Tο δεύτερης γενιάς Νissan Qashqai είναι το αυτοκίνητο που έγινε συνώνυμο του μοντέρνου οικογενειακού SUV τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Εδώ, το δοκιμάζουμε ξανά στην βενζινοκίνητη έκδοση με τα 115 άλογα.
Το Nissan Qashqai είναι ένα από τα μεγαλύτερα κερδισμένα στοιχήματα στην ιστορία της αυτοκίνησης αφού, από την πρώτη του κιόλας γενιά, κατάφερε να παντρέψει τα πλεονεκτήματα των SUV με αυτά των παραδοσιακών hatchback. Aυτή την στιγμή, τα SUV σημειώνουν τις περισσότερες πωλήσεις σχεδόν σε όλη την Ευρώπη και αυτό το χρωστούν στo πρώτης γενιάς Qashqai. Το επόμενο βήμα που έπρεπε να κάνουν οι Ιάπωνες ήταν να το αντικαταστήσουν με ένα αυτοκίνητο που θα διατηρούσε να σκήπτρα στην κατηγορία του και παράλληλα θα προσέφερε στον οδηγό περισσότερη άνεση και πιο σύγχρονα συστήματα τεχνολογίας. Και το κατάφερε…
Εμφάνιση: Eπιβλητικό από κάθε γωνία Το δεύτερης γενιάς Qashqai, ιδιαίτερα μετά τον ερχομό της ανανεωμένης του έκδοσης, μπόρεσε να συνδυάσει σπορτίφ στοιχεία με εκλεπτυσμένο ύφος, που χάρη στον όγκο του αυτοκινήτου, απέκτησε μεγαλύτερη ένταση. Η εμπρός μάσκα σχήματος V, οι προφυλακτήρες, το καπό με τα έντονα νεύρα και τα LED φωτιστικά σώματα εμπρός τραβούν το βλέμμα, ενώ στο πίσω μέρος συναντούμε σπορτίφ προφυλακτήρα και φωτιστικά σώματα τύπου boomerang.
Εσωτερικό: Εργονομική η καμπίνα, επαρκές σε χώρους Tο εσωτερικό του ιαπωνικού SUV είναι αρκετά μοντέρνο σχεδιαστικά, εργονομικά δεν έχει να του προσάψεις κάτι, ενώ από πλευράς ποιότητας παρόλο που δεν άγγιξε ποτέ την κορυφή της κατηγορίας, στεκόταν καλά απέναντι στον ανταγωνισμό. Αναφορικά, τέλος με τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές άνετα θα καθίσουν τρεις στο πίσω κάθισμα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων είναι επαρκέστατος για τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Κινητήρας: Aποτελεσματικός με ή χωρίς το κιτ αναβάθμισης H λειτουργία του 1.200άρη DIG-T των 115 ίππων είναι εξαιρετικά πολιτισμένη και γραμμική και κινεί με ευκολία το αυτοκίνητο. Αξίζει να αναφέρουμε πως το Qashqai, μετά την ανανέωσή του, προσφερόταν με κιτ αναβάθμισης 20 ίππων και 15 σχεδόν Nm ροπής από την ελληνική αντιπροσωπεία, με αποτέλεσμα, μετά τις 2.000 σ.α.λ, ο οδηγός να αισθάνεται ένα πιο έντονο τράβηγμα, που όμως είναι αρκετά ευπρόσδεκτο. Μετά την αναβάθμιση του μοτέρ, στα πρώτα 100χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο είναι 1 δευτερόλεπτο πιο γρήγορο ενώ ακόμη καλύτερες είναι οι ρεπρίζ. Σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις, η κατανάλωση για τον 1,2 DiG-Τ των 115 ίππων είναι 7,1 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες ενώ με το κιτ αναβάθμισης, μετρήσαμε 7,6 λτ./100 χλμ. Η αύξηση δεν είναι μεγάλη.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στον δρόμο: Eυχάριστο στην πόλη, άνετο στο ταξίδι
Tο Qashqai είναι ικανό να κινείται με ευκολία πάνω από λακκούβες και τις κακοτεχνίες του ελληνικού δικτύου χάρη στην αυξημένη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος και την ανάρτηση που απορροφά τις όποιες ανωμαλίες. Είναι επίσης ευκολοδήγητο στην πόλη, αφού το τιμόνι προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση παρότι υστερεί λίγο σε αίσθηση και ταχύτητα, ενώ πολύ καλή είναι η ποιότητα κύλισής του. Τέλος, χαμηλός είναι ο θόρυβος που περνάει στην καμπίνα, όταν κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο μέχρι τα 140 χλμ./ώρα.
Value for money - Τιμή – Συμπέρασμα
To δεύτερης γενιάς Qashqai είναι ένα αυτοκίνητο με πολλά δυνατά σημεία, όπως η σχεδίασή του, οι μεγάλοι χώροι στο εσωτερικό και η άνεση που προσφέρει όταν κινείσαι μέσα στην πόλη. Ο 1.200άρης DiG-T των 115 είναι ικανοποιητικός αλλά μετά την αναβάθμιση των 20 ίππων που προσέφερε η ελληνική αντιπροσωπεία, οι ρεπρίζ βελτιώθηκαν σημαντικά. Με τις τιμές του να ξεκινούν λίγο κάτω από 13.500 ευρώ στις Autoaggelies, βλέπουμε πως Qashqai δεύτερης γενιάς με το βενζινοκίνητο μοτέρ των 115 ίππων αποτελεί μια οικονομική επιλογή για όσους επιθυμούν ένα σύγχρονο οικογενειακό SUV για να κινούνται μέσα στην πόλη αλλά και για να ξεκινήσουν μικρής δυσκολίας off-road εξορμήσεις.