Είναι τα ηλεκτρικά το μέλλον; Ή μήπως το μέλλον είναι σήμερα;
3.960 Επισκέψεις στο άρθρο (21/1/2021)
Αν νομίζεις πως η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον, μάλλον έχεις αργήσει. Μια ματιά τι συμβαίνει στην Ευρώπη δείχνει πως το μέλλον είναι σήμερα. Το έχεις καταλάβει;
Η Νορβηγία είναι επίσημα η πρώτη χώρα όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλάνε πάνω από τα μισά, αφήνοντας τα μοντέλα με βενζίνη, πετρέλαιο ή υβριδικούς κινητήρες, πίσω τους. Το 2020 έκλεισε με το 54% της αγοράς αμιγώς ηλεκτροκινητη, αισθητή αύξηση σε σχέση με το 42% του 2019. Ήδη από το 2018 οι Νορβηγοί αγόραζαν περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά από ότι βενζινοκίνητα και ντίζελ. Αυτή τη στιγμή όμως πλέον τα ηλεκτρικά άφησαν στην άκρη και τα υβριδικά, με τη Νορβηγία, μια χώρα που ζει από το πετρέλαιο που πουλάει, να καθαρίζει τους δρόμους της από τους κινητήρες καύσης.
Και αν η διαφορά είναι μικρή, τότε τα στοιχεία του Δεκεμβρίου, που έκλεισε με 66% για τα ηλεκτρικά δείχνουν όχι μόνο πως η ηλεκτροκίνηση είναι η τεχνολογία του σήμερα, αλλά και πως οτιδήποτε άλλο έχει πλέον πεθάνει. Για τη Νορβηγία τουλάχιστον.
Και αυτό φαίνεται και στις εξελίξεις των κατασκευαστών. Ήδη η Peugeot είπε πως το τρέχον 208 θα είναι το τελευταίο μικρό της μοντέλο που θα προσφέρεται και σε μη-ηλεκτρικές εκδόσεις, ενώ το ίδιο θα ισχύσει σταδιακά και για τα άλλα μοντέλα της μάρκας. Και αυτό ισχύει και τους άλλους κατασκευαστές. Οι τρέχουσες γενιές των μοντέλων τους θα είναι πιθανότατα και οι τελευταίες που θα προσφέρονται και με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η Νορβηγία είναι απλά η πρώτη χώρα που τα ηλεκτρικά πήραν κεφάλι, με τις υπόλοιπες σκανδιναβικές χώρες να ετοιμάζονται, ενώ κοντά είναι και Γερμανία το Βέλγιο και η Ολλανδία. Με τους κατασκευαστές να «σφάζονται» στον ανταγωνισμό, τα σχεδιαστικά τμήματα δίνουν ρέστα, και με την απελευθέρωση από τους μηχανικούς περιορισμούς των συστημάτων μετάδοσης, τα ηλεκτρικά που έρχονται θα είναι το ένα πιο όμορφο από το άλλο.
Σε συνδυασμό με τις πυρετώδεις επενδύσεις που γίνονται για την υποδομή φόρτισης στην Ευρώπη, το 2021 αναμένεται να δει και άλλες χώρες να μπαίνουν στην ομάδα αυτών που ζουν το μέλλον σήμερα.
Εσείς όμως το βλέπετε; Πόσο μακριά βρίσκεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο από τη δική σας λίστα για αγορά; Μήπως κοιτώντας εσωτερικά, χάνουμε την εικόνα που υπάρχει στο εξωτερικό, και δεν βλέπουμε το σήμερα, νομίζοντας πως τα ηλεκτρικα είναι ακόμη κάτι στο πολύ μακρινό μέλλον; Τι λέτε; Όσοι κοιτάτε να αγοράσετε καινούργιο αυτοκίνητο, πως βλέπετε σήμερα την αγορά ηλεκτρικού;
....Δεν ειναι τοσο απλο. Ο προεδρος της Toyota δηλωσε προσφατα οτι αν κυκλοφορουσαν μονο ηλεκτρικα αυτοκινητα, θα απαιτουνταν καταναλωση ρευματος αυξημενη κατα 70%, κατι που ειτε ειναι αδυνατο για πολλες χωρες, ειτε ειναι πολυ ρυπογονο για το περιβαλλον. Ετσι η Τoyota αποφασισε να επενδυσει περισσοτερο στα αυτοκινητα υδρογονου. Μηπως εκει ειναι το μελλον?
Τα ηλεκτρικά είναι ακόμα πολύ ακριβά σε σχέση με τα συμβατικά και η αυτονομία τους και η ταχύτητα φορτίσεως αποτελούν ακόμα το αδύνατό τους σημείο. Θεωρώ όμως ότι το πολύ σε 5 χρόνια αυτά τα προβλήματα θα έχουν λυθεί. Μόλις χθες διάβαζα εδω για μια εταιρεία που έχει πετύχει την φόρτιση μπαταρίας για σκούτερ σε μόλις 5 λεπτά. Είναι απλώς θέμα ολίγου χρόνου να πετύχει το ίδιο και με μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τέλος η Νορβηγία όπως έχω γράψει έχει πάρα πολύ υψηλή φορολογία στα συμβατικά αυτοκίνητα οπότε είναι ενδεχόμενο τα ηλεκτρικά εκεί να κοστίζουν... φθηνότερα από τα συμβατικά
Πιστεύω ότι το άμεσο μέλλον είναι τα υβριδικά, με εξαίρεση χώρες όπως η Νορβηγία, Ισλανδία κλπ που έχουν την πολυτέλεια να έχουν από τώρα ηλεκτρικά. Θα μπορούσαν πάντως κάποια υβριδικά να έχουν ένα συμπαγές σύστημα βενζινογεννήτριας, στη θέση του οποίου να τοποθετηθούν εύκολα αργότερα επιπλέον μπαταρίες.
....Δεν ειναι τοσο απλο. Ο προεδρος της Toyota δηλωσε προσφατα οτι αν κυκλοφορουσαν μονο ηλεκτρικα αυτοκινητα, θα απαιτουνταν καταναλωση ρευματος αυξημενη κατα 70%, κατι που ειτε ειναι αδυνατο για πολλες χωρες, ειτε ειναι πολυ ρυπογονο για το περιβαλλον. Ετσι η Τoyota αποφασισε να επενδυσει περισσοτερο στα αυτοκινητα υδρογονου. Μηπως εκει ειναι το μελλον?
Τα ηλεκτρικά είναι ακόμα πολύ ακριβά σε σχέση με τα συμβατικά και η αυτονομία τους και η ταχύτητα φορτίσεως αποτελούν ακόμα το αδύνατό τους σημείο. Θεωρώ όμως ότι το πολύ σε 5 χρόνια αυτά τα προβλήματα θα έχουν λυθεί. Μόλις χθες διάβαζα εδω για μια εταιρεία που έχει πετύχει την φόρτιση μπαταρίας για σκούτερ σε μόλις 5 λεπτά. Είναι απλώς θέμα ολίγου χρόνου να πετύχει το ίδιο και με μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τέλος η Νορβηγία όπως έχω γράψει έχει πάρα πολύ υψηλή φορολογία στα συμβατικά αυτοκίνητα οπότε είναι ενδεχόμενο τα ηλεκτρικά εκεί να κοστίζουν... φθηνότερα από τα συμβατικά
Πιστεύω ότι το άμεσο μέλλον είναι τα υβριδικά, με εξαίρεση χώρες όπως η Νορβηγία, Ισλανδία κλπ που έχουν την πολυτέλεια να έχουν από τώρα ηλεκτρικά. Θα μπορούσαν πάντως κάποια υβριδικά να έχουν ένα συμπαγές σύστημα βενζινογεννήτριας, στη θέση του οποίου να τοποθετηθούν εύκολα αργότερα επιπλέον μπαταρίες.
...το μεταβατικό στάδιο είναι για κάτι άλλο, όχι άγνωστο...