7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Δοκιμάζουμε στα άκρα την αγωνιστική Skoda Fabia, που συμμετέχει στο Πρωτάθλημα Ενιαίου, στη στριφτερή διαδρομή της Πάρνηθας.
Δοκιμή: Αγωνιστική Skoda Fabia
10.696 Επισκέψεις στο άρθρο (2/10/2017)
Οι αγώνες με ίδια αυτοκίνητα επέστρεψαν! Κοινός παρανομαστής; Η Skoda Fabia 1,2 TSI που είναι η σταθερή αξία σε ένα ξεχωριστό περιβάλλον του ελληνικού motorsport, το «Ενιαίο», που επιτέλους απέκτησε ξανά σφυγμό.
Χάρη στον ΣΟΑΑ (Σύνδεσμο Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου) και την υποστήριξη της ΟΜΑΕ (Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας) το δημοφιλές «Ενιαίο» απέκτησε ξανά σφυγμό. Μετά από πολλά χρόνια και παρά το περιβάλλον της οικονομικής κρίσης, το Πρωτάθλημα Ενιαίου υπόσχεται να δώσει την ευκαιρία σε έμπειρους και νέους οδηγούς για επί ίσοις όροις μάχες σε πίστες και αναβάσεις (5 διπλοί αγώνες), αλλά ,και Ράλλυ (Κύπελλο Ράλλυ Σπρίντ με 4 αγώνες). Πρωταγωνίστρια του Ενιαίου, πέρα από τους συμμετέχοντες φυσικά που στήριξαν την όλη προσπάθεια, είναι η Skoda Fabia 1,2 ΤSI, που με ελάχιστες αλλαγές εξελίχθηκε σε ένα ικανό αγωνιστικό αυτοκίνητο. Αυτό το αγωνιστικό βάλαμε στο χέρι, σχεδόν αμέσως μετά τον πρώτο του αγώνα, την ανάβαση Δημητσάνας, χάρη στην μεσολάβηση του Mr Specialized (κορυφαία ποδηλάτα), Νίκου Κασσιμάτη και στην θετική ανταπόκριση του γνωστού εμπόρου επαγγελματικών αυτοκινήτων και συμμετέχοντα στο ενιαίο, Στάθη Κουκέα. Πεδίο βολής η Πάρνηθα με τη «σφιχτή» και απαιτητική φιδωτή διαδρομή των 11 χαρακτηριστικών φουρκετών, που κάποτε ήταν ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα. Μάλιστα το 1957 και το 1958 προσμετρούσε και στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αναβάσεων. Ξεκινούσε από το πάρκινγκ του τελεφερίκ και τελείωνε ακριβώς 10 χλμ. μετά, στο ερειπωμένο σήμερα «Ξενία».
Απέναντι στο «πολιτικό»
Η βάση, το πολιτικό Skoda Fabia 1,2 TSI των 110 ίππων, είναι ούτως ή άλλως «σωστή». Από εκεί και πέρα ο αντιπρόεδρος του ΣΟΑΑ, ο γνωστός Νικόλας Περατινός και με την υποστήριξη του προέδρου και Πρωταθλητή Μάριου Ηλιόπουλου, εξέλιξε σε συνεργασία με τον Μr. Linea Sport, κ. Μάριο Χρυσάφη και τον Mr. TerraΆs Sport, κ. Σάββα Ποτουρίδη, το αγωνιστικό με μικρές αλλαγές για λογικό κόστος, αλλά και «διαφάνεια». Έτσι στα μηχανικά μέρη αλλαγές έχουμε μόνο στην ανάρτηση (ρυθμιζόμενη της Blue Line), στα τακάκια των φρένων (Mintex Racing MDB), αλλά και στα ελαστικά (ημισλίκ Νankang AR1 σε διάσταση 205/45 R16, Maxxis Μax Sport για τα Ράλλυ), που είναι ίδια για όλους. Προφανώς η καμπίνα «γδύθηκε» και απέκτησε κλωβό ασφαλείας 10 σημείων (της Linea Sport), πυροσβεστήρα, μπάκετ κάθισμα, ζώνη ασφαλείας 6 σημείων, ειδικές βάσεις καθίσματος και νέο κώνο τιμονιού. Εγκέφαλος και turbo έχουν «σφραγιστεί» με την ιπποδύναμη να παραμένει στα 110 άλογα και την ροπή στα 175 Νm από στις 1.400-4.000 σ.α.λ. To κιβώτιο είναι χειροκίνητο εργοστασιακό με 6 σχέσεις. Το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος του αυτοκινήτου μετά τον αγώνα είναι 1.140 κιλά με τον οδηγό και τον εξοπλισμό του (1.080 για τα Ράλλυ χωρίς οδηγό ή συνοδηγό και με έναν τουλάχιστον εφεδρικό τροχό). Η Kosmocar, επίσημος εισαγωγέας της Skoda στη χώρα μας, όρισε τιμή αγοράς στα 10.000 ευρώ ενώ παρέχει εγγύηση για τα μηχανικά μέρη παρά την αγωνιστική χρήση των αυτοκινήτων. Από εκεί και πέρα το αγωνιστικό «πακέτο» και η προετοιμασία κυμάνθηκε γύρω από τις 2.500 ευρώ κάνοντας το τελικό αποτέλεσμα σχετικά προσιτό.
Η σφιχτή ανάρτηση έχει μειώσει στο ελάχιστο την κλίση και παρά την απουσία μπλοκέ, η Fabia του ενιαίου στρίβει ουδέτερα δείχνοντας πόσα καλά «στημένη» είναι.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Απέναντι στο «πολιτικό»
Η βάση, το πολιτικό Skoda Fabia 1,2 TSI των 110 ίππων, είναι ούτως ή άλλως «σωστή». Από εκεί και πέρα ο αντιπρόεδρος του ΣΟΑΑ, ο γνωστός Νικόλας Περατινός και με την υποστήριξη του προέδρου και Πρωταθλητή Μάριου Ηλιόπουλου, εξέλιξε σε συνεργασία με τον Μr. Linea Sport, κ. Μάριο Χρυσάφη και τον Mr. TerraΆs Sport, κ. Σάββα Ποτουρίδη, το αγωνιστικό με μικρές αλλαγές για λογικό κόστος, αλλά και «διαφάνεια». Έτσι στα μηχανικά μέρη αλλαγές έχουμε μόνο στην ανάρτηση (ρυθμιζόμενη της Blue Line), στα τακάκια των φρένων (Mintex Racing MDB), αλλά και στα ελαστικά (ημισλίκ Νankang AR1 σε διάσταση 205/45 R16, Maxxis Μax Sport για τα Ράλλυ), που είναι ίδια για όλους. Προφανώς η καμπίνα «γδύθηκε» και απέκτησε κλωβό ασφαλείας 10 σημείων (της Linea Sport), πυροσβεστήρα, μπάκετ κάθισμα, ζώνη ασφαλείας 6 σημείων, ειδικές βάσεις καθίσματος και νέο κώνο τιμονιού. Εγκέφαλος και turbo έχουν «σφραγιστεί» με την ιπποδύναμη να παραμένει στα 110 άλογα και την ροπή στα 175 Νm από στις 1.400-4.000 σ.α.λ. To κιβώτιο είναι χειροκίνητο εργοστασιακό με 6 σχέσεις. Το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος του αυτοκινήτου μετά τον αγώνα είναι 1.140 κιλά με τον οδηγό και τον εξοπλισμό του (1.080 για τα Ράλλυ χωρίς οδηγό ή συνοδηγό και με έναν τουλάχιστον εφεδρικό τροχό). Η Kosmocar, επίσημος εισαγωγέας της Skoda στη χώρα μας, όρισε τιμή αγοράς στα 10.000 ευρώ ενώ παρέχει εγγύηση για τα μηχανικά μέρη παρά την αγωνιστική χρήση των αυτοκινήτων. Από εκεί και πέρα το αγωνιστικό «πακέτο» και η προετοιμασία κυμάνθηκε γύρω από τις 2.500 ευρώ κάνοντας το τελικό αποτέλεσμα σχετικά προσιτό.