Το Opel Astra πέμπτης γενιάς ήταν ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό που προσέφερε άνεση και ευρυχωρία στους επιβάτες, όμως ο 1.000άρης κινητήρας των 105 ίππων, για πολλούς, δεν ήταν αρκετός για το αυτοκίνητο.
To νέας γενιάς Opel Αstra παρουσιάστηκε το καλοκαίρι που μας πέρασε ως το πρώτο Astra που αναπτύχθηκε, υπό την εποπτεία της Stellantis (PSA Groupe-FCA Group), παίρνοντας μάλιστα ως βάση τη πλατφόρμα EMP2 των Γάλλων. Εν αναμονή του ερχομού του στην ελληνική αγορά, ρίχνουμε μια δεύτερη ματιά στο Astra Κ στην προ-ανανέωσης έκδοση με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 105 ίππων. Το Opel Astra της 5ης γενιάς έκανε ένα τεράστιο άλμα εξέλιξης, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, σε σχέση με την τέταρτη γενιά, καθώς έγινε ελαφρύτερο και πιο ευρύχωρο παρά το γεγονός πως η Opel μείωσε το μήκος του. Το μοντέλο ήταν διαθέσιμο σε έκδοση hatchback και στην πρακτικότερη έκδοση Sports Tourer.
Εσωτερικό: Moντέρνο ακόμα και με τα σημερινά στάνταρ Η καμπίνα του Astra είναι ευρύχωρη καθώς μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και τέσσερις ενήλικες με μεγάλη άνεση, ακόμα και αν αυτοί ξεπερνούν το 1.80 σε ύψος. Ο οδηγός έχει τα πάντα κοντά στο χέρι του, ενώ τα καθίσματα είναι μεγάλα και άνετα, όπως αρμόζει σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Ο χώρος αποσκευών είναι 370 λίτρα, κάτι που το φέρνει ψηλά στην κατηγορία του.
Κινητήρας: Oικονομικός και πολύ επαρκής Ο τρικύλινδρος 1.000άρης Ecotec των 105 ίππων και των 170 Nm ροπής στις 1.800-4.300 σ.α.λ συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων με μακριά κλιμάκωση που μειώνει την κατανάλωση (5,6 λτ./100 χλμ. ήταν η μέση δοκιμής), θυσιάζοντας ωστόσο κάτι από τις ρεμπρίζ. Η λειτουργία του μοτέρ είναι ραφιναρισμένη και πλήρως πολιτισμένη και εμφανίζει ελάχιστους κραδασμούς.
Στον δρόμο: Άνετο και αποτελεσματικό Το γεροδεμένο πλαίσιο και η καλό-ρυθμισμένη ανάρτηση προσφέρουν υψηλή ποιότητα κύλισης, ενώ χάρη στους ελάχιστους κραδασμούς του κινητήρα και την πολύ καλή ηχομόνωση, η μετακίνηση των επιβατών γίνεται εύκολα και άνετα. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και οι κλίσεις περιορισμένες ακόμα και από πίεση, ο επιλογέας ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση ενώ το τιμόνι είναι ακριβές, αλλά δεν προσφέρει αρκετή πληροφόρηση.
Τιμή-Value for money-Συμπέρασμα Το 1.000άρι Astra παίρνει υψηλό βαθμό σε κατανάλωση, άνεση, πρακτικότητα και τεχνολογία, ωστόσο από έναν πιο απαιτητικό οδηγό θα λείψουν οι καλές ρεπρίζ, ένα καλό τιμόνι και η 6η θέση στο κιβώτιο. Οι τιμές του στην αγορά ξεκινούν πάνω από 10.000 ευρώ για αυτοκίνητα με πάνω από 110-120.000 χιλιόμετρα, ενώ, όσοι επιθυμούν λιγότερο ταλαιπωρημένα αμαξώματα θα πρέπει να υπολογίζουν πως πρέπει να ξοδέψουν πάνω από 11.500 ευρώ.
+ Σχεδίαση αμαξώματος-εσωτερικού, κινητήρας, ποιότητα κατασκευής, χώροι, οδική συμπεριφορά, ευρυχωρία, τεχνολογία, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας - Αίσθηση τιμονιού, απουσία 6η σχέσης στο κιβώτιο
Συνέχεια του άρθρου >>>
Σωστό μοτεράκι για το Astra;
- Άνετο και ευρύχωρο όσο λίγα
- Μοντέρνο και πρακτικό
- 1.000άρι μοτέρ που «έκαιγε» 5,6λτ./100χλμ.
Πόσο καλό ήταν το Astra με το μοτέρ των 105 ίππων; Μέχρι πόσα θα έδινες να το αγοράσεις ως μεταχειρισμένο 5ετίας;