Το άκρως αεροδυναμικό αμάξωμα της νέας Octavia Gran Coupe συνδυάζει επιβλητικές διαστάσεις (4.689 χλστ. σε μήκος) με αιχμηρή σχεδίαση και κομψές γραμμές.
Ετοιμάζω ταξίδι μοναχά για πάρτη σου... Η κορυφαία diesel έκδοση της νέας Skoda Octavia Gran Coupe κολακεύει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα της τσέχικης μπερλίνας προσφέροντας παράλληλα και μια λύση οικονομίας για τους… χιλιομετροφάγους.
- Η κορυφαία diesel Octavia - 2,0 TDI με 150 άλογα - Με DSG7 κιβώτιο - Καίει 6,5 λτ./100 χλμ. - Από 27.300 ευρώ η χειροκίνητη
Η Octavia, το μακράν πιο σημαντικό μοντέλο της εταιρείας στην σύγχρονη εποχή της, έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια σπουδαία εμπορική κληρονομιά, την οποία η νέα 4η γενιά καλείται να συνεχίσει. Μετά την δοκιμή της Octavia με τον εξελιγμένο 1,5 TSI Evo κινητήρα των 150 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ξεψαχνίζουμε την κορυφαία diesel έκδοση με 2λιτρο turbo κινητήρα, 150 άλογα και ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Οπτικά δεν υπάρχει καμία διαφορά στο άκρως αεροδυναμικό αμάξωμα της νέας Octavia (συντελεστής οπισθέλκουσας από 0,24), που συνδυάζει τις επιβλητικές διαστάσεις (4.689 χλστ. σε μήκος) με αιχμηρή σχεδίαση και κομψές γραμμές. Η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Skoda εκφράζεται απόλυτα στη νέα Octavia και της προσδίδει δυναμική και εκλεπτυσμένη εικόνα. Η χαμηλωμένη οροφή και η γραμμή στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν, εξ` ου και η ονομασία grand coupe που λανσάρει η φίρμα. Φυσικά αν και το αμάξωμα δείχνει τετράθυρο, υπάρχει πίσω 5η πόρτα που ανοίγει μαζί με το τζάμι για μέγιστη πρακτικότητα.
Από 29.300 ευρώ με DSG7
Η κορυφαία diesel έκδοση της Octavia είναι διαθέσιμη από 29.300 ευρώ με πρώτη εξοπλιστική έκδοση την πλούσια Ambition και DSG7 κιβώτιο. Από τον εξοπλισμό δε λείπει ουσιαστικά τίποτα με στάνταρ μεταξύ άλλων, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, cruise control, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας, ηχοσύστημα με 8 ηχεία, jumbo box ανάμεσα στα καθίσματα και πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης/ενεργητικής ασφάλειας. Η top έκδοση Style κοστίζει 31.700 ευρώ και προσφέρει μεταξύ άλλων 17άρες ζάντες, φιμέ πίσω τζάμια, ψηφιακό πίνακα οργάνων, 10άρα οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας με navigation, αυτόματα φώτα και νίκελ λεπτομέρειες. Για εκείνους που θέλουν χειροκίνητη Octavia οι τιμές για την πετρελαιοκίνητη με τους 116 ίππους ξεκινά από 21.780 ευρώ, ενώ εκείνη με τους 150 ίππους και μηχανικό κιβώτιο τιμάται από 27.300 ευρώ.
Ο 2,0 TDI εκπέμπει μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια αζώτου μέσω της τεχνολογίας διπλού ψεκασμού AdBlue στους δύο καταλυτικούς μετατροπείς.
Γιοκ ο 1,6 TDI και μαζί το φορολογικό του πλεονέκτημα, οπότε ο 2,0 TDI είναι μονόδρομος για τους οπαδούς του diesel. Είναι διαθέσιμος και με 116 ίππους, αλλά ο «καλός» με τα 150 άλογα και 360 Nm ροπής του μοντέλου δοκιμής δείχνει να ταιριάζει απόλυτα. Να σημειωθεί ότι ο 2,0 TDI εκπέμπει μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια αζώτου μέσω της τεχνολογίας διπλού ψεκασμού AdBlue στους δύο καταλυτικούς μετατροπείς. Χάρη και στο εξαιρετικό DSG7 κιβώτιο, ο 2,0 TDI κινεί με άνεση και επιδόσεις… GTi τη μεσαία μπερλίνα της Skoda (0-100 σε 8,6 δλ., 60-100 σε 4,6 δλ., 80-120 σε 5,7 δλ. και τελική ταχύτητα 227 χλμ./ώρα). Είναι αλήθεια πως τη ραφιναρισμένη λειτουργία του αντίστοιχης ιπποδύναμης 1,5 TSI δεν την έχει αυτή η Octavia με αισθητό κροτάλισμα, αλλά και κραδασμό στο τιμόνι, αλλά από την άλλη ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την ροπάρα για γρήγορες μετακινήσεις με χαμηλές στροφές και φυσικά χαμηλή κατανάλωση. Η μέση τιμή της τελευταίας στη διάρκεια της δοκιμής ήταν γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ., αλλά στο ταξίδι και με τη λειτουργία ECO πέφτει ακόμη και κάτω από τα 5,5 λτ./100 χλμ. Μάλιστα με 5,0 λτ./100 χλμ. (μια μέτρηση που καθιέρωσε το Αuto Τρίτη) η Octavia της δοκιμής καταφέρνει ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, ήτοι μια από τις κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία της.
H νέα Skoda Octavia Gran Coupe διαθέτει ένα πολύ ποιοτικό ταμπλό με χρήση μαλακού πλαστικού στο πάνω μέρος του και προσεκτική επιλογή υλικών ακόμα και στις λεπτομέρειες. O εξοπλισμός της βασικής έκδοση Ambition είναι πληρέστατος.
Οκ η Octavia δεν έγινε ακόμα Passat (άλλωστε υπάρχει και ένα σχετικό χάσμα στην τιμή), ωστόσο διαθέτει ένα πολύ ποιοτικό ταμπλό με χρήση μαλακού υλικού στο πάνω μέρος του και προσεκτική επιλογή ακόμα και στις λεπτομέρειες, όπως π.χ. τα διάφορα μπουτόν και τα φώτα αφής στη πλαφονιέρα. Η συναρμογή είναι εξαιρετική, ενώ και το φινίρισμα της καμπίνας φροντίζει να επιβεβαιώσει το upgrade του τσέχικου μοντέλου, με εξέχον σημείο τη φάσα που εκτείνεται από τις πόρτες και σε όλο το ταμπλό. Εντελώς νέα είναι η διάταξη στο τελευταίο, όσο και οι τεχνολογίες με τις οποίες εφοδιάζεται το μοντέλο και που λανσάρουν την... τελευταία λέξη της μόδας των Τσέχων.
Μίνιμαλ ο επιλογέας του DSG7 κιβωτίου. Οι «σειριακές» εναλλαγές σχέσεων γίνονται πλέον μόνο από τα paddles στο τιμόνι.
Πλήρως ανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων, νέο τιμόνι με δύο ακτίνες και πληθώρα από μπουτόν, που βελτιώνουν την εργονομία, τραβούν μεταξύ άλλων την προσοχή. Εντούτοις, οι προβολείς πέφτουν στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, εκεί όπου βρίσκεται μια μεγάλη «αιωρούμενη» οθόνη αφής 8,25 (στάνταρ) ή 10 ιντσών για το σύστημα infotainment, το οποίο αν και απλό θέλει χρόνο εξοικείωσης. Κάτω από αυτή, θα συναντήσουμε τα μπουτόν για τα διάφορα υπομενού του infotainment και τους αεραγωγούς, σε διάταξη εμπνευσμένη από την σχεδίαση της γρίλιας στο εμπρός μέρος.
Από εκεί και έπειτα, τις εντυπώσεις κλέβει ο μίνιμαλ, shift-by-wire, επιλογέας του DSG7 κιβωτίου, που πρωτοείδαμε στο νέο Golf και ο οποίος χρησιμεύει μόνο για την επιλογή κίνησης, νεκράς και όπισθεν. Οι «σειριακές» εναλλαγές σχέσεων γίνονται πλέον μόνο από τα paddles στο τιμόνι.
Χώροι: Εξαιρετική ευρυχωρία με πολλές πρακτικές λύσεις
Η Octavia είναι συνυφασμένη με την ευρυχωρία και τον οικογενειακό χαρακτήρα κάτι που συνεχίζει να υφίσταται και στην τέταρτη γενιά της. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.686 χλστ. δημιούργησε τις ιδανικές συνθήκες για να διαμορφωθεί ένα άκρως φιλόξενο εσωτερικό με διαστάσεις που μπορούν να φιλοξενήσουν 5 ενήλικους, οι οποίοι θα έχουν άπλετο χώρο για τα γόνατα τους. Βέβαια το ψηλό τούνελ μετάδοσης θα δυσκολέψει λίγο τον μεσαίο επιβάτη. Το πορτ-μπαγκάζ διατηρείται στα υψηλά επίπεδα του παρελθόντος με 600 λίτρα (+10 λτ.) χωρητικότητας, ενώ παράλληλα θα συναντήσουμε και τις γνωστές πλέον Simply Clever λύσεις της Skoda, όπως οι δύο θήκες αποθήκευσης smartphone στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, τα ανασυρόμενα σκιάδια για τα πίσω παράθυρα, μια πολυλειτουργική θήκη αποθήκευσης - για ένα παλτό, για παράδειγμα - κάτω από το κάλυμμα πίσω πόρτας, το διπλής πρόσοψης δάπεδο του πορτμπαγκάζ και πολλά ακόμα.
Στις στροφές οι αντιδράσεις είναι προοδευτικές, ενώ η σφιχτή ανάρτηση συγκρατεί την κλίση.
Χτισμένη πάνω στην εξελιγμένη MQB EVO πλατφόρμα (όπως το νέο Golf), η κορυφαία diesel Octavia συνεχίζει να προβάλει τον οικογενειακό και ταξιδιάρικό της χαρακτήρα.
Σίγουρα η συνολική αίσθηση, δεν έχει να κάνει με αυτή ενός σπορ σεντάν, αλλά σε τελική ανάλυση το ζητούμενο είναι η αποτελεσματικότητα και η ασφάλεια, στοιχεία που η Skoda Octavia επιτυγχάνει στο έπακρο επικουρούμενη και από τα πολύ αποτελεσματικά της φρένα.
Στην ευθεία παρουσιάζεται ιδανικά σταθερή και στιβαρή χωρίς να επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους, προσδίδοντας ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Στις στροφές, το άπλωμα των διαστάσεων κάνει τις όποιες αντιδράσεις εξαιρετικά προοδευτικές, ενώ η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης αποτρέπει το αμάξωμα από το να γείρει αισθητά. Ωστόσο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας της κορυφαίας diesel Οctavia έδειξε να «δυσανασχετεί» λίγο περισσότερο από ό,τι στην 1,5 TSI των 150 ίππων, ενώ στην καμπίνα συναντήσαμε και πιο υψηλά επίπεδα θορύβου.
Επιπλέον, στο τιμόνι ήταν αισθητός ένας κραδασμός από τον κινητήρα, ωστόσο το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση, έχει αρκετό βάρος και ικανοποιεί ιδιαίτερα στις στροφές. Σίγουρα η συνολική αίσθηση, δεν έχει να κάνει με αυτή ενός σπορ σεντάν, αλλά σε τελική ανάλυση το ζητούμενο είναι η αποτελεσματικότητα και η ασφάλεια, στοιχεία που η Octavia επιτυγχάνει στο έπακρο επικουρούμενη και από τα πολύ αποτελεσματικά της φρένα.
Από εκεί και πέρα υπάρχει πάντα διαθέσιμο το προαιρετικό Dynamic Chassis Control, με τον οδηγό να μπορεί να παρέμβει και να ρυθμίζει τις βασικές παραμέτρους του αυτοκινήτου (απόκριση κινητήρα, τιμόνι, χρόνος αντίδρασης DSG, ανάρτηση με τα έξτρα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ κ.λπ.), αλλά και μια πλήρης σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης και ενεργητικής ασφάλειας.
+ Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής και εικόνα καμπίνας, κινητήρας-κιβώτιο, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας - Απόσβεση και θόρυβος στις ανωμαλίες, όχι τόσο ραφιναρισμένη λειτουργία κινητήρα, εργονομία infotainment, «βάρη» 2λιτρου
Η κορυφαία diesel Skoda Octavia Gran Coupe δεν έχει το ραφιναρισμένο χαρακτήρα της 1,5 TSI με επίσης 150 άλογα, αλλά προσθέτει στο σούπερ οικογενειακό της πακέτο το πλεονέκτημα της χαμηλής κατανάλωσης και του πρακτικότατου DSG7 κιβωτίου, στοιχεία που θα εκτιμήσουν όσοι κάνουν δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα ετησίως.