Μπορεί όλα τα μοντέλα να τα πάνε καλά στο EuroNCAP, μήπως όμως κάποιος τομέας είναι πιο σημαντικός για εσάς;
Είναι η ασφάλεια στα καινούργια αυτοκίνητα δεδομένη, ή κοιτάτε ακόμη τα αποτελέσματα του EuroNCAP;
4.521 Επισκέψεις στο άρθρο (28/10/2013)
Με το κόστος χρήσης (και αγοράς) να έχει σκαρφαλώσει στην πρώτη θέση ενδιαφέροντος όταν αγοράζουμε καινούργιο αυτοκίνητο, η κατανάλωση απασχολεί πολύ περισσότερο από την παρεχόμενη ασφάλεια ενός μοντέλου. Μήπως τη θεωρείτε δεδομένη; Εσείς κοιτάτε πια τα αποτελέσματα του EuroNCAP;
Σαφώς η κατανάλωση είναι πλέον το φλέγον ζήτημα, με τις τιμές των καυσίμων να είναι από τις ακριβότερες στην Ευρώπη (πλην του ντίζελ) και με το μηνιαίο εισόδημα από τη μία να συρρικνώνεται και από την άλλη τους φόρους και τους λογαριασμούς να χτυπάνε την πόρτα.
Εντάξει, δεκτόν, η κατανάλωση είναι σημαντική. Πόσο όμως έχει παραγκωνίσει το θέμα της ασφάλειας; Υπάρχει περίπτωση βάλετε σε δεύτερη μοίρα κατά την επιλογή αυτοκινήτου, κάτι τόσο σημαντικό όσο η ασφάλεια; Μήπως απλά τη θεωρείτε δεδομένη;
Το πρόβλημα είναι πως το τελευταίο διάστημα δεν ξέρουμε τι να πρωτοκοιτάξουμε στα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου. Παλιά ο κυβισμός, τα άλογα, το 0-100 και οι χώροι αρκούσαν. Τώρα έχει ρύπους, κατανάλωση, τέλη κυκλοφορίας, μέγεθος ελαστικών (και πόσο κοστίζει η αντικατάσταση) και ένα σωρό άλλα. Η ασφάλεια είναι δεδομένη.
Το EuroNCAP κάνει ακόμη δοκιμές πρόσκρουσης, και μάλιστα τα τελευταία δύο χρόνια έχει αλλάξει το σύστημα. Ξέρατε πως ένα 5άστερο του 2009 δεν έχει πλέον καμία σχέση με ένα πεντάστερο του 2013; Η μέρα με τη νύχτα. Οι ταχύτητες άλλαξαν, προστέθηκαν νέες προσκρούσεις, περισσότερες απαιτήσεις. Η ασφάλεια στο αυτοκίνητο είναι πιο σύνθετη από ποτέ, και σε καμία περίπτωση δεν εξαντλείτε στην μετωπική σύγκρουση.
Σήμερα, ναι, τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι αρκετά ασφαλή ώστε να κερδίζουν τα πέντε αστέρια του EuroNCAP. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι πρέπει να εφησυχάζετε με τη λογική του «όλα είναι καλά». Αντιθέτως τώρα θέλει περισσότερο ψάξιμο. Τo EuroNCAP ανακοινώνει λεπτομερή σκορ για κάθε δοκιμασία. Έχετε παιδιά στο πίσω κάθισμα; Κάποια πεντάστερα παρέχουν καλύτερη ασφάλεια στα παιδιά από άλλα. Κινείστε στο κέντρο της πόλης; Κάποια πεντάστερα συγχωρούν πολύ περισσότερους πεζούς απΆότι άλλα.
Το EuroNCAP αυξάνει συνέχεια τα σενάρια πρόσκρουσης και παρότι όλα τα αυτοκίνητα πλέον τα πάνε καλά και αποσπούν διακρίσεις που πριν τα ξεχώριζαν, τώρα το θέμα θέλει ψάξιμο. Θέλει έλεγχο για την απόδοση στη δική σας χρήσης.
Τι λέτε λοιπόν; Έχετε πάρει την ασφάλεια ως δεδομένη σε όλα τα σημερινά αυτοκίνητα; Μήπως πρέπει να το ψάξετε περισσότερο; Τι κοιτάτε και με τι συγκρίνετε; Τι λέτε;
Μπορεί όλα τα μοντέλα να τα πηγαίνουν καλά στο EuroNcap, αλλά παρόλα αυτά η ασφάλεια δεν είναι δεδομένη. Όντως, υπάρχουν τομείς πιο σημαντικοί για τον καθένα, ανάλογα με τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τα προσωπικά του κριτήρια. Ναι, κοιτώ τα αποτελέσματα του EuroNcap, αλλά παράλληλα το ψάχνω περισσότερο και συγκρίνω τους επιμέρους τομείς - υποκατηγορίες, τόσο μεταξύ τους, όσο και με άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.
Είναι πολύ συμαντικό να λάβουμε σοβαρά υπόψιν την παθητική ασφάλεια ενός αυτοκινήτου πριν προβούμε σε αγορά. Είναι ζήτημα ζωής και θανάτου να διεκδικούμε περισσότερη ασφάλεια στα καινούρια αυτοκίνητα και αυτό το κάνουμε με το να αγοράζουμε μόνο τα αυτοκίνητα που έχουν πάει καλά στα crash tests τόσο στα Ευρωπαικά όσο και στα Αμερικάνικα, που τα τελευταία φέρνουν στα όρια τους τα αυτοκίνητα με το να τα δοκιμάζουν στο 25% της επιφανείας του μπροστινού μέρους του αυτοκινήτου κάτι που είναι και πιο ρεαλιστικό. Κατά την γνώμη μου δεν πρέπει κανένα αυτοκίνητο να κυκλοφορεί στους δρόμους εάν δεν επιτύχει τουλάχιστον 4 αστέρια στην παθητική ασφάλεια. Επίσης εκτός από τα τεστ στα ηλεκτρονικά συστήματα (ραντάρ) θα πρέπει επίσημα να επιμήνουν στα crash tests και από άλλες γωνίες πρόσκρουσης καθώς και στην τεχνολογία άκαυστων υλικών που βρίσκονται στο αυτοκίνητο. Ειδικά στην Ελλάδα που δεν έχουμε καλούς δρόμους και συμπεριφορά(παιδεία) από την πλειοψηφία των οδηγών , πρέπει να δίνουμε προτεραιότητα τόσο στην ενεργητική (εξίσου συμαντική) όσο και στην παθητική ασφάλεια ενός αυτοκινήτου. Προσωπικά λοιπόν δίνω πολύ μεγάλη σημασία και δεν θεωρώ δεδομένη την παθητική ασφάλεια ενός αυτοκινήτου. Σαν συμπέρασμα : Σε πρώτη μοίρα λοιπόν βάζω την παθητική ασφάλεια καθώς και την ενεργητική , σε δεύτερη μοίρα την κατανάλωση /κυβισμό/επιδόσεις.
ασφαλεστερα αυτοκινητα τα σημερινα ειναι.καλυτερα φρενα ,καλυτερο πατημα.καλο ειναι που υπαρχουν τα crash test αλλα δεν ειναι πανακια κακα τα ψεμματα.
Όταν κάποιοι από εμάς διαθέτουν αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1980, αυτά που γράφετε για τα σημερινά αυτοκίνητα μόνο φιλολογική αξία έχουν, δεδομένου ότι δεν μπορούμε να τα αποκτήσουμε, με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα.
Πραγματικά αν είχα εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα θα ήθελα να βρισκόμουν σε όχημα της formula 1, γιατί πραγματικά είναι ΤΑ ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΕΣΤΑΤΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ.
Με τις τυποποιημένες δοκιμές και τα συστήματα των οχημάτων, οι περισσότεροι πιάνουν τα 5 άστρα, αλλά οι δομές της συνολικής κατασκευής ενός σασί είναι λίγο διαφορετικές.Μπορεί περισσότερα να είναι αυτοφερόμενα αμαξώματα δίχως πλαίσια, ημιπλαίσια, κ.τ.λ.η δομή του κάθε κατασκευαστή είναι διαφορετική,Άλλο για παράδειγμα toyota avensis και άλλο mercedes e200.Η δομή τους είναι τελείως διαφορετική.Εξ ου και σε κάποια οχήματα τα ποσοστά είναι μεγαλύτερα από κάποια άλλα, άσχετα αν και τα δύο έχουν 5 αστέρια.
Είναι καλό που οι κανονισμοί άλλαξαν και γίναν πιο απαιτητικοί, ειδικά στην αύξηση της ταχύτητας.Βέβαια με 200+ χιλιόμετρα και αθροιστικές ταχύτητες + ορμή λόγω βαρέως οχήματος, τα πάντα παν περίπατο, αλλά προς το καλό είναι να μην είναι το όριο ταχύτητας 64, 50, 40 χιλόμετρα, σε μετωπικές, πλευρικές, πεζών.