Είναι τα οικονομόμετρα για πραγματική οικονομία ή μόνο για να νοιώθουμε καλύτερα;
Είναι τα οικονομόμετρα για πραγματική οικονομία ή μόνο για να νοιώθουμε καλύτερα;
8.105 Επισκέψεις στο άρθρο (20/3/2014)
Η ένδειξη κατανάλωσης ή το οικονομόμετρο είναι το πλέον βασικό όργανο στον πίνακα, αφού με βάση το τι μας λέει αποφασίζουμε το πόσο πατάμε το γκάζι. Είναι όμως εκεί για πραγματική οικονομία, ή απλά για να νοιώθουμε πως το αυτοκίνητό μας καίει λιγότερο;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Συνήθως όμως είναι πιο λιτά και αρκούνται σε δύο ενδείξεις: Τη στιγμιαία, και την μέση κατανάλωση. Η στιγμιαία από μόνη της δε λέει και πολλά, απλά ακολουθεί το γκάζι, είναι όμως ιδιαίτερα ικανή να ξεχωρίσει με ποια σχέση στο κιβώτιο καις λιγότερο. Ο γενικός κανόνας είναι «λιγότερες στροφές στον κινητήρα, χαμηλότερη κατανάλωση» και ένας έλεγχος με το οικονομόμετρο στη στιγμιαία ένδειξη είναι ο καλύτερος τρόπος για να ανακαλύψεις πως καις λιγότερο.
Η μέση κατανάλωση είναι πιο χρήσιμη αφού μπορείς να θέτεις έναν στόχο από γέμισμα σε γέμισμα και να προσπαθείς να τον πετυχαίνεις, ξέροντας έτσι ακριβώς πόσο καύσιμο θες για πόσα χιλιόμετρα και τη χρήση πρέπει να κάνεις.
Θα έλεγε κανείς πως με τόσες πληροφορίες θα μπορέσει κανείς να πετύχει χαμηλές καταναλώσεις. Οι κατασκευαστές ελπίζουν πως με το οικονομόμετρο θα παροτρύνουν τους οδηγούς να οδηγούν με τρόπο που θα φέρει τις πραγματικές καταναλώσεις κοντά στις θεωρητικές. Είναι ένα όργανο που έχει όμως έναν πιο πολύπλοκο ρόλο.
Ιδανικά ο κατασκευαστής θα ήθελε το οικονομόμετρο να είναι αισιόδοξο. Αυτό θα βοηθούσε, αφού ο οδηγός χωρίς ιδιαίτερο κόπο θα έβλεπε να «πετυχαίνει» χαμηλές καταναλώσεις. Ποιος αλήθεια επαληθεύει το οικονομόμετρο με διαδοχικά γεμίσματα και διαίρεση με τα διανυθέντα χιλιόμετρα;
Η επαλήθευση όμως θα ερχόταν από την τσέπη του οδηγού σταδιακά, και έτσι η αισιοδοξία των δεικτών κατανάλωσης, αν υπάρχει, είναι περιορισμένη.Το ερώτημα είναι όμως τι επίδραση έχει στην οδήγηση μία υψηλή ένδειξη στο οικονομόμετρο. Κάποιοι θα τη μηδενίσουν και θα αρχίσουν από την αρχή. Κάποιοι άλλοι θα προσέχουν περισσότερο στα επόμενα χιλιόμετρα, ενώ κάποιοι θα ελπίζουν να βγουν στην εθνική για να τη ρίξουν. Ποιο από αυτά όμως μεταφράζεται σε πραγματική μείωση της κατανάλωσης; Με εξαίρεση την δεύτερη περίπτωση, οι άλλοι δύο οδηγοί, απλά θα κάψουν περισσότερο καύσιμο.
Εσείς πως χρησιμοποιείτε την ένδειξη στο οικονομόμετρο; Πότε κοιτάτε τη στιγμιαία και πότε την μέση; Σας βοηθάει να μάθετε το αυτοκίνητό σας καλύτερα; Και τελικά μπορείτε να οδηγήσετε πιο οικονομικά χάρη σε αυτόν τον δείκτη; Τι λέτε;
μα καλα το τριπ κομπιουτερ δεν εχει τετοια ενδειξη περι στιγμιαιας καταναλωσης κλπ?αρα γιατι να υπαρχει στον πινακα οργανων? ρωτηστε καλυτερα τους κατοχους BMW ΠΟΥ ΕΙΤΑΙ ΧΑΛΑΡΑ ΠΑΣ ΕΙΤΕ ΠΑΤΑΣ Η ΒΕΛΟΝΑ ΚΟΒΕΙ ΒΟΛΤΕΣ ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ !!! ΟΤΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΔΗΛΑΔΗ !!!
Καλα τα καθε λογης οικονομομετρα και γενικα οτι βοηθαει αλλα αν σαν οδηγοι δεν το εχουμε να κανουμε οικονομικη οδηγηση σε λογικα παντα πλαισια και οχι υπερβολες τοτε τα καθε λογης καλουδια ειναι αχρηστα! Επισης καποιος που ειναι συνειδητοποιημενος στο ecodriving μπορει να οδηγει οικολογικα-οικονομικα και χωρις αυτα η τουλαχιστον να μην εχει τον νου του συνεχως σε αυτα!
Τα κάθε λογής οικονομόμετρα είναι καλά και βοηθούν αρχικά για να γνωρίσουμε καλύτερα το αυτοκίνητό μας και πώς κάνει οικονομία. Αφού μάθουμε (αν θέλουμε) να οδηγούμε οικονομικά με το αμάξι μας, καλό είναι να μην αποσπά την προσοχή μας και πολύ το οικονομόμετρο γιατί πραγματικά μπορεί να κινδυνεύσουμε!
Το οικονομόμετρο είναι ένα μέσο για να μάθουν κάποιοι να οδηγούν πιο οικονομικά. Παρατηρώντας σε ποιές συνθήκες οδήγησης δείχνει ότι κάνουμε οικονομία, μαθαίνουμε σιγά σιγά, να υιοθετούμε αυτόν τον τρόπο οδήγησης, αν βέβαια η οικονομία είναι ο στόχος μας. Όμως η παρακολούθηση του οργάνου (όπως εξάλλου ισχύει για όλα τα όργανα και τις συσκευές, που έχουμε στο αυτοκίνητο), δεν θα πρέπει να γίνεται σε μόνιμη βάση, διότι έτσι αποσπούμε το βλέμμα και την προσοχή μας από το δρόμο, με ολέθριες συνέπειες.
Το θυμαμαι από παλιά στο FIAT TIPO το οικονόμετρο. Θεωρώ αυτό άχρηστο διότι οικονομία καυσιμου πετυχαίνεις όταν οδηγείς με ελαφρυ πόδι και όχι απότομες κινήσεις
Τα οικονομόμετρα είναι μία καλή λύση, δεν είναι όμως πανάκεια σε καμία περίπτωση.Από παλιά θυμάμαι τα Ιαπωνέζικα οχήματα είχαν της τότε εποχής, τεχνολογικά, το οικονομόμετρο, με πορτοκαλί ένδειξη, λαμπάκι, δεν έκαιγες πολύ καύσιμο και με πράσινη ένδειξη, λαμπάκι, ότι έκαιγες καύσιμο.Βέβαια, δεν υπήρχε τίποτα άλλο εκτός από λαμπάκια, στις μέρες μας έχουμε την τεχνολογική εξέλιξη της τότε εποχής και μιλώ πάντα για τα οχήματα της χώρας μας.Είναι έτσι όπως είναι τα οικονομόμετρα.
Δεν είμαι fan της ecodriving οδήγησης αν και προσπαθώ, δεν απορρίπτω τίποτα,Βλέπω τα πάντα, δηλαδή μέση, στιγμιαία, κ.τ.λ. κατανάλωση, δεν μπορεί να μου πει όμως κανένα οικονομόμετρο του να μάθω το όχημα μου.Από την μελέτη, την εμπειρία, το feeling, κ.τ.λ. που έχω με το όχημα μου, μπορώ να γίνω ένα σώμα μαζί του, σε όλλες τις οδηγικές καταστάσεις, ώστε να μπορώ να είμαι προετοιμασμένη για όλα.
Στην προσπάθεια μου, το να βρω έναν σύμμαχο για να κάνω eco driving, είναι δίπλα μου το οικονόμετρο, μπορώ όμως και δίχως αυτό.
Η απεικόνιση της στιγμιαίας κατανάλωσης καυσίμου βοηθάει πολύ στην εξοικονόμιση καυσίμου, για προφανείς λόγους. Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά τη στιγμή μιας "καλής" επιτάχυνσης για να τρομάξει!
Φυσικά η ασφάλεια προηγείται, και σε μια προσπέραση θα την αγνοήσει, αλλά έχει πάρει το μήνυμα! Ακόμα πιό χρήσιμη όμως θα ήταν μια αναλογική ένδειξη, που δίνει και την αίσθηση του "ρυθμού".
Με την ευκαιρία, θα πρότεινα να υπάρχει και μια ευμεγέθης ένδειξη της σχέσης που υπάρχει στο κιβώτιο (όχι μόνο βελάκια), καθώς όταν εναλλάσεις βενζινοκίνητα και ντήζελ αυτοκίνητα, μερικές φορές ξεχνιέσαι...
αν ειναι καθε φορα που οδηγω να βλεπω το οικονομομετρο τοτε καλυτερα να οδηγω στο gran turismo!
Πολύ χρήσιμα τα οικονομόμετρα, εμένα με βοήθησε να ρίξω 20% την κατανάλωση (απο τα 9 λίτρα/100χλμ στα 7,2)