Γιατί πλέον δε δεχόμαστε με τίποτα τα χειροκίνητα πίσω παράθυρα;
Σε πολλά αυτοκίνητα ακόμη τα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν μέχρι κάτω και αυτό ενοχλεί ορισμένους
Μερικά μοντέλα έχουν ακόμη χειροκίνητα πίσω παράθυρα, που θεωρείται... παλιακό
Αν ένα αυτοκίνητο έχει ηλεκτρικά πίσω παράθυρα που δεν είναι αυτόματα, αυτό το δεχόμαστε
Τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν ελάχιστα όπως στα μίνι 2πορτα, ή αυτά που ανοίγουν προς τα έξω όπως στο AMI, εξαφανίστηκαν
Σε πολλά αυτοκίνητα ακόμη τα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν μέχρι κάτω και αυτό ενοχλεί πολλούς
Πώς γίνεται ένα αυτοκίνητο με 1000 μικροτσιπ, επεξεργαστές, αισθητήρες, οθόνες και ένα σκασμό τεχνολογία, ακόμη να πρέπει να συμβιβάζεται με παράθυρα στις πίσω πόρτες που ανήκουν στη δεκαετία του `80;
Όχι, δεν είναι λόγοι ασφάλειας που σταματάνε τα πίσω παράθυρα στο κατέβασμα και μένουν μισάνοιχτα. Μπορεί έτσι να έλεγαν το `80 και το `90 για να μας πείσουν πως οι πίσω επιβάτες πρέπει να κάθονται με το παράθυρο μέχρι τη μέση, όμως ο λόγος έχει να κάνει με το σχήμα της πίσω πόρτας και τον μηχανισμό του παραθύρου. Δεν μπορούν όλες οι πίσω πόρτες να έχουν παράθυρο που ανοίγει μέχρι κάτω, τουλάχιστον όχι με τον ίδιο μηχανισμό. Όμως τα μισάνοιχτα πίσω παράθυρα είναι βασικά αποτέλεσμα μείωσης κόστους.
Πολλά μοντέλα έχουν ακόμη χειροκίνητα πίσω παράθυρα, που θεωρείται απαράδεκτο
Όσοι πάλι θεωρούν πως τα πίσω παράθυρα είναι για τους πίσω επιβάτες και έτσι δεν πειράζει να είναι χειροκίνητα, τότε μάλλον δεν έχει τύχει να μπει σφήκα στο αυτοκίνητο, ή έχουν κάποιον μαγικό τρόπο να τα ανοίγουν για να βγει. Επίσης δεν τους νοιάζει να μπορεί να ανοίξει το πίσω παράθυρο το νήπιο που ταξιδεύει πίσω στην Εθνική, ή ακόμη και αν δεν τους νοιάζει να το ανοίξει, προτιμάνε να περάσουν την ώρα τους προσπαθώντας να το πείσουν με τα λόγια να το κλείσει, όσο όλο το αμάξι κάνει μπου-μπου-μπου από τον αέρα που μπαίνει.
Αν έχει ηλεκτρικά πίσω παράθυρα συνήθως δεν είναι αυτόματα, αλλά αυτό το δεχόμαστε
Και τέλος τι κόστος έχει αυτός ο διακόπτης που τον πατάς μία και ανεβάζει ή κατεβάζει το παράθυρο που στα πίσω τον καρμιρεύονται και βάζουν τους απλούς; Πόση διαφορά έχει ένας διακόπτης που αξίζει να συμβιβαστείς τόσο ώστε να θυμάσαι να πατήσεις πρώτα τους εμπρός, και όσο τα μπροστινά ανεβαίνουν μόνα τους, να κρατάς τους πίσω για να κλείσεις και τα πίσω. Από την άλλη οι περισσότεροι θα πουν ότι μικρό το κακό, αφού τουλάχιστον μπορείς να τα χειριστείς από τη θέση του οδηγού.
Τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν προς τα έξω όπως στο 2CV ή το AMI, ευτυχώς μειώθηκαν
Και μια και μιλάμε για καρμιριά, τι να πει κανείς για αυτά τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν (λίγο) προς τα έξω. Καλά, όσο είχαμε τρίθυρα αυτοκίνητα ή τα 106 και τα Aygo, να το καταλάβουμε, πως δεν γίνεται αλλιώς, λόγω κατασκευής, αλλά κυρίως λόγω κόστους. Εξάλλου και η Mercedes CLE ήταν τρίθυρη αλλά τα πίσω τζάμια κατέβαιναν μια χαρά. Το πρόβλημα ήταν που τα είδαμε και σε «κανονικά» αυτοκίνητα. Όπως το κατά τα άλλα καταπληκτικό Citroen C4 Cactus, που εξΆαιτίας των πίσω παραθύρων του δεν έγινε το αυτοκίνητο για πολλές οικογένειες στην Ελλάδα. Ευτυχώς η «μόδα» αυτή μάλλον μας τελείωσε απΆότι φαίνεται και «ξέμεινε» σε «λιγότερο αυτοκίνητα», όπως το λιλιπούτειο AMI.
Εσύ τι λές όμως; Πόσο σε νοιάζει τι κάνουν τα πίσω παράθυρα; Είναι πραγματικά ανάγκη να ανοίγουν μέχρι κάτω και να είναι αυτόματα; Ή δε θες να πληρώνεις περιττά πράγματα;