Εξοπλισμός που ξεκλειδώνει με λογισμικό; Καλωσήλθες πειρατεία!
2.942 Επισκέψεις στο άρθρο (5/10/2023)
- Στοιχεία εξοπλισμού φορτωμένα στο αμάξι αλλά κλειδωμένα
- Θα πρέπει να πληρώνεις την εταιρεία για να στα ξεκλειδώσει
- Αλλά τώρα ήρθαν οι χάκερ που κάνουν το ίδια μια και έξω
- Μήπως την πάτησαν οι εταιρείες από τους anonymous των αυτοκινήτων;
Χάκερς στα αυτοκίνητα όπως στις παιχνιδομηχανές;
Όταν μάρκες όπως η BMW και η Tesla ανακοίνωσαν πως το «μέλλον» στις εκδόσεις εξοπλισμού βρίσκεται στο λογισμικό, η πρώτη αντίδραση της αγοράς ήταν τελείως αρνητική. Τώρα σειρά έχει να αντιδράσουν έτσι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, που ανακαλύπτουν ότι μάλλον δεν γίνεται με αυτόν τον τρόπο.
Το αυτοκίνητο γίνεται σιγά σιγά ένας υπολογιστής με ρόδες. Και η πλάκα είναι πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες γίνονται και οι ίδιες βασικά εταιρείες λογισμικού, και ανακαλύπτουν τώρα αυτά που οι πραγματικές εταιρείες υπολογιστών και λογισμικού ξέρουν εδώ και χρόνια.
Η Tesla και η BMW έχουν πει πως τα μοντέλα που θα βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής θα περιλαμβάνουν όλα τα στοιχεία εξοπλισμού, όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα, τους πολυζωνικούς κλιματισμούς και άλλα, τα οποία όμως θα ενεργοποιούνται με βάση την παραγγελία του κάθε πελάτη και πόσο αυτός πλήρωσε ή θα πληρώνει με το μήνα.
Η ιδέα θα φάνηκε καταπληκτική στα διοικητικά συμβούλια και στις συνελεύσεις των μετόχων, αφού μόνο κέρδη θα φέρει, όμως δεν ρώτησαν τους γνώστες. Αυτούς που ξέρουν πως όταν μιλάμε για λογισμικό, τότε μαζί, μιλάμε και για πειρατεία.
Η Tesla λοιπόν είναι το πρώτο θύμα, αφού πανεπιστημιακοί ερευνητές, σε εργασία τους παρουσίασαν πως μπορούν να «σπάσουν» το σύστημα της Tesla και να ενεργοποιήσουν ότι θέλουν, όποτε θέλουν. Αν και η «πειρατεία» αυτή είναι ακόμη σε ακαδημαικό επίπεδο, δείχνει το δρόμο που θα ακολουθήσουν οι πιο πρακτικοί πειρατές. Είτε με λογισμικό, είτε με επέμβαση στον υπολογιστή του αυτοκινήτου, εσύ θα αγοράζεις τη «βασική» BMW με κλειδωμένα όλα τα εξτρά, και με ένα «τσιπάρισμα» ή παρόμοιο τρόπο θα τα ενεργοποιείς στο συνεργείο της γειτονιάς.
Το λες και «εκδίκηση της γυφτιάς» ή «κάρμα» αναλόγως λεξιλογίου, όμως οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να ρωτούν τους άλλους κλάδους τεχνολογίας, όπως αυτούς των παιχνιδομηχανών, κινητών τηλεφώνων, λογισμικού και λειτουργικών υπολογιστών, πώς δούλεψε το «κλείδωμα» πώς το έσπασε η πειρατεία, και τελικά να σκεφτούν τι και πως θα πρέπει να κάνουν.
Εσύ δεν θα «έσπαγες» ένα λογισμικό για να ενεργοποιήσεις τα εξτρά που ήδη έχει το αμάξι σου; Δεν είναι λογικό η πειρατεία να «χτυπήσει» και τις αυτοκινητοβιομηχανίες όταν έχουν τέτοιες ιδέες; Τι λες;