Είναι το Qashqai ακόμη ο «βασιλιάς»;
Με τον ανταγωνισμό στο αποκορύφωμά του, είναι το Qashqai ακόμη η προφανής επιλογή σε μια κατηγορία με ένα μοντέλο για κάθε γούστο;
Πειράζει που πλέον έχει ανταγωνισμό στην πιο αμφίρροπη κατηγορία;
Όταν η Nissan έριξε άκυρο στη μικρομεσαία κατηγορία και μας έδωσε τη νέα τάξη πραγμάτων στο μέγεθος αυτό, το Qasqhai ήταν ένα μοντέλο χωρίς αντίπαλο. Σήμερα που οι αντίπαλοι είναι πολλοί, παραμένει το Qashqai βασιλιάς;
Το 2021 έκλεισε με το Qashqai για πρώτη φορά να μην βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του. Εντάξει, μιλάμε για τη χρονιά που το μοντέλο άλλαξε γενιά, οπότε και οι πωλήσεις του παλιού ήταν χαμηλότερες, ενώ αυτές του καινούργιου ήταν αργές. Ειδικά με την κρίση των ημιαγωγών και των μικροτσίπ στην αγορά.
Όμως κοιτώντας ποιά μοντέλα ξεπερασαν το Qashqai, δείχνει και κάτι ακόμη. Το Toyota CH-R και το Peugeot 3008 δεν είναι τυχαία αυτοκίνητα. Είναι ένα δείγμα του πόσο δρόμο έχει κάνει αυτή η κατηγορία από τότε που το Qashqai λανσαρίστηκε. Ένα δείγμα της διαφορετικότητας που έχει χωρέσει στην κατηγορία, όπως δείχνουν οι διαφορές που χωρίζουν το CH-R από το 3008. Τόσο σχεδιαστικά, όσο και ως αντίληψη του σχήματος, της ποιότητας, της εικόνας αλλά και της προβλεπόμενης χρήσης των μοντέλων αυτών.
Φυσικά και το Qashqai δεν έμεινε ακίνητο στο χρόνο. Στις τρεις γενιές του οι αλλαγές ήταν σημαντικές, σε κάθε πιθανό τομέα. Η πρόταση της Nissan όμως παραμένει η ίδια, και το Qashqai στέκεται σήμερα ως το σημείο αναφοράς της κατηγορίας. Όχι τυχαία, αλλά γιατί όπως άλλα μοντέλα σε άλλες, πιο παραδοσιακές κατηγορίες, συνδυάζει τον μέσο όρο που τη χαρακτηρίζει. Όπως είναι το VW Golf για τα μικρομεσαία ή η Octavia για τα μεσαία και το Yaris για τα μικρά. Το Qashqai είναι το μοντέλο που αν διαλέξεις αποκλείεται να κάνεις λάθος.
Όμως ο ανταγωνισμός έχει σήμερα τόσες προτάσεις. Και όσο κι αν το Qashqai είναι η πρόταση που καλύπτει τους πάντες, δεν είναι απαραίτητα και η πρόταση που θέλουν πλέον όλοι, όταν υπάρχει τέτοια ποικιλία. Όπως δείχνουν το CH-R και το 3008, υπάρχει ζήτηση για κάτι έντονα διαφορετικό, όπως το Toyota, και κάτι πιο σπορ ή και premium, όπως δείχνει το 3008. Και ειδικά αυτό το «premium», πλέον το βλέπουμε στις καμπίνες σχεδόν όλων των C-SUV, με τους παίκτες της κατηγορίας να έχουν κάνει τεράστια βήματα σε αυτόν τον τομέα. Ειδικότερα η καμπίνα του Qashqai στη νέα του γενιά, έγινε πιο premium από ποτέ!
Είναι πιθανό το Qashqai να μην ξανακάτσει στην κορυφή της κατηγορίας, όμως το στάτους του και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του θα το έχουν πάντα στα πρώτα μοντέλα στις πωλήσεις. Και αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να παραμείνει «βασιλιάς», και ας μην είναι πρώτο. Το ερώτημα είναι αν τα άλλα, αυτά που το ξεπερνούν σε νούμερα, θα μείνουν, ή θα ανεβοκατεβαίνουν. Αν μείνουν, τότε θα έχουμε καινούργιο βασιλιά.
Τι λέτε όμως εσείς; Παραμένει το Qashqai ο βασιλιάς της κατηγορίας; Είναι το μοντέλο που ακόμη και με κλειστά μάτια να το πάρεις δεν θα βγεις χαμένος; Και τελικά για εσάς αυτή τη στιγμή ποιό SUV είναι η καλύτερη αγορά;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »