O 1,3 CDTI των 95 ίππων δεν έκαιγε τίποτα σαν καλό dieselάκι, το εσωτερικό του ήταν μοντέρνο και πρακτικό και διακρινόταν για την ευελιξία του μέσα στην πόλη. Πόσο αξίζει λοιπόν το πετρελαιοκίνητο Corsa με τα 95 άλογα;
To πέμπτης γενιάς Opel Corsa πέτυχε αξιόλογες πωλήσεις στην Ελλάδα κατά την διάρκεια της καριέρας του χάρη στον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του και τις ανταγωνιστικές τιμές του. Η γκάμα του περιελάμβανε μοτέρ βενζίνης σε ατμόσφαιρα και turbo αλλά και μια πετρελαιοκίνητη έκδοση με βάση έναν 1,3 λτ. κινητήρα με απόδοση 95 άλογα που εκμεταλλεύτηκε το «ρεύμα» που επικρατούσε τα προηγούμενα χρόνια υπέρ του diesel. Τώρα, αξίζει κανείς να αγοράσει ένα Corsa diesel για να κινείται οικονομικά μέσα στην πόλη και να κάνει μικρές εξορμήσεις εκτός αυτής;
Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή είναι καλή, η σχεδίαση παραμένει μοντέρνα, ενώ θετικό είναι το ότι το πάνω μέρος του ταμπλό αποτελείται από μαλακό υλικό. Σε λίγα μόνο σημεία (στο κάτω τμήμα του ταμπλό) θα θέλαμε πιο προσεγμένη συναρμογή, ενώ από εκεί και πέρα, στο κομμάτι της πρακτικότητας δεν υπάρχει κάτι μεμπτό μιας και υπάρχουν αρκετές θέσεις για να ακουμπήσεις τα μικροπράγματα της καθημερινότητας. Η σωστή θέση οδήγησης βρίσκεται εύκολα, ενώ ικανοποιητική είναι η ορατότητα προς τα πίσω, παρά την έντονα κεκλιμένη πίσω κολόνα. Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός μετράται στα 285 λίτρα, νούμερο που ήταν στο μέσο της κατηγορίας πριν λίγα χρόνια αλλά πλέον, σε σύγκριση με τα καινούρια μοντέλα, θεωρείται μικρό.
Kινητήρας: Οικονομικός και πολιτισμένος
Πηγή ισχύος του πετρελαιοκίνητου Corsa ήταν ο γνωστός 1,3 CDTI των 95 ίππων της Opel που μπορούσε να συνδυαστεί τόσο με 5άρι όσο και με 6άρι μηχανικό κιβώτιο αλλά και με αυτοματοποιημένη μετάδοση τεχνολογίας Easytronic. Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο προσέφερε καλύτερες ρεπρίζ σε σχέση με 5άρι λόγω της πιο πυκνής κλιμάκωσης και μείωνε την κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο, άρα θα ήταν προτιμότερη επιλογή. Το αυτοματοποιημένο κιβώτιο από την άλλη ήταν πιο οικονομικό αλλά οι αργές του αλλαγές, προβληματίζουν τον οδηγό, όταν αυτός χρειάζεται να κινηθεί σβέλτα. Όσον αφορά στην κατανάλωση, υπολογίστε γύρω στα 5,0 λτ./100 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο και λίγο ψηλότερα, όταν το Corsa κινείται μέσα στον αστικό ιστό.
Στον δρόμο: Ανετο και σταθερό στις υψηλές ταχύτητες
Το μικρό της Opel έχει καλή ποιότητα κύλισης, η ανάρτηση απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες του κακού ελληνικού οδικού δικτύου, το κράτημα στις στροφές είναι καλό ενώ στις υψηλές ταχύτητες εμπνέει εμπιστοσύνη. Με το 6άρι κιβώτιο, ο οδηγός έχει μικρότερες ενοχλήσεις μέσα στην καμπίνα, αφού οι στροφές του κινητήρα είναι χαμηλές. Οι πιο απαιτητικοί οδηγοί θα καταλάβουν πως το αυτοκίνητο έχει τυπική υποστροφική συμπεριφορά η οποία όμως διορθώνεται εύκολα χάρη και στο ESP και ότι το τιμόνι ίσως θα έπρεπε να είναι λίγο πιο βαρύ. Φυσικά, όλα αυτά εφόσον το Corsa είναι συντηρημένο σωστά και τα αναρτώμενα μέρη είναι σε καλή κατάσταση.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Τιμή – Συμπέρασμα
Το Opel Corsa diesel έχει ως μεγάλα πλεονεκτήματά του την μικρή του κατανάλωση μέσα στην πόλη αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, το εργονομικό και στιβαρό εσωτερικό, την ευελιξία του χάρη στις μικρές του διαστάσεις και το καλό του πάτημα στον δρόμο. Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο είναι η προτιμότερη επιλογή χάρη στις καλές του ρεπρίζ και της έκτης σχέσης που μειώνει το φορτίο του κινητήρα στις υψηλές ταχύτητες. Οι τιμές του Corsa diesel στις Autoaggelies ξεκινούν από τις 6.500 ευρώ, ωστόσο, για αυτοκίνητο με λίγα χιλιόμετρα, οι τιμές ανεβαίνουν αρκετά, ακόμη και πάνω από τις 8.000 ευρώ.
Γυρνάς όλη την Αθήνα με λίγα ευρώ!
- Πρακτικό εσωτερικό με πολύ καλή συναρμογή
- Οικονομικός και πολιτισμένος ο 1,3 CDTI των 95 ίππων
- Άνετο και σταθερό στις υψηλές ταχύτητες
Πόσο καλό ήταν το πετρελαιοκίνητο Corsa; Θα το έπαιρνες μεταχειρισμένο; Πόσα θα έδινες;