Είναι η τιμή το πρόβλημα με τα ηλεκτρικά;
- Οι κατασκευαστές ανταγωνίζονται μεταξύ τους να λανσάρουν ηλεκτρικά των 20 χιλιάδων
- Προς το παρόν με την επιδότηση μπορείς να αγοράσεις κάποια ηλεκτρικά στα 30 χιλιάρικα
- Οι τιμές είναι ακόμη στα περισσότερα μοντέλα ψηλά
- Πολλοί δεν έχουν πρόβλημα μόνο με την τιμή των ηλεκτρικών, αλλά είναι αρνητικοί γενικότερα προς την ηλεκτροκίνηση
Οι κατασκευαστές ανταγωνίζονται μεταξύ τους να λανσάρουν ηλεκτρικά των 20 χιλιάδων
Τα αυτοκίνητα είναι πια ακριβά, και τα ηλεκτρικά ακριβότερα. Είναι όμως αυτός ο λόγος που σε κρατάει μακριά από την ηλεκτροκίνηση; Και αν όχι, μήπως τσάμπα «σκοτώνονται» οι κατασκευαστές να φτιάξουν πρώτοι ηλεκτρικό μοντέλο που να είναι πραγματικά φθηνό;
Η μάχη στα ηλεκτρικά αρχικά μετακινήθηκε από τα περισσότερα άλογα, στην περισσότερη αυτονομία και τώρα στη χαμηλότερη τιμή. Τα 20.000 ευρώ είναι ο στόχος, που φαίνεται ακόμη αρκετά δύσκολος, αν κρίνει κανείς από τα νέα μοντέλα που παρότι προσπαθούν δεν τον φτάνουν. Το νέο Renault 5 θα ξεκινάει στην Ευρώπη από τα 25 χιλιάρικα, με ό,τι αυτό σημαίνει για τη χώρα μας, ενώ το νέο Citroen C3, ίσως αγγίξει τα 20.000, αν και πάλι μένει να δούμε τι ακριβώς θα παίρνεις με αυτά τα λεφτά (σε ιπποδύναμη, αυτονομία και εξοπλισμό).
Προς το παρόν με την επιδότηση μπορείς να αγοράσεις κάποια ηλεκτρικά στα 30 χιλιάρικα
Το επόμενο σκαλί στις τιμές πάντως έχει γίνει πραγματικό πεδίο μάχης. Στα 30κάτι χιλιάρικα αγοράζεις αρκετά μοντέλα, από το MG4 με την μεγάλη μπαταρία, το Coupe eC4 της Citroen, το Peugeot 2008, το VW ID.3 ακόμη και το Tesla M3 αφού η μάρκα έχει πετσοκόψει τις τιμές της για να μείνει στο «παιχνίδι» τώρ που τα μοντέλα της παλιώνουν όσο ο ανταγωνισμός φέρνει καινούργια. Φυσικά η κρατική επιδότηση βοηθάνε πολλά μοντέλα να βρεθούν σε αυτές τις τιμές και πλέον μπορεί να υπάρξει σύγκριση με τα συμβατικά και υβριδικά της αγοράς.
Οι τιμές είναι ακόμη στα περισσότερα μοντέλα ψηλά
Κακά τα ψέματα, οι τιμές έχουν πάρει την ανηφόρα. Όχι μόνο στα ηλεκτρικά, απλά τα ηλεκτρικά ανοίγουν την ψαλίδα φτάνοντας σε νούμερα που είναι μακριά για την ελληνική πραγματικότητα. Ναι, όλα τα αυτοκίνητα είναι σημαντικά ακριβότερα σε σχέση με 10 χρόνια πριν. Λίγο ο Covid και η έλλειψη τσιπ που ακολούθησε, λίγο η ύφεση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, λίγο που τα κόστη των κατασκευαστών εκτοξεύθηκαν με την πίεση για χαμηλούς ρύπους και τις επείγουσες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, και ένα οικογενειακό «πήδηξε» από 6 ως και 10.000 ευρώ πάνω από κει που ήταν.
Πολλοί δεν έχουν πρόβλημα μόνο με την τιμή των ηλεκτρικών, αλλά είναι αρνητικοί γενικότερα προς την ηλεκτροκίνηση
Είναι όμως η τιμή το πρόβλημά σου με τα ηλεκτρικά; Βλέπεις αν ήταν φθηνότερα, όσο τουλάχιστον και τα συμβατικά και υβριδικά, θα μπορούσαμε να εστιάσουμε και στα άλλα «ζητήματα» που έχει μερίδα της αγοράς μαζί τους. Αν όμως ακόμη και με τιμή 20.000 πάλι δεν θες να τα δεις ούτε ζωγραφιστά, έχουμε πρόβλημα. Όχι εμείς. Οι κατασκευαστές, που σκίζονται να πιάσουν το πλαφόν, μπας και αγοράσεις, ενώ εσύ απλά δε γουστάρεις.
Τι λες όμως. Με ένα 20άρικο, θα άφηνες συμβατικό ή υβριδικό για να πάρεις ένα φθηνό ηλεκτρικό; Είναι η τιμή το πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης; Ή μήπως όσο και να τα μειώσουν εσύ πάλι δεν θα πάρεις; Και τελικά, τι θα πάρεις αντί για ηλεκτρικό;