Το smart fortwo δεύτερης γενιάς σημείωσε σημαντικές πωλήσεις στην Ελλάδα καθώς μπορούσε να παρκάρει παντού και να κινηθεί μέσα στην πόλη με οικονομία. Το αυτοκίνητο όμως είχε και αδύναμα σημεία. Τελικά, πόσο καλό ήταν;
Το 1998 ήταν η χρονιά που η τότε MCC (Micro Compact Car) έκανε το μεγάλο βήμα και, με τη βοήθεια της ελβετικής Swatch και της Mercedes Βenz, υλοποίησε την ιδέα για ένα επαναστατικό μίνι αυτοκίνητο. Το smart fortwo κατέκλυσε τις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις σαν την Αθήνα προσφέροντας σβέλτες και οικονομικές μετακινήσεις. Πάμε να δούμε τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου αλλά και τους τομείς στους οποίους «πονούσε» στη δεύτερη γενιά του με τον ήπια υβριδικό κινητήρα του 1,0 λίτρου. Αλήθεια, άξιζε τα λεφτά του;
Σχεδίαση: Λιλιπούτειο για να παρκάρει παντού μέσα στην πόλη
To δεύτερης γενιάς smart έχει μήκος 2.690 χιλιοστά (λίγο μακρύτερο από το πρώτο) και έχει την ευελιξίας στο DNA του. Οι νόρμες για την προστασία των πεζών διαμόρφωσαν ένα σημαντικά αναγνωρίσιμο στοιχείο στο δεύτερης γενιάς smart, αφού σε σχέση με το προηγούμενο, διαθέτει καπό, μικρό μεν, αλλά ορατό, ώστε να το ξεχωρίζεις. Το smart σίγουρα δεν θα γυρίσει το κεφάλια των περαστικών, αφού η σχεδίασή του είναι συντηρητική και μονότονη. Τα όπλα του είναι άλλα και θα τα δούμε παρακάτω.
Εσωτερικό-Χώροι: Χωρούν μόνο δύο επιβάτες, καλός χώρος αποσκευών
Tο εσωτερικό του smart fortwo δεύτερης γενιάς διαθέτει επίπεδο και ενιαίο ταμπλό, αντίθετα με τις κοιλότητες του προηγούμενου. Η υφασμάτινη επένδυση είναι καλής ποιότητας, ενώ σκληρό, μέτριας ποιότητας υλικό συναντάμε στην κεντρική κονσόλα, στον πίνακα οργάνων και στους αεραγωγούς. Η εργονομία στην κεντρική κονσόλα είναι καλή, ωστόσο λείπουν οι θέσεις για την τοποθέτηση κάποιου μικρού μπουκαλιού. Οι δύο εμπρός επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια και για τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 220 λίτρων.
Κινητήρας: Υπεραρκετός για το smart ο κινητήρας του 1,0 λτ.
To smart mhd εφοδιάζεται με ένα σύστημα, που μέσω γεννήτριας αναλαμβάνει να σβήνει και να επανεκκινεί τον 1,0 λίτρου κινητήρα απόδοσης 71 ίππων χωρίς την κλασική μίζα. Έτσι, όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται, το σύστημα σβήνει τον κινητήρα και τον θέτει ξανά σε λειτουργία μόλις ο οδηγός αφήσει το φρένο. Με δεδομένο ότι το smart εφοδιάζεται με αυτόματο/σειριακό κιβώτιο, ο οδηγός εξακολουθεί να πιέζει το πεντάλ του φρένου κατά την ακινητοποίησή του. Σύμφωνα με την εταιρεία, το ήπια υβριδικό μοτέρ είχε μέση κατανάλωση 4,7 λτ./100χλμ, ωστόσο στην πράξη, ο οδηγός θα πρέπει να περιμένει λίγο πιο υψηλές τιμές.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Οδική συμπεριφορά: Η πόλη το φυσικό του περιβάλλον, πρόβλημα οι πλευρικοί άνεμοι
Η αρχική αίσθηση οδηγώντας το smart είναι ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με ομαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά, η οποία συνδυάζεται με καλό σύστημα διεύθυνσης, ενώ η ανάρτησή του θα αποσβέσει τις ανωμαλίες του ελληνικού οδικού δικτύου σε ικανοποιητικό βαθμό. Το smart κινείται άνετα και σε εκτός πόλης διαδρομές, προσφέροντας σταθερότητα και καλή ποιότητα κύλισης και μόνο οι πλευρικοί άνεμοι προβληματίζουν τον οδηγό. Σε δρόμο με στροφές, το ESP εξαλείφει τις υποστροφικές τάσεις του αμαξώματος, ενώ αν και πισωκίνητο, το smart και πάλι δεν ενδείκνυται για παιχνίδια, αφού είναι πέραν της φιλοσοφίας του.
Συμπέρασμα-Τιμές
Οι τιμές του smart fortwo δεύτερης γενιάς ξεκινούν από λίγο πάνω από τις 4.000 ευρώ στην αγορά μεταχειρισμένων για αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα, ωστόσο οι τιμές μπορούν ξεπεράσουν τις 7.000 ευρώ εάν έχουν λίγα χιλιόμετρα και κατασκευάστηκαν μετά το 2010. Το smart fortwo κατάφερε να μπει στις καρδιές του ελληνικού κοινού γιατί έδινε στον ιδιοκτήτη αυτά τα οποία του υποσχόταν, όταν έφευγε με αυτό από την αντιπροσωπεία, δηλαδή, εύκολο παρκάρισμα μέσα στην πόλη και μικρή κατανάλωση. Η αδυναμία του να μεταφέρει τρίτο επιβάτη, οι περιορισμένοι χώροι και η λιτή καμπίνα του είναι παραχωρήσεις που πρέπει να κάνει ο οδηγός, για αυτό και το αυτοκίνητο απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό που ξέρει τι ζητάει. Tέλος, πρέπει να σημειώσουμε πως το smart fortwo έχει την φήμη πως βρίσκεται διαρκώς στο μάτι των κλεφτών, ό,τι και αν σημαίνει αυτό για αυτούς που θέλουν να το αγοράσουν.