Το Fiat 500 αποτελεί μια δημοφιλής επιλογή για αυτούς που ψάχνουν ένα μίνι αυτοκίνητο πόλης με μοτέρ που δεν «καίει» τίποτα. Εσύ τι λες; Aξίζει να δώσει κάποιος 8,5+ χιλιάρικα για ένα καλοδιατηρημένο 500ράκι;
Το 500ράκι ήταν το μοντέλο που αναγέννησε τη Fiat στη σύγχρονη εποχή της. Ο Sergio Marcione έπαιξε και κέρδισε, όταν αποφάσισε ότι, η νοσταλγική εικόνα του Fiat 500 θα «χτυπούσε» κατευθείαν στην καρδιά των απανταχού φίλων της μάρκας κερδίζοντας και άλλους. Φυσικά, η επιτυχία του μοντέλου δεν κρύβεται μόνο στην εμφάνιση αλλά και στο ότι συμβαδίζει με τις σύγχρονες ανάγκες της εποχής μας, όπως είναι για παράδειγμα η οικονομικές μετακινήσεις, η trendy σχεδίαση και το μικρό μήκος ώστε να μπορεί να παρκάρει οπουδήποτε. Πάμε να το γνωρίσουμε καλύτερα στην έκδοση με τον 1,3 MTJ πετρελαιοκινητήρα των 95 ίππων.
Σχεδίαση: Γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμο
Κακά τα ψέματα, το Fiat 500 γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμο χάρη στην ξεχωριστή του σχεδιαστική γλώσσα που έχει μείνει ίδια στο πέρασμα των ετών αλλά διαφοροποιείται με περιορισμένες αισθητικές επεμβάσεις ανάλογα το εξοπλιστικό επίπεδο και την έκδοση.
Εσωτερικό: Πιο ευρύχωρο από ότι περιμένεις
Η καμπίνα του Fiat 500 είναι ρετρό αλλά σύγχρονη χάρη στην παρουσία του πίνακα οργάνων και της ενσωματωμένης στο ταμπλό κεντρικής οθόνης. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας και της τιμής του, ενώ αντίστοιχα υψηλό είναι το επίπεδο συναρμολόγησης και το φινίρισμα. Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη και το στενό κάθισμα περιορίζει την άνεση, κάτι που ενισχύεται και από τα υπερβολικά σκληρά προσκέφαλα. Επιπλέον, η ορατότητα είναι περιορισμένη και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στο εμπρός μέρος, με τον μεγάλο και πολύ κοντά στον οδηγό κεντρικό καθρέφτη να προβληματίζει. Οι χώροι είναι καλοί για τους εμπρός επιβάτες, με τους πίσω να χρειαστεί να κάνουν παραχωρήσεις αφού άλλωστε κάτι τέτοιο ορίζει η κατηγορία διαστάσεων του Fiat 500. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του εξυπηρετεί στην μεταφορά των αναγκαίων, με όγκο 185 λίτρα, όμως διαθέτει σχετικά μεγάλο άνοιγμα.
Κινητήρας: Ιδανικός για το 500ράκι!
Ο κινητήρας MultiJet των 1,3 λίτρων είναι προδιαγραφών Euro 6 και αποδίδει 95 ίππους και 200 Nm ροπής, με την πραγματική κατανάλωση να φτάνει τα 5 λτ./100χλμ. και τις εκπομπές ρύπων στα 89 γρ. CO2/χλμ., πράγμα που σημαίνει πως μπορεί να κινηθεί ελεύθερα στον Δακτύλιο. Ο κινητήρας αυτός ταιριάζει γάντι στο μίνι Fiat 500, επιδεικνύοντας πολύ καλά λειτουργικά χαρακτηριστικά από χαμηλά με επάρκεια δύναμης και ροπής σε όλο το διαθέσιμο φάσμα περιστροφής του, με αποτέλεσμα να κινεί σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα. Πολύ καλός είναι ο τρόπος που κρατάει χιλιόμετρα στην εθνική, ενώ ο οδηγός θα μείνει ευχαριστημένος από τα επίπεδα θορύβου μέσα στην καμπίνα όταν κινείται σε υψηλές ταχύτητες.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στον δρόμο: Εκπλήσσει εντός και εκτός πόλης
Το Fiat 500 με την βοήθεια του diesel κινητήρα MultiJet αποκτά διττό οδηγικό χαρακτήρα αφού καθίσταται ικανό να ικανοποιήσει με άνεση τις αστικές του υποχρεώσεις που ορίζονται από το μέγεθός του, ενώ παράλληλα με την επάρκεια αυτού του κινητήρα μπορεί άνετα να ανταπεξέλθει και σε εκτός πόλης διαδρομές. Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση και προσφέρει πολύ καλή σταθερότητα, ωστόσο μεταφέρει κραδασμούς σε έντονες κακοτεχνίες. Ο πίσω άξονας σε συνδυασμό με το μικρό μεταξόνιο, παρουσιάζει αναπηδήσεις χωρίς ωστόσο να τίθεται θέμα ασφάλειας. Η οδική του συμπεριφορά γενικά είναι ευχάριστη και ασφαλής, ενώ τόσο το τιμόνι όσο και τα φρένα δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό με την απόδοσή τους. Το μοναδικό στοιχείο που αλλοιώνει ελαφρώς τις αστικές αρετές του Fiat 500 είναι ο μεγάλος κύκλος στροφής που στην πράξη επηρεάζει αρνητικά την ευελιξία του.
Συμπέρασμα-Τιμές: Ακριβούτσικο και ως μεταχειρισμένο
Όποιος επιθυμεί να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο Fiat 500 με το diesel μοτέρ των 1,3 λίτρων θα χρειαστεί να ξοδέψει τουλάχιστον 6.000 ευρώ για μοντέλα που κατασκευάστηκαν κοντά στο 2010 ενώ, για μοντέλα 7ετίας, ο τιμές ανεβαίνουν πάνω από τις 8.500 ευρώ. Το μοντέλο άλλωστε δεν ήταν πότε ένα φθηνό αυτοκίνητο. Το Fiat 500 diesel ήταν λίγο ακριβότερο από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου, ωστόσο βλέπουμε πως η διαφορά στην τιμή τους στην αγορά των μεταχειρισμένων έχει εξαλειφθεί. Ανάμεσα σε βενζίνη και diesel, θα επιλέγαμε τον πετρελαιοκινητήρα, αφού προσφέρει το κάτι παραπάνω σε χαρακτήρα, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, με το τράβηγμά του να θυμίζει την έκδοση Abarth.
Αξίζει ένα μεταχειρισμένο Fiat 500 ή ούτε καν;
- Γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμο λόγω της ρετρό σχεδίασής του
- Πιο ευρύχωρο από ότι περιμένεις στην καμπίνα
- Ο 1,3 λτ. MultiJet «καίει» 5λτ./100χλμ. σε πραγματικές συνθήκες
- Ο μεγάλος κύκλος στροφής περιορίζει την ευελιξία του
Εσύ θα έδινες 10 και 12 χιλιάρικα για ένα μεταχειρισμένο 500ράκι; Mήπως τα 8 χιλιάρικα είναι πιο λογικό ποσό;