Εγκλωβισμένος στα χιόνια: Καλύτερα με ηλεκτρικό ή βενζινοκίνητο;
- Το νέο δίλλημα σε κάθε κακοκαιρία: Ηλεκτρικό ή βενζίνη-diesel;
- Στην άκρη οι επιδόσεις, στόχος η οικονομία για να μένεις ζεστός
- Τα ηλεκτρικά με γεμάτη μπαταρία μπορούν να «δουλεύουν» τα θερμαινόμενα καθίσματα για μέρες
- Αν όμως εγκλωβιστείς «άδειος», τότε το πράγμα αλλάζει!
Αν όμως εγκλωβιστείς «άδειος», τότε το πράγμα αλλάζει!
Θα ήταν ένα ακόμη ρητορικό ερώτημα που δεν θα χρειαζόταν να σκεφτεί κανείς, όμως μετά τα περσινά γεγονότα στην Αττική Οδό, οι διαφορές ανάμεσα σε αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης ή diesel και τα ηλεκτρικά γίνονται πιο έντονες.
Το χειρότερο σενάριο, αυτό του εγκλωβισμού σε έναν σύχρονο αυτοκινητόδρομο, επιβεβαιώθηκε την περασμένη χρονιά με τον χειρότερο τρόπο και χιλιάδες άνθρωποι βρέθηκαν αποκλεισμένοι στα αυτοκίνητά τους λόγω της σφοδρής κακοκαιρίας. Αν θεωρηθεί αυτό ως δεδομένο -δυστυχώς-, αμέσως μετά σκέφτεται κανείς τι είναι αυτό που θέλει από ένα αυτοκίνητο αν εγκλωβιστεί στο χιόνι και δεν έχει να πάει πουθενά; Να κρατήσει ζεστούς του επιβάτες του μέχρι να έρθει το γκρέιντερ να ανοίξει το δρόμο. Οπότε τι θα διάλεγες; Ηλεκτρικό ή βενζινοκίνητο-diesel;
Στην άκρη οι επιδόσεις, στόχος η οικονομία για να μένεις ζεστός
Από τη στιγμή που και τα δύο αυτοκίνητα είναι ακινητοποιημένα, όλα όσα έχουν να κάνουν με επιδόσεις, απόδοση και οικονομία, παύουν να απασχολούν. Ή μάλλον η οικονομία έχει το ρόλο της. Η ουσία είναι πως όλα γίνονται ίσα, και αυτό που μένει να σκεφτεί κανείς είναι πιο αυτοκίνητο θα σε προστατέψει από το στοιχείο, και σε αυτή τη περίπτωση το πολύ κρύο.
Ηλεκτρικό ή όχι, αυτό που θες είναι να μείνεις ζεστός. Εδώ αρχίζουν οι διαφορές. Γιατί τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν θερμαινόμενα καθίσματα. Ένα ηλεκτρικό μπορεί να λειτουργήσει το θερμαινόμενο κάθισμα για μέρες με γεμάτη μπαταρία.
Όμως η μπαταρία, ακόμη και γεμάτη, στο κρύο χάνει την απόδοσή της ως και 20%. Που σημαίνει πως αν νομίζεις πως έχεις 50%, είσαι δέκα μονάδες κάτω. Και έτσι όμως ένα θερμαινόμενο κάθισμα που φορτίζει από τη μπαταρία είναι πιο οικονομικό από ένα που λειτουργεί με έναν κινητήρα στο ρελαντί. Ακόμη και όταν λάβει κανείς υπόψη πως η μπαταρία δεν μπορεί να λειτουργεί μόνο για το κάθισμα.
Σε ένα Tesla για παράδειγμα, ένα θερμαινόμενο κάθισμα είναι 60W, και ο υπολογιστής του αυτοκινήτου είναι σχεδόν 250W. Και πάλι όμως η μπαταρία αρκεί για πολλές μέρες. Το ίδιο, θεωρητικά μπορεί να κάνει και ένα βενζινοκίνητο. Ένα ηλεκτρικό κάθισμα μπορεί να μείνει αναμμένο για πολλές ώρες. Δεν είναι πρόβλημα.
Όμως ένα θερμαινόμενο κάθισμα δεν είναι η λύση. Είναι η έσχατη λύση. Αυτό που θες είναι θέρμανση για όλη την καμπίνα. Και σε αυτή την περίπτωση το ηλεκτρικό είναι πιο αποδοτικό, και θα κρατήσει πολλές περισσότερες ώρες σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο. Αυτό γιατί αν βάλεις τη θέρμανση τόσο όσο χρειάζεται για να μην κρυώνεις (και όχι για να ζεσταίνεσαι) το ηλεκτρικό θα «κάψει» μόνο όσο χρειάζεται. Το βενζινοκίνητο όμως θα κάψει το ίδιο, στο ρελαντί, είτε είσαι φουλ ζέστη είτε ίσα-ίσα να μην παγώσεις. Και αυτό σημαίνει λιγότερες ώρες λειτουργίας.
Ειδικά με δεδομένο ότι πολλά ηλεκτρικά δεν θερμαίνουν με αντιστάσεις, όπως τα βενζινοκίνητα, αλλά με αντλίες θερμότητας, που είναι πολύ αποδοτικές, ένα ηλεκτρικό θα κρατήσει παραπάνω.
Πριν όμως αποφασίσεις, σκέψου και κάτι άλλο. Τι γίνεται αν ξεκινήσεις εγκλωβισμένος με χαμηλή μπαταρία; Ή λίγη βενζίνη; Γιατί αν μείνεις από βενζίνη, κάποιος, κάπου, κάπως θα σε βοηθήσει. Εξάλλου γύρω σου θα έχεις άλλα αυτοκίνητα με βενζίνη, ή κάποιος κάτοικος μπορεί να σου φέρει. Με το ηλεκτρικό, ποιός θα σε «φορτίσει»;
Τι λες λοιπόν; Που θα προτιμούσες να είσαι; Στο βενζινοκίνητο ή στο ηλεκτρικό;