6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Η συγκεκριμένη έκδοση εφοδιάζεται με τον 1.600άρη turbo diesel κινητήρα των 115 ίππων που υπόσχεται πολύ χαμηλά πάγια έξοδα.
Test: Volvo V40 D2 1,6
150.208 Επισκέψεις στο άρθρο (18/10/2012)
Tο V40 που κυκλοφορεί από το 2012, είναι η πρόταση της Volvo στη μικρομεσαία κατηγορία. Στην έκδοση με τον 1.600άρη diesel κινητήρα, που μας απασχολεί εδώ, διακρίνεται για την πολύ χαμηλή του κατανάλωση, αλλά και την καλή ποιότητα κύλισης, αλλά στερεί σε χώρους και επιδόσεις.
Το V40 είναι το μοντέλο με το οποίο η Volvo εκπροσωπείται στη μικρομεσαία κατηγορία και κυκλοφορεί από το 2012. Είναι αντικαταστάτης του μικρομεσαίου σεντάν S40. Το V40 είναι κτισμένο πάνω στο πάτωμα του προηγούμενου Focus που παρουσιάστηκε το 2004. Το Focus, ήδη από το 2011, πατάει στο νέο εξελιγμένο πάτωμα της Ford. Η Volvo πουλήθηκε το 2010 από τη Ford στην Geely και η συμφωνία προέβλεπε το δικαίωμα η Geely να χρησιμοποιήσει για το V40 που βγήκε το 2012 το παλιό πάτωμα του Focus. Στη βασική diesel έκδοσή του D2 (που πουλάει και τα περισσότερα), εξοπλίζεται με 1.600άρη κινητήρα, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 115 ίππους. Η τιμή του Volvo V40 D2 ξεκινάει από τα 22.800 ευρώ (21.370 ευρώ με απόσυρση). Aπό το 2014 εξοπλίζεται και με ένα νέο 2λιτρο turbo diesel κινητήρα.
ΕμφάνισηΜε μήκος κοντά στα 4,37 μέτρα, το V40 έχει μήκος στο μέσο όρο της κατηγορίας που «παίζει». Είναι φαρδύ και σχετικά χαμηλό, με σήμα κατατεθέν τα πίσω φώτα σε σχήμα boomerang. Μπροστά, το σχέδιό του δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, αφού τα φώτα που πλαισιώνουν τη γρίλια της Volvo έχουν σχετικά απλό σχεδιασμό. Προσφάτως, στο μοντέλο προστέθηκαν ξεχωριστά φώτα ημέρας LED στη θέση των προβολέων ομίχλης, αναβαθμίζοντας, έτσι την εικόνα του.
ΚινητήραςΟ κινητήρας που χρησιμοποιεί το πετρελαιοκίνητο Volvo, και είναι της Ford, είναι turbo diesel 1.600άρης, με τεχνολογία common rail και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, έχει ισχύ 115 ίππους και ροπή 270 Nm. Ο κινητήρας διατίθεται σε δύο εκδόσεις με start/stop, μία που εκπέμπει 88 γρ./χλμ. και μια με 96 γρ./χλμ. Στην πρώτη περίπτωση η κατανάλωση είναι 3,4 λτ./100 χλμ. και στη δεύτερη 3,8 λτ./100 χλμ. Και οι δύο εκδόσεις δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Οι δύο αυτές εκδοχές του κινητήρα δεν έχουν τιμολογιακή διαφορά μεταξύ τους.
Το μεγάλο βάρος του V40, που αγγίζει τον 1,5 τόνο, επιτρέπει μέτριες επιδόσεις στο μοντέλο, με το 0-100 να χρειάζεται 11,9 δλ. για να επιτευχθεί, ενώ και οι ρεπρίζ είναι πιο αργές από το μέσο όρο της κατηγορίας.Από το 2014 το S40 εφοδιάζεται και με τον νέο, 4κύλινδρο, 2λιτρο turbo diesel κινητήρα, που εξοπλίζει την έκδοση με τον κωδικό D4. Αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm ροπής, ενώ καταναλώνει, με τη βοήθεια του start&stop, 3,6 λτ./100 χλμ. όταν συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και 3,7 λτ./100 χλμ. όταν συνδυάζεται με το νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο (Geartronic). Με εκπομπές CO2 99 & 109 γρ./χλμ. αντίστοιχα, δεν πληρώνει τέλη μόνο στο manual. Παράλληλα, ο ίδιος κινητήρας κυκλοφορεί σε έκδοση με εκπομπές CO2 85 γρ./χλμ., υποδεέστερες επιδόσεις και κατανάλωση 3,3 λτ./100χλμ. Με τον κινητήρα αυτόν, το V40 κοστίζει από 29.567 ευρώ (με απόσυρση).Εσωτερικό- Χώροι Στο εσωτερικό του μοντέλου επικρατεί η καλή ποιότητα υλικών και συναρμογής, που δείχνει ακόμα καλύτερη όταν το δέρμα απλωθεί παντού. Το V40, που και εσωτερικά αξιοποιεί την αισθητική προσέγγιση των σύγχρονων Volvo, προσπαθεί να «φωνάξει» ότι έχει άποψη και αυτό προκύπτει τόσο από το σχεδιασμό του ταμπλό, όσο και από τη χρήση εντυπωσιακών gadgets. Όμως ο σύνθετος χειρισμός της κεντρικής κονσόλας και του μενού στο σύστημα infotainment, θέλουν χρόνο εξοικείωσης. Επίσης, οι λάτρεις των gadgets θα εκτιμήσουν τον -προαιρετικό- ψηφιακό πίνακα οργάνων με τις τρεις διαμορφώσεις, αλλά η προσαρμογή σε αυτόν θα πάρει αρκετό χρόνο, μέχρι ο οδηγός να μάθει να κοιτάει τις ενδείξεις, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο.Παράλληλα, οι χώροι είναι σχετικά μικροί για τον όγκο του αυτοκινήτου. Έτσι, οι πίσω έχουν χώρο για τα γόνατά τους κάτω του μέσου όρου της κατηγορίας, ενώ πόντους από τον αέρα στα κεφάλια των πίσω στερεί και η καμπύλη οροφή, που χαμηλώνει αρκετά προς τα πίσω. Κάτω του μέσου όρου κυμαίνεται και ο χώρος αποσκευών των 324 -335 λίτρων (ανάλογα αν έχει κιτ επισκευής ή μικρή ρεζέρβα).Οδική συμπεριφορά Όπως γράφουμε και παραπάνω, το V40 βασίζεται στο πάτωμα του παλιού Ford Focus, ενώ έχει και την ίδια διάταξη ανάρτησης με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Το αυτοκίνητο έχει καλή ποιότητα κύλισης, αλλά οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι απούσες. Επίσης, το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ, πράγμα που διευκολύνει στην καθημερινή χρήση σε αστικές συνθήκες, αλλά δεν προάγει την οδηγική εμπειρία όταν το αυτοκίνητο αρχίζει να στρίβει. Στις στροφές έχει καλό turn in, προσφέρει ασφάλεια υπό πίεση, το DTSC (ESP) επιτρέπει και κάποια συμμετοχή του οδηγού στις διορθώσεις, ενώ στο ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο είναι ξεκούραστο. Από εκείνο που θα περιμέναμε καλύτερη συμπεριφορά, είναι η πίσω ανάρτηση, που αντιδρά κάπως άτσαλα όταν έχει να διαχειριστεί εγκάρσια εμπόδια, χαλώντας τη συνολική εικόνα που εισπράττει κανείς από το μοντέλο στο δρόμο.Παθητική ασφάλεια Το Volvo V40, όταν δοκιμάστηκε το 2012, σκόραρε 5αστερια στα tests του EuroNCAP, χάρη στον αερόσακο για την προστασία των πεζών, που ανέβασε κατακόρυφα τη βαθμολογία. Από τότε μέχρι σήμερα πολλά έχουν αλλάξει στο τρόπο βαθμολογίας των μοντέλων στα crash test. Το 2014 άρχισαν να αξιολογούνται τα συστήματα αποφυγής τρακαρίσματος. Το 2015 οι δοκιμασίες έγιναν ακόμα πιο σκληρές, αφού μεταξύ άλλων, προστέθηκε και μετωπική πρόσκρουση σε σταθερό εμπόδιο, με dummies ασθενέστερων προδιαγραφών (προσομοιάζουν γυναίκες), ώστε να αξιολογείται και η καταπόνηση που δέχεται το σώμα των επιβατών. Το V40 είναι εξοπλισμένο με το σύστημα City Safety (που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο από τα 50 χλμ./ώρα) και είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, καθώς και άλλα συστήματα ασφαλείας, όπως το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη σωστή λωρίδα. Ωστόσο καθώς οι κανονισμοί έχουν αλλάξει, αν δεν αξιολογηθεί εκ νέου, δεν είμαστε σίγουροι ότι δικαιούμαστε να μιλάμε για 5άστερο μοντέλο. Για παράδειγμα, το Renault Megane που ήταν 5άστερο με τους παλιούς κανονισμούς, με τους νέους (του 2014) πήρε κατ` αρχάς 3 αστέρια και αφού έκανε βελτιώσεις, κατάφερε να φτάσει τα 4. Οπότε, και το V40, το πιθανότερο είναι ότι σήμερα θα έπαιρνε 3 ή 4 αστέρια.
Είναι ξεκάθαρο ότι το εν λόγω site έχει ιδιαίτερη εμπάθεια με το volvo και δη το v40 που έχει σημειώσει και τέτοια εμπορική επιτυχία. Δεν έχω δει ούτε ένα δημοσίευμα σας που να μην "φωνάζει" ενάντια στα volvo και μπράβο σας να έχετε ξεκάθαρη άποψη, αρκεί να την λέτε ανοιχτά και όχι με πλάγιους τρόπους. Την αντικειμενικότητα των σχολίων μπορεί να την κρίνει ο καθένας. Όσον αφορά στο μοντέλο v40 αρκεί κανείς να μπει μέσα , να το οδηγήσει (που δεν είναι και λίγοι πλεον) και μπορεί να βγάλει συμπεράσματα εύκολα. Ελπίζω να ανέβει το σχόλιο μου γιατί πολλά σχόλια χρηστών δεν ανεβαίνουν όταν φέρουν αντίλογο και είναι αντίθετα με την κατεύθυνση του site.
Υπάρχει κάποια εμπάθεια για την εταιρία; Το μοντέλο είχε βαθμολογηθεί με 5 αστέρια το 2012 στα τεστ του EuroNCAP και εσείς αντί να τονίσετε τα προτερήματά του τα οποία είναι ουκ ολίγα (ορισμένα τα οποία απλά τα αναφέρετε), βγάζετε την "εκτίμηση" πως τα 5 αστέρια το 2012 φέτος θα ήταν 3 ή 4. Απο πού το συμπεραίνετε αυτό; Υπάρχουν τα τεστ της EuroNCAP γι'αυτό, που έχουν αποδείξει πως ακόμα και αυτοκίνητα που εκθειάζονται ως ασφαλέστατα αξιολογούνται με 3 αστέρια και τούμπαλιν. Προς τί η δική σας εκτίμηση; Είναι συνήθης πρακτική να εκτιμάτε το υποθετικό αποτέλεσμα του τεστ με στανταρ 2015 για αυτοκίνητα παλαιότερων ετών ή αποσκοπείτε κάπου αλλού; Με εκτίμηση