Χωρίς ζημιές ο TSI κινητήρας, το DSG σασμάν είναι απότομο όταν είναι κρύο
7.133 Επισκέψεις στο άρθρο (7/2/2024)
Το Audi A1 που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο είναι της έκδοσης 35 TFSI και εφοδιάζεται με τον κινητήρα 1,5 λίτρων που έχει ισχύ 150 ίππους, με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω DSG κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Κατά την οδήγηση τα πάντα λειτουργούν σωστά, χωρίς κομπιάσματα και σημάδια αδυναμίας. Το μοτέρ επιταχύνει εμφατικά το αυτοκίνητο, με το 0-100 χλμ/ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,7 δευτερόλεπτα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση κυμάνθηκε στο 6,2 λτ/100 χλμ.
Η ανάρτηση έχει σφικτή ρύθμιση, ούτως ώστε να προσφέρει σπορτίφ οδική συμπεριφορά στο Audi A1. Παρά τα 5 χρόνια κυκλοφορίας του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, δεν παρατηρήθηκαν σημάδια «κόπωσης». Όταν το Audi A1 που είχαμε στα χέρια μας ήταν κρύο, οι αλλαγές του DSG κιβωτίου ταχυτήτων ήταν ελαφρώς απότομες, χωρίς ωστόσο να φτάσουν στο σημείο να είναι ενοχλητικές και να προβληματίζουν. Μόλις ο κινητήρας και το σασμάν απέκτησαν τη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, όλα δούλευαν αρμονικά.
Οι περισσότερες αναφορές προβλημάτων εστιάζονται στο παραπάνω, δηλαδή στο ότι το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη παρουσιάζει απότομες αλλαγές, ειδικά κατά την κίνηση στην πόλη. Οι TSI κινητήρες της εν λόγω γενιάς είναι αξιόπιστοι και δεν εμφανίζουν εκτεταμένες βλάβες. Περνώντας στα ηλεκτρονικά βοηθήματα οδήγησης, τα πάντα λειτουργούν όπως θα έπρεπε. Μόνο το σύστημα PreSense, που διαθέτει αυτόματο φρενάρισμα, είναι ορισμένες φορές υπερευαίσθητο.