ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Είναι τα οικονομόμετρα για πραγματική οικονομία ή μόνο για να νοιώθουμε καλύτερα;

Είναι τα οικονομόμετρα για πραγματική οικονομία ή μόνο για να νοιώθουμε καλύτερα;

Είναι τα οικονομόμετρα για πραγματική οικονομία ή μόνο για να νοιώθουμε καλύτερα;

8.105 Επισκέψεις στο άρθρο (20/3/2014)

Η ένδειξη κατανάλωσης ή το οικονομόμετρο είναι το πλέον βασικό όργανο στον πίνακα, αφού με βάση το τι μας λέει αποφασίζουμε το πόσο πατάμε το γκάζι. Είναι όμως εκεί για πραγματική οικονομία, ή απλά για να νοιώθουμε πως το αυτοκίνητό μας καίει λιγότερο;

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Είναι όμως ο δείκτης κατανάλωσης από τα βασικά όργανα του πίνακα; Σε πολλά αυτοκίνητα έχει διαστάσεις τηλεόρασης, ενώ κάποια μοντέλα έχουν μετατρέψει το οικονομόμετρο σε ολόκληρη εγκατάσταση που αλλάζει χρώματα και δημιουργεί την αίσθηση ηλεκτρονικού παιχνιδιού που κερδίζεις όσο λιγότερο καις.
Συνήθως όμως είναι πιο λιτά και αρκούνται σε δύο ενδείξεις: Τη στιγμιαία, και την μέση κατανάλωση. Η στιγμιαία από μόνη της δε λέει και πολλά, απλά ακολουθεί το γκάζι, είναι όμως ιδιαίτερα ικανή να ξεχωρίσει με ποια σχέση στο κιβώτιο καις λιγότερο. Ο γενικός κανόνας είναι «λιγότερες στροφές στον κινητήρα, χαμηλότερη κατανάλωση» και ένας έλεγχος με το οικονομόμετρο στη στιγμιαία ένδειξη είναι ο καλύτερος τρόπος για να ανακαλύψεις πως καις λιγότερο.
Η μέση κατανάλωση είναι πιο χρήσιμη αφού μπορείς να θέτεις έναν στόχο από γέμισμα σε γέμισμα και να προσπαθείς να τον πετυχαίνεις, ξέροντας έτσι ακριβώς πόσο καύσιμο θες για πόσα χιλιόμετρα και τη χρήση πρέπει να κάνεις.
Θα έλεγε κανείς πως με τόσες πληροφορίες θα μπορέσει κανείς να πετύχει χαμηλές καταναλώσεις. Οι κατασκευαστές ελπίζουν πως με το οικονομόμετρο θα παροτρύνουν τους οδηγούς να οδηγούν με τρόπο που θα φέρει τις πραγματικές καταναλώσεις κοντά στις θεωρητικές. Είναι ένα όργανο που έχει όμως έναν πιο πολύπλοκο ρόλο.
Ιδανικά ο κατασκευαστής θα ήθελε το οικονομόμετρο να είναι αισιόδοξο. Αυτό θα βοηθούσε, αφού ο οδηγός χωρίς ιδιαίτερο κόπο θα έβλεπε να «πετυχαίνει» χαμηλές καταναλώσεις. Ποιος αλήθεια επαληθεύει το οικονομόμετρο με διαδοχικά γεμίσματα και διαίρεση με τα διανυθέντα χιλιόμετρα;
Η επαλήθευση όμως θα ερχόταν από την τσέπη του οδηγού σταδιακά, και έτσι η αισιοδοξία των δεικτών κατανάλωσης, αν υπάρχει, είναι περιορισμένη.Το ερώτημα είναι όμως τι επίδραση έχει στην οδήγηση μία υψηλή ένδειξη στο οικονομόμετρο. Κάποιοι θα τη μηδενίσουν και θα αρχίσουν από την αρχή. Κάποιοι άλλοι θα προσέχουν περισσότερο στα επόμενα χιλιόμετρα, ενώ κάποιοι θα ελπίζουν να βγουν στην εθνική για να τη ρίξουν. Ποιο από αυτά όμως μεταφράζεται σε πραγματική μείωση της κατανάλωσης; Με εξαίρεση την δεύτερη περίπτωση, οι άλλοι δύο οδηγοί, απλά θα κάψουν περισσότερο καύσιμο.
Εσείς πως χρησιμοποιείτε την ένδειξη στο οικονομόμετρο; Πότε κοιτάτε τη στιγμιαία και πότε την μέση; Σας βοηθάει να μάθετε το αυτοκίνητό σας καλύτερα; Και τελικά μπορείτε να οδηγήσετε πιο οικονομικά χάρη σε αυτόν τον δείκτη; Τι λέτε; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
SEAT