Είναι η Tesla premium; Και, αν ναι, πόσο;
Τεχνολογικά μπροστά, ηλεκτρική, ακριβή, μοναδική. Πόσο premium μπορεί να είναι μία μάρκα που όλα της τα μοντέλα έχουν τα ίδια φανάρια και η εξατομίκευση είναι μια λέξη σχεδόν άγνωστη;
Μήπως μπερδεύουμε το premium με ό,τι «πουλάει»;
Φαίνεται πως η επιτυχία της Tesla έχει μπερδέψει λίγο τα πράγματα και έχει φέρει στην αγορά μια σύγχηση. Σίγουρα είναι μια μάρκα που από τη μία τη θέλουν πολλοί, ενώ από την άλλη κάποιοι δεν την «χωνεύουν» με τίποτα. Έχει μοναδικό χαρακτήρα και ένα σημαντικό τεχνολογικό προβάδισμα, τουλάχιστον στο μυαλό των fans, αν όχι τόσο (πλέον) στην ηλεκτροκίνηση και τις μπαταρίες, σίγουρα στο λογισμικό, που κάνει τα αυτοκίνητά της μια μοναδική εμπειρία gadget.
Θα έλεγε κανείς πως η Tesla δε φτιάχνει αυτοκίνητα, αλλά υπολογιστές σε ρόδες και είναι τελικά αυτή η πηγή της επιτυχίας της, αυτό που έχτισε τη φήμη της. Μαζί με κάποια άλλα χαρακτηριστικά, όπως το δίκτυό της, αλλά και τη λιτή σχεδιαστική της γλώσσα.
Όμως, η Tesla είναι μια αμερικανική αυτοβιομηχανία και αυτό που συχνά μας διαφεύγει στην Ευρώπη είναι πως στην Αμερική υπάρχουν μάρκες που μπορεί να έχουν ακριβά και μεγάλα αυτοκίνητα, χωρίς να είναι premium. Κάτι που στην Ευρώπη δεν υπάρχει, τουλάχιστον όχι πια. Και η Tesla είναι μία από αυτές τις μάρκες. Και δεν το κρύβει.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Είναι εξάλλου προφανές πως η ίδια η Tesla δεν μοστράρει πουθενά ότι είναι premium. Διαφορετική ναι, αλλά όχι premium. Και αυτό φαίνεται. Φαίνεται στην ποιότητα κατασκευής, που έχει μια κακή φήμη, φαίνεται στην οικονομία της σχεδίασης των αυτοκινήτων της, που δεν απαιτούν πολύπλοκη επεξεργασία των μεταλλικών επιφανειών.
Φαίνεται επίσης στην χρήση κοινών μερών. Και δεν μιλάμε για τους μοχλούς των φλας. Τέτοιες ανταλλαγές είναι φυσιολογικές και τις έχουμε δει σε όλα τα επίπεδα και όλες τις μάρκες. Μια Lamborghini Gallardo με τους μοχλούς του VW Polo ή μια Aventador με τον κλιματισμό του Audi A3, μιας και η ιταλική φίρμα ανήκει στους κόλπους του VW Group εδώ και χρόνια.
Μιλάμε για τα φανάρια. Εμπρός και πίσω, όλα τα μοντέλα έχουν τα ίδια φανάρια. Ίσως θα το περίμενε κανείς από μια budget μάρκα όπως η Dacia, που τέτοιες οικονομίες έχουν σημασία, αλλά ούτε αυτή δεν τις κάνει. Όμως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο 10 φορες πιο ακριβό από το Sandero. Φυσικά αυτές οι τσιγγουνιές κρύβονται καλά πίσω από την «εταιρική ταυτότητα» και τις ομοιότητες των μοντέλων.
Αυτό που δεν κρύβεται όμως είναι το χρώμα. Γιατί όταν προσφέρεις μόνο σε 5 βασικά χρώματα (μαύρο, άσπρο, γκρι, μπλε και κόκκινο) και χωρίς επιλογές εξατομίκευσης είναι εμφανές πως το κάνεις για κόστος (απόδειξη ότι ειδικά στο εξωτερικό πολλοί ιδιοκτήτες επιλέγουν να τα τυλίξουν με αυτοκόλλητες μεμβράνες σε ιδιαίτερα χρώματα για να ξεχωρίζουν). Όμως και αυτό η Tesla δεν το κρύβει. Εξάλλου η λογική είναι πως τα λεφτά σου πάνε για αυτό που κάνουν ένα Tesla να είναι Tesla. Την τεχνολογία. Και έτσι μπορείς να... υποφέρεις τις παραχωρήσεις σε όλους τους άλλους τομείς, όπως αυτός της εξατομίκευσης. Ωστόσο, γίνεται να δίνεις ένα σκασμό λεφτά και να ξέρεις ότι λίγο-πολύ έχετε το ίδιο ακριβώς αμάξι όσοι τα δώσατε;
Και κάπου εκεί η κουβέντα παίρνει άλλη τροπή. Είναι αρκετή η τεχνολογία που πλασάρει η Tesla να την κάνει το κάτι άλλο στην αυτοκίνηση; Μπορεί να μην πλασάρετε ως τέτοια, αλλά οι τιμές είναι σε ύψη premium, οπότε το δίλημμα είναι «απλή» μα hi-tech Tesla ή κλασικές premium μάρκες, που έχουν και δεκάδες χρόνια ιστορίας και εξέλιξης στα αυτοκίνητα; Τι λες;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »