Δημόσια και Ιδιωτικά ΚΤΕΟ θα πρέπει να έχουν τον ίδιο τιμοκατάλογο για όλους τους ελέγχους οχημάτων.
Εξισώνονται οι τιμές Δημοσίων & Ιδιωτικών ΚΤΕΟ;
24.862 Επισκέψεις στο άρθρο (4/3/2015)
Δημόσια και Ιδιωτικά ΚΤΕΟ θα πρέπει να έχουν τον ίδιο τιμοκατάλογο για όλους τους ελέγχους οχημάτων, ενώ αν τα Ιδιωτικά επιθυμούν να έχουν χαμηλότερες τιμές θα πρέπει να καταθέτουν σχετική μελέτη ορκωτών λογιστών.
Ειδικότερα -σύμφωνα με το ΦΕΚ- o περιοδικός έλεγχος από τα Δημόσια ΚΤΕΟ για τα επιβατικά οχήματα στοιχίζει 40 ευρώ, ενώ στα Ιδιωτικά μέχρι τώρα 50-55 ευρώ. Παράδοξο της απόφασης ωστόσο αποτελεί ότι για τον έλεγχο μετατροπής ενός οχήματος σε υγραεριοκίνητο (LPG) ή αεριοκίνητο (CNG) από τα ΚΤΕΟ ορίζεται ότι το κόστος του ελέγχου θα είναι διπλάσιο του περιοδικού ελέγχου. Δηλαδή από 40 ευρώ φτάνει στα 80 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι όσα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ εναρμονιστούν με αυτή την τιμολογιακή πολιτική θα πρέπει να κοστολογούν και αυτοί τον έλεγχο για μετατροπή LPG ή CNG στα 80 ευρώ, αντί για 50 ευρώ περίπου που στοίχιζε ως τώρα στα περισσότερα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
Το Υπουργείο από την πλευρά του υποστηρίζει ότι η απόφαση αυτή στοχεύει να μην επηρεάσει τις τιμές των ελέγχων, γι αυτό και δεν τις καθορίζει, αλλά θέλει να υπάρξει μία ενιαία τιμολογιακή πολιτική για όλα τα ΚΤΕΟ (Δημόσια και Ιδιωτικά) και να περιοριστούν οι αυθαιρεσίες. Μάλιστα, αυτή τη στιγμή λειτουργούν σε πανελλαδικό επίπεδο 25 Δημόσια ΚΤΕΟ και 174 Ιδιωτικά, ενώ στον προγραμματισμό των Περιφερειών είναι να επαναλειτουργήσουν και άλλα Δημόσια ΚΤΕΟ το προσεχές διάστημα, ώστε να υπάρχουν αρκετές επιλογές στους καταναλωτές.
Στο πλαίσιο της απόφασης αυτής, ο κ. Πολυχρονόπουλος των Ι.ΚΤΕΟ Auteco δήλωσε ότι τα περισσότερα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ θεώρησαν ότι η κατάθεση ενός τέτοιου πιστοποιητικού από ορκωτούς λογιστές είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, που επιπλέον επιβαρύνει με πρόσθετες δαπάνες τα ήδη μεγάλα έξοδα των εταιρειών. Γι αυτό λοιπόν τα περισσότερα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ προτίμησαν να εναρμονίσουν τις τιμές τους σύμφωνα με τις ισχύουσες τιμές των Δημόσιων ΚΤΕΟ και να μην καταθέσουν στο Υπουργείο χαμηλότερες τιμές από των Δημοσίων.
Από την άλλη πλευρά βρίσκονται όμως οι εγκαταστάτες συστημάτων υγραεριοκίνησης, αεριοκίνησης καθώς η νέα αυτή απόφαση επιβαρύνει σημαντικά το κόστος εγκατάστασης για τον πελάτη και μάλιστα –όπως ισχυρίζονται- για έναν έλεγχο που δεν είναι τόσο χρονοβόρος, όσο ένας τακτικός.
Σε σχετική μάλιστα επιστολή προς το auto Τρίτη, εκπρόσωπος τεχνιτών του κλάδου LPG/CNG, ο κ. Παπαγιάννης της εταιρείας Qgas, τονίζει ότι ο υπερδιπλασιασμός του κόστους των ελέγχων υγραερίου είναι κάτι που επιβαρύνει δυσάρεστα την αγορά των εναλλακτικών καυσίμων, καθώς «έρχεται το κράτος της σύγχρονης χώρας μας να επιβάλει αύξηση τιμών κατά 130 % στους υποψηφίους πελάτες για την υγραεριοκίνηση». Επιπλέον, προσθέτει ότι ως τώρα «λειτουργούσε ο ανταγωνισμός σε όφελος του πολίτη καταναλωτή, ενώ με τη νέα απόφαση είναι παράλογο ο έλεγχος υγραερίου να κοστίζει διπλάσια του κανονικού ελέγχου, όταν απαιτεί το ένα τρίτο του χρόνου και καθόλου καταπόνηση των μηχανημάτων ελέγχου του ΚΤΕΟ».
ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΜΟΝΟΜΕΡΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΩΝ ΙΚΤΕΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΣΧΡΟΚΕΡΔΙΣΟΥΝ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΟΜΕΝΟΙ ΜΙΑ ΑΣΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ. Ο ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΙ ΤΑ ΙΚΤΕΟ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΟΙΝΟ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΤΕΟ (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΦΕΚ) ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΙ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΟΥΝ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟ ΠΟΥ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΟΥΛΟΥΝ ΣΕ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ ΤΙΜΕΣ. ΤΩΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΙΚΤΕΟ ΦΑΙΝΕΤΕ ΕΚ ΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ ΟΤΙ ΣΥΝΕΝΟΗΘΗΚΑΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΟΥΛΟΥΝ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ. ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΑ ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ ΚΤΕΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΤΕΟ (ΟΛΟΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΤΕΟ, ΜΠΟΟΙΚΟΤΑΖ ΣΤΑ ΙΚΤΕΟ) ΤΕΛΟΣ ΤΑ ΙΚΤΕΟ ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΟΥΝ ΔΙΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΤΕΟ ΜΕ ΦΥΣΙΚΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ ΠΟΛΛΟΙ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΤΕΟ(ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΥ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΛΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙΣ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ!)
Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν πρόκειται να αλλάξουμε ότι και να γίνει΄ Βγάλανε έναν νόμο με απελευθέρωση της αγοράς και δημιουργία ΙΚΤΕΟ με αποτέλεσμα ο κάθε ιδιώτης επενδυτής να επενδύσει τα ωραία του τα χρήματα προς όφελος της οικονομίας και του κράτους και τώρα του υπαγορεύουν τι τιμή πρέπει να πουλάει με αποτέλεσμα να γίνεται λιγότερο ανταγωνιστικός . Αλλά ο κύριος σκοπός τους δεν είναι αυτός. Είναι να τροχοπεδήσουν την αυξανόμενη αγορά του υγραερίου στην κίνηση για μία ακόμη φορά. Μην βλέπετε το τυρί και ξεχνάτε την φάκα.
Η απόφαση του υπουργείου πάρθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση που υποτίθεται ότι ήταν και λίγο... φιλελεύθερη. Να δείτε που θα την φορτωθεί αυτή...