Μπορεί τα SUV να έχασαν την επαφή τους με τα εκτός δρόμου οχήματα από τα οποία προήλθαν, όμως ακόμη κι έτσι, οι περισσότεροι βολεύονται με ένα τέτοιο αυτοκίνητο για τις λίγες μετακινήσεις τους εκτός ασφάλτου. Εσύ;
Δεν υπάρχει κανείς που να νομίζει πως τα SUV έχουν καμία σχέση με οχήματα εκτός δρόμου. Δεν έχουν καν σχέση με τα SUV, όπως αυτά ήταν πριν 20 χρόνια. Τα σημερινά SUV, είναι βασικά ψηλά αυτοκίνητα ασφάλτου, και η μόνη συγγένεια με το παρελθόν φαίνεται στο ύψος και στο γενικό σχήμα. Όταν βγουν εκτός δρόμου, δεν περνάνε καλά.
Και είναι λογικό, αφού πέρα από την απόσταση από το έδαφος, τα SUV σήμερα δεν έχουν ούτε καν τα βασικά συστατικά για να κινηθούν μακριά από την άσφαλτο. Όχι, δε μιλάμε για την τετρακίνηση (ακόμη), αλλά για τα απολύτως βασικά.
Δεν έχουν τις βασικές γωνίες που χρειάζονται ώστε να προσεγγίσουν, να σκαρφαλώσουν και να φύγουν από ένα εμπόδιο. Το ύψος δεν είναι αρκετό για αυτά, θέλει και κοντούς προβόλους, κοντό μεταξόνιο. Δες τα SUV τώρα. Μακριά αμαξώματα με μεγάλες «κοιλιές», και τεράστιοι πρόβολοι, ειδικά εμπρός. Και λογικό, αφού μιλάμε για βασικά προσθιοκίνητα αυτοκίνητα, με το μοτέρ να κρέμεται εμπρός από τον μπροστινό άξονα. Δεν υπάρχει σωτηρία.
Δεν έχουν επίσης την διαδρομή της ανάρτησης. Γιατί για να μπορείς να περάσεις ένα εμπόδιο, πρέπει ο τροχός να μπορεί να «κρεμάει» όταν χρειάζεται, χωρίς να χάνει επαφή με το έδαφος, ώστε να έχει πρόσφυση. Τα SUV, με στόχο την ασφάλτινη οδήγηση, έχουν σφιχτές αναρτήσεις με μετρημένες διαδρομές.
Και τώρα πάμε στην τετρακίνηση. Ακόμη και τα τετρακίνητα, άντε να γλιτώσουν κανένα ψιλογρίστρημα. Χωρίς μπλοκέ, χωρίς τρία διαφορικά, δεν έχουν ελπίδα εκτός, όταν τα πράγματα δυσκολέψουν.
Όμως ακόμη κι έτσι, ο καταλυτικός παράγοντας είναι απλός. Με ασφάλτινα λάστιχα, αλουμινένιες ζάντες, χωρίς ποδιές και προστατευτικά, ποιος θα βάλει το SUV του ανάμεσα στα κλαδιά, κοντά στις κροκάλες, και δεν θα το κάνει σα να πέρασε από γυαλόχαρτο.
Τα SUV είναι τόσο λεπτεπίλεπτα όσο και ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Το μεγαλύτερο ύψος τους τα κάνει να δείχνουν ικανά εκτός δρόμου, όμως το μόνο που κάνουν καλύτερα από ένα απλό χάτσμπακ, είναι το πως περνάνε έναν χωματόδρομο.
Μήπως όμως αυτό είναι αρκετό; Μήπως μαζί με το διαζύγιο των SUV με την εκτός δρόμου χρήση, πήραμε διαζύγιο κι εμείς από την κίνηση εκτός ασφάλτου; Και τελικά, μήπως είναι αρκετό αυτό που κάνουν; Κι αν όχι, τι αγοράζεις;