ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Δοκιμή μεταχειρισμένου: Τοyota iQ
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Δοκιμή μεταχειρισμένου: Τοyota iQ

15.626 Επισκέψεις στο άρθρο (26/6/2022)

Το iQ ήταν η απάντηση της Toyota στο smart fortwo αλλά σε αντίθεση με αυτό, είχε το μοτέρ στο καπό και η κίνηση πήγαινε αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς. Πόσο καλό ήταν τελικά;

H Toyota έστρεψε τα βλέμματα πάνω της τον Σεπτέμβριο του 2007, όταν παρουσίασε το πρωτότυπο ΙQ Concept στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, καθώς αν και είχε μήκος μικρότερο των τριών μέτρων, η φίρμα υποσχόταν χώρους για 3 ενήλικες και ένα παιδί (διάταξη 3+1).

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Η έκδοση παραγωγής, το iQ, μπήκε σε παραγωγή το 2008, ως η απάντηση της Toyota στο smart fortwo αλλά σε αντίθεση με την διάταξη «όλα πίσω» του smart, το μίνι της Toyota είχε τον κινητήρα μπροστά και έστελνε την κίνηση στον μπροστινό άξονα. Επίσης, δεν είναι τυχαίο το όνομα του μοντέλου, καθώς, όπως όλοι γνωρίζουν, το IQ είναι το διεθνές ακρωνύμιο για τον Δείκτη Νοημοσύνης, μια έμμεση απάντηση στο smart που σημαίνει «έξυπνος». Πόσο καλό ήταν τελικά όμως το Toyota IQ; Πάμε να δούμε να πλεονεκτήματά του και σε ποιους τομείς «πονούσε»:

Εμφάνιση: Έχει το δικό του μοναδικό στυλ

To ιαπωνικό μίνι διαθέτει ξεχωριστό στιλ, είναι μοντέρνο και έχει το δικό του κοινό, κυρίως σε νεαρής ηλικίας οδηγούς. Ξεχωρίζει το «τετράγωνο» μπροστινό μέρος με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, όπως και το πίσω με τη μεγάλη γυάλινη επιφάνεια. Τα πραγματικά  πλεονεκτήματά του όμως είναι άλλα, όπως θα δούμε παρακάτω.

Εσωτερικό: «Στέκεται» καλά παρά το πέρασμα των ετών, χωράει 3+1 επιβάτες

Το εσωτερικό του Toyota iQ ήταν μοντέρνο όταν λανσαρίστηκε στην αγορά και παραμένει ελκυστικό στο μάτι ακόμη και σήμερα, αν λάβουμε υπόψη πόσο γρηγορότερα έχουν «γεράσει» οι καμπίνες των ανταγωνιστών του. Φυσικά, τα πρώτα βλέμματα πέφτουν στην τριγωνική κεντρική κονσόλα, ενώ το επίπεδο στη βάση του τιμόνι χαρίζει ένα σπορτίφ ύφος. Η ποιότητα κατασκευής, το φινίρισμα και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί το iQ ήταν ανώτερα του μέσου όρου της κατηγορίας, ενώ σε καλό επίπεδο κυμαίνεται η εργονομία. Το ηχοσύστημα είναι αρκετά δύσχρηστο και ελέγχεται μόνο από τον οδηγό .
Όσον αφορά στους χώρους, το ιαπωνικό μίνι μπορεί να μεταφέρει έως και τέσσερις επιβάτες, όχι όμως άνετα. Ο τρίτος ενήλικας θα κάτσει πίσω από το κάθισμα του συνοδηγού που είναι τοποθετημένο πιο μπροστά από αυτό του οδηγού και ο τέταρτος (πίσω από τον οδηγό) θα πρέπει να είναι παιδί. Τέλος, αναφορικά με τον χώρο των αποσκευών αυτός είναι οριακός αφού με χωρητικότητα 32 λίτρα χωράει απλά ένα χαρτοφύλακα και τη θήκη του laptop. Φυσικά, τα δεδομένα αλλάζουν, αν πέσουν τα πίσω καθίσματα.

Κινητήρας: Με τρεις κινητήρες σε βενζίνη και diesel, όλοι οικονομικοί 

Το iQ προσφερόταν με βενζινοκινητήρες 1,0 και 1,3 λίτρων 68 και 98 ίππων, ενώ αργότερα προστέθηκε στην γκάμα και ένας 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1,4 λίτρων με 90 άλογα. Ο πιο δημοφιλής ήταν ο 1.000άρης που προσφερόταν και στο Aygo, o oποίος ήταν παραπάνω από επαρκής για το μικρό βάρος του αυτοκινήτου και συνδυαζόταν με δύο κιβώτιο, ένα 5άρι χειροκίνητο με ακριβές κούμπωμα και ένα με σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Με την μηχανική μετάδοση, η κατανάλωση έφτανε τα 4,3λτ./100χλμ, ελαφρώς μεγαλύτερη ήταν η κατανάλωση καυσίμου με το κιβώτιο μεταβαλλόμενων σχέσεων (στα 4,9 λτ./100χλμ, ενώ ο πετρελαιοκινητήρας ήταν επίσης πολύ οικονομικός με 4,8λτ./100χλμ. Συνέχεια του άρθρου >>>
Autotriti.gr
VW YPHRESIES