Οι κινητήρες είναι αξιόπιστοι, μόνο ο δίλιτρος EA888 καίει λάδια
10.032 Επισκέψεις στο άρθρο (19/1/2024)
Το Audi A3 που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο είναι Plug-in υβριδικό, της έκδοσης Sportback 40 TFSI e. Το μηχανικό σύνολο αποδίδει 204 ίππους και βασίζεται στον τετρακύλινδρο TFSI βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία 13 kWh και μπορεί να κινεί το όχημα για 50 χιλιόμετρα μόνο με ρεύμα, ενώ η ισχύς περνά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός DSG κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων.
Κατά την οδήγηση του μεταχειρισμένου Audi A3 Sportback 40 TFSI e παρατηρούμε πως ο βενζινοκινητήρας και το ηλεκτρικό μοτέρ συνεργάζονται αρμονικά, χωρίς να εμφανίζονται δυσλειτουργίες. Το ίδιο ισχύει και για το κιβώτιο ταχυτήτων, οι αλλαγές σχέσεων του οποίου γίνονται ταχύτατα. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώθηκε σε 7,6 δευτερόλεπτα.
Όταν δοκιμάσαμε το μοντέλο καινούργιο, η μέση κατανάλωση ήταν 5,6 λτ/100 χλμ. Αυτό επαληθεύτηκε και στη δοκιμή του μεταχειρισμένου οχήματος και είναι ένα σημάδι σωστής λειτουργίας του υβριδικού συνόλου, αλλά και της κατάστασης της μπαταρίας. Η τελευταία μπορεί να φορτίζει τόσο μέσω των φρένων όσο και μέσω του βενζινοκινητήρα, ωστόσο καλό είναι να γνωρίζετε πως αν συμβαίνει το τελευταίο, η κατανάλωση του μοτέρ βενζίνης είναι γύρω στα 9 λτ/100 χλμ.
Η έλλειψη αναφορών για συνηθισμένες και εκτεταμένες ζημιές στο υβριδικό κινητήριο σύνολο του Audi A3 40 TFSI e δείχνει πως δεν υπάρχουν «παιδικές ασθένειες» στο μοντέλο.
Η υπόλοιπη γκάμα κινητήρων απαρτίζεται από βενζινοκίνητα και diesel μοτέρ. Στη βασική έκδοση του αυτοκινήτου που ονομάζεται 30 TFSI συναντούμε τον τρικύλινδρο κινητήρα 1 λίτρου, ο οποίος αποδίδει 110 άλογα. Το TFSI μοτέρ 1,5 λίτρων έχει ήπια υβριδική υποβοήθηση 48 Volt και ισχύ 150 ίππους. Όσον αφορά στο συγκεκριμένο κινητήρα, έχει παρατηρηθεί πως όταν είναι κρύος μπορεί να εμφανίσει τραχιά λειτουργία.
Οι diesel εκδόσεις 30 TDI και 40 TDI αποδίδουν 116 και 200 άλογα αντίστοιχα και ενδείκνυνται για κάποιον που ταξιδεύει συχνά, ενώ η βενζινοκίνητη εκδοχή με τους 190 ίππους που συνοδεύεται από τετρακίνηση και DSG σασμάν έχει sport χαρακτήρα.
Τα προαναφερθέντα μηχανικά σύνολα είναι αξιόπιστα, αφού δεν έχουν παρατηρηθεί ιδιαίτερα προβλήματα. Μόνο ο δίλιτρος κινητήρας με κωδικό EA888 που αποδίδει 310 άλογα και χρησιμοποιείται στο Audi S3 ενδέχεται να παρουσιάσει αυξημένη κατανάλωση λαδιού.
Σελίδα 1 | Δοκιμή μεταχειρισμένου: Audi A3 |
Σελίδα 2 | Το Audi A3 έχει αυξημένη αίσθηση πολυτέλειας, δυναμικό design και χώρους για 4 |
Σελίδα 3 | Οι κινητήρες είναι αξιόπιστοι, μόνο ο δίλιτρος EA888 καίει λάδια |
Σελίδα 4 | Στα πρώτα A3 τέταρτης γενιάς «κολλάει» το infotainment |
Σελίδα 5 | Οι τιμές των μεταχειρισμένων Audi A3 4ης γενιάς ξεκινούν από 19.000 και φτάνουν τα 45.000 ευρώ |