To Νissan Juke πρώτης γενιάς έκανε εντύπωση στο ελληνικό κοινό λόγω της εκκεντρικής σχεδίασής του, ωστόσο είχε στην φαρέτρα του μια σειρά από όπλα που το έκαναν ιδιαίτερα θελκτικό σε κάθε αγοραστή. Πόσο καλό ήταν τελικά;
To Nissan Juke παρουσιάστηκε το 2010 και αμέσως ανακάτεψε την τράπουλα, αφού ήταν ένα από τα πρώτα compact crossover μοντέλα πόλης. Δυνατά του σημεία ήταν αναμφίβολα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι μικρές εξωτερικές διαστάσεις και η ευχάριστη οδική συμπεριφορά, ωστόσο highlight ήταν η εκκεντρική του σχεδίαση. Πάμε να δούμε τα δυνατά του σημεία στην έκδοση με τον 1.500άρη diesel κινητήρα των 110 ίππων.
Σχεδίαση: Το εκκεντρικότερο μικρό SUV
Το Juke, από την πρώτη στιγμή που λανσαρίστηκε, ξεχώρισε για την σχεδίασή του, η οποία δημιουργούσε εκ διαμέτρου αντίθετα συναισθήματα σε όποιον το κοιτούσε. Με λίγα λόγια, το Juke είτε σου άρεσε σε τέτοιο βαθμό που θα ήθελες να το αποκτήσεις εδώ και τώρα, είτε όχι. Τα φωτιστικά του σώματα ήταν τοποθετημένα σχεδόν πάνω από τους θόλους των τροχών, η μάσκα έχει έντονο σχήμα V, ενώ τα χερούλια της πίσω πόρτας είναι κρυμμένα.
Εσωτερικό: Καλή συναρμογή, εργονομικό και με 354 λίτρα χώρο αποσκευών
Τις εντυπώσεις στο εσωτερικό κλέβει το κεντρικό τούνελ που θυμίζει ντεπόζιτο μοτοσικλέτας, όπως και οι ενδείξεις για τον αυτόματο κλιματισμό στην κεντρική κονσόλα οι οποίες εναλλάσσονται με αυτές του Nissan Dynamic Control System. Τα υλικά έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα ήταν πολύ καλής ποιότητας, όπως και η συναρμογή, στην οποία δύσκολα θα βρείτε ψεγάδι. Εργονομικό είναι επίσης τόσο το ηχοσύστημα, όσο και το Nissan Dynamic Control System, ενώ από πλευράς αποθηκευτικών λύσεων, οδηγός και συνοδηγός θα βρούνε αρκετές θήκες. Όσον αφορά στους χώρους, το Juke έχει σχετικά καλά επίπεδα για 4 επιβάτες, με το χώρο αποσκευών για το ανανεωμένο μοντέλο να φτάνει τα 354 λίτρα, νούμερο καλό για την κατηγορία του.
Κινητήρας: Αποδοτικός και σούπερ οικονομικός ο 1,5 λτ. diesel
Η ισχύς του 1.500άρη diesel κινητήρα φτάνει τους 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ.και 260 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ.., χαρακτηριστικό που βοηθάει κατά πολύ στην κατανάλωση καυσίμου, μιας και ο οδηγός δεν χρειάζεται να πιέζει τον κινητήρα για να αποδίδει. Το κιβώτιο έχεις μακριά κλιμάκωση που μειώνει την κατανάλωση αλλά και τα επίπεδα θορύβου ιδίως στο ταξίδι. Η επίσημη μέση κατανάλωση είναι 4,0 λτ./100 χλμ., τιμή που δεν αποκλίνει πολύ από την πραγματικότητα, αφού στην πράξη, ο οδηγός θα δει στο trip computer 5,5 λτ./100 σε κανονικές συνθήκες οδήγησης. Στον αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωση μπορεί να αγγίξει ακόμα και τα 4,5λτ./ 100χλμ. Αξίζει να τονίσουμε πως η λειτουργία του Start & Stop είναι πολύ καλή.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στον δρόμο: Η άνεση και η υψηλή θέση οδήγησης τα όπλα του
Το Nissan Juke κερδίζει αμέσως τον οδηγό μιας και είναι φιλικό και ευχάριστο, αποπνέοντας και την ανάλογη στιβαρότητα ως compact crossover. Το μικρό μήκος και η υψηλή θέση οδήγησης βοηθάνε στους χειρισμούς στο αστικό περιβάλλον, αλλά η ορατότητα προς τα πίσω είναι περιορισμένη. Κινούμενο στις ευθείες εμπνέει ασφάλεια και δεν φοβίζει σε υψηλές ταχύτητες, ενώ είναι σταθερό στις στροφοδιαδρομές. Σε πιεσμένους ρυθμούς η υποστροφή είναι περιορισμένη, ενώ το τιμόνι, για την εποχή του, ήταν γρήγορο και είχε καλή αίσθηση.
Συμπέρασμα - Τιμές - Value for money
Οι τιμές του πρώτης γενιάς Juke ξεκινούν στην αγορά των μεταχειρισμένων λίγο κάτω από τις 8.500 ευρώ, ωστόσο για αυτοκίνητα που βρίσκονται σε καλή κατάσταση και έχουν κατασκευαστεί μετά το 2013, οι τιμές μπορούν να ξεπεράσουν εύκολα τις 11.000 ευρώ. Το πρώτo Juke είναι ένα ολοκληρωμένο crossover που προσφέρει καλούς χώρους, είναι οικονομικότατο με το diesel μοτέρ μοτέρ, έχει πρακτική και ποιοτική καμπίνα και απορροφά τις ανωμαλίες του ελληνικού οδικού δικτύου. Ο πιο σημαντικός σκόπελος που πρέπει να ξεπεράσει κάποιος είναι η αμφισβητούμενη εξωτερική σχεδίασή του, ενώ, σε σχέση με τα πιο καινούρια μικρά SUV, ο οδηγός δεν θα ενθουσιαστεί με το τιμόνι του και την συμπεριφορά του στις στροφές, όταν αποφασίσει να κινηθεί πιο γρήγορα.
Η εκκεντρική του σχεδίαση δίχασε τον κόσμο!
- Καλή συναρμογή, εργονομικό & με 354 λίτρα χώρο αποσκευών
- Σούπερ οικονομικός ο 1,5 λτ. diesel με κάτω από 5 λτ./100χλμ κατανάλωση
- Άνετο στον δρόμο και με υψηλή θέση οδήγησης
Εσένα σου άρεσε η σχεδίαση του ή όχι; Θα το αγόραζες τώρα σαν μεταχειρισμένο και με πόσα λεφτά;