Το νέο Kia Sportage είχε µια καλή συνολικά εικόνα στην απαιτητική δοκιμασία αποφυγής κινδύνου ξεπερνώντας την επίδοση του «αδερφού» Hyundai Tucson, χωρίς όμως και να ξεχωρίζει.
Mε επίκεντρο την premium προσέγγισή του σε ποιότητα και εικόνα, τους µεγάλους του χώρους και τις µοντέρνες τεχνολογίες που πλέον υιοθετεί, το νέο Kia Sportage αποτελεί µια από τις πιο ολοκληρωµένες προτάσεις στην κατηγορία των οικογενειακών SUV, όπως φάνηκε και από τη σχετική δοκιµή του. Τι κατάφερε όµως στην απαιτητική δοκιµή ασφάλειας, στο ELK TEST, που το Auto Τρίτη καθιέρωσε στην Ελλάδα; Στη διάθεσή µας είχαµε την έκδοση µε τον 1,6 T-GDI βενζινοκινητήρα των 150 ίππων που συνδυάζεται µε το προηγµένο µηχανικό κιβώτιο IΜΤ και ήπια υβριδική τεχνολογία, καθώς και τροχούς 18 ιντσών µε ελαστικά Continental EcoContact6 σε διάσταση 235/55 R18. Να θυµήσουµε εδώ πως το ρεκόρ της κατηγορίας ανήκει πλέον στο νέο Nissan Qashqai, που έχει καταφέρει επίδοση µε ταχύτητα εισόδου 77 χλµ./ώρα και βαθµολογία µε «άριστα το 10», 9,5.
Είναι αλήθεια πως ξεκινήσαµε µε συγκρατηµένη πρώτη προσπάθεια στα 70 χλµ./ώρα, λόγω του ύψους του αµαξώµατος και της µεγάλης διαδροµής της ανάρτησης. Το νέο Kia Sportage όµως ολοκλήρωσε τη δοκιµασία µε ευκολία δείχνοντας άµεση απόκριση στις εντολές από το τιµόνι και εκτελώντας άψογα τις απότοµες εναλλαγές πορείας. Το ESP δεν χρειάστηκε καν να λειτουργήσει µε το κορεάτικο SUV να έχει ουδέτερη αντίδραση σε όλη της διάρκεια της δοκιµασίας, χωρίς οι απέναντι από τους τους φορτισµένους τροχούς να χάνουν την επαφή µε το δρόµο.
Την ίδια εικόνα µας έδωσε και στην προσπάθεια των 71 χλµ./ώρα, αλλά και σε αυτή των 72 χλµ./ώρα µε την οποία ισοφαρίστηκε η επίδοση του «αδερφού» Hyundai Tucson. Βέβαια οι αντιδράσεις ήταν πιο έντονες και η επέµβαση του ESP πιο αισθητή.
Η αυξηµένη κλίση είναι λογική συνέπεια της µεγάλης διαδροµής που έχει η ανάρτηση. Το ESP λειτουργεί αποτελεσµατικά και συγκρατεί την υποστροφή στο όριο της πρόσφυσης. Οι µη φορτισµένοι τροχοί έχουν την τάση να χάνουν την επαφή µε το δρόµο, χωρίς όµως τάσεις ανατροπής.
Στην επαναλαµβανόµενη προσπάθειά του στα 74 χλµ./ώρα, το νέο Kia Sportage φάνηκε να δυσκολεύεται να παραµείνει εντός… τροχιάς. H προοδευτική, αλλά αισθητή υποστροφή σε συνδυασµό µε την τάση των µη φορτισµένων τροχών να χάνουν την επαφή µε το οδόστρωµα, έδειξαν τη δυσφορία του συνόλου σε αυτή την ταχύτητα. Σαν αποτέλεσµα ήρθε η µη επιτυχηµένη προσπάθεια για την επόµενη αλλαγή πορείας. Σηµαντική ήταν η επέµβαση του ESP που εξοµάλυνε τις αντιδράσεις και δεν επέτρεψε το φαινόµενο της απώλειας επαφής µε το έδαφος των µη φορτισµένων τροχών, να µεγαλώσει σε βαθµό, που να δηµιουργήσει άγχος για ανατρεπτική τάση.
Η µεγάλη διαδροµή της ανάρτησης γίνεται πιο εµφανής όσο πλησιάζει κανείς στο όριο των 73 χλµ./ώρα.
Με σύµµαχο το πολύ καλό πλαίσιο, το Kia Sportage ολοκλήρωσε επιτυχηµένα τη διαδικασία έχοντας ταχύτητα εισόδου τα 73 χλµ./ώρα. Η κλίση συγκρατήθηκε, τάσεις αναπήδησης δεν εµφανίστηκαν, ενώ το ESP φρέναρε συνεχώς τους κατάλληλους τροχούς εξαφανίζοντας την υποστροφική τάση. Όλες οι προσπάθειες σε αυτήν την ταχύτητα ήταν επιτυχηµένες, αν και οι τροχοί στη µη φορτισµένη πλευράς της ανάρτησης δεν ξέχασαν την τάση τους να αποχωρίζονται την επαφή µε την άσφαλτο. Συνολικά η αίσθησή του είναι πιο σπορτίφ από αυτή του Tucson (κυρίως στην αίσθηση του τιµονιού), κάτι που επιβεβαιώθηκε από την καλύτερη επίδοσή του.
Ακόµα και όταν εµφανιστεί υποστροφή στο όριο των 74 χλµ./ώρα, το Kia Sportage δε χάνει τη συνολική αυτοκυριαρχία του. Εµφανίζονται όµως κάποιες αναπηδήσεις από το πίσω µέρος.
Γενική αίσθηση οδηγού: Αν και στο όριο παρατηρήθηκαν ανεπιθύµητες αναπηδήσεις δεν υπήρξε άγχος για την απώλεια ελέγχου. Σηµαντική στην όλη διαδικασία ήταν η λειτουργία του ESP, που έδειξε την απαραίτητη αποτελεσµατικότητα.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Ακόµα και όταν οι µη φορτισµένοι τροχοί έχασαν την επαφή µε την άσφαλτο, δεν υπήρξε δράµα και οι άσκοπες ταλαντώσεις ήταν περιορισµένες.
Βαθμολογία με άριστα το 10: 8,2 Ανάρτηση: 8 Τιμόνι: 8 Σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP): 9+ Διάσταση Ελαστικών: 235/55 R18 Τύπος ελαστικών: Continental EcoContact6