την επιλογή B στη κιβώτιο.
Καμία ουσιαστική διαφορά στο εσωτερικό σε σχέση με τη μικρότερη έκδοση, ωστόσο ο εξοπλισμός είναι σαφώς πλουσιότερος.
Mε 2 χιλιάρικα παραπάνω παίρνεις το ισχυρότερο και τετρακίνητο iV 80x
Το Skoda Enyaq iV 80 κοστίζει 45.400 ευρώ (με επιδότηση) ήτοι 6.300 ευρώ περισσότερα από το iV 60 (39.100 ευρώ με επιδότηση) και εκτός από τη μεγαλύτερη μπαταρία άρα και αυτονομία, έχει και καλύτερο εξοπλισμό. Μεταξύ άλλων προσφέρονται στάνταρ στοιχεία, όπως η κάμερα όπισθεν (προστίθεται στην 13άρα οθονάρα που υπάρχει και στη μικρή έκδοση), ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος 2ζωνικός κλιματισμός, η ταχυφόρτιση στα 135 kW, τα φαρδύτερα πίσω ελαστικά, οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας και απομακρυσμένου ελέγχου, καθώς και ο έλεγχος του infotainment με φωνητικές εντολές. Είναι αλήθεια, η διαφορά με το τετρακίνητο (χάρη στους 2 ηλεκτροκινητήρες) iV 80x των 265 ίππων είναι μικρή (2.300 ευρώ), οπότε μοιραία μπαίνεις σε σκέψεις.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικότερα τη δοκιμή του Skoda Enyaq με την μεγάλη μπαταρία και τα 204 άλογα
Σελίδα 2 | Επιδόσεις-Αυτονομία: Λίγο πιο σβέλτο, αλλά πάει πιο μακριά με μια φόρτιση |
Σελίδα 3 | Οδική συμπεριφορά: Παραμένει εξαιρετικά ήσυχο & ευέλικτο |
Σελίδα 4 | Η γνώμη μας |
Σελίδα 5 | Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά |