ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Εντάξει με τα κινέζικα ηλεκτρικά. Τι γίνεται όμως με όσα έχουν μοτέρ;

1.009 Επισκέψεις στο άρθρο (3/2/2025)
Εντάξει με τα κινέζικα ηλεκτρικά. Τι γίνεται όμως με όσα έχουν μοτέρ;

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έδειξε την δύναμή της σαρώνοντας με τα ηλεκτρικά της μοντέλα
Τεχνολογία μπαταρίας και ηλεκτροκινητήρων τα δυνατά χαρτιά των Κινέζων
Η ζήτηση θερμικών στην Ευρώπη φέρνει τώρα και κινέζικα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης
Όμως μέχρι τώρα η Κίνα δεν έχει δείξει καθόλου θετικά δείγματα στα θερμικά της μοντέλα

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έδειξε την δύναμή της σαρώνοντας με τα ηλεκτρικά της μοντέλα

Η απόβαση των Κινέζων στην Ευρώπη τώρα αποκτά και θερμικά μοντέλα. Όσο μιλάμε για ηλεκτροκίνηση οι Κινέζοι εύκολα συγκρίνονται και κάποιες φορές κερδίζουν τις εντυπώσεις απέναντι στις παραδοσιακές μάρκες. Όταν όμως μιλάμε για θερμικά μοτέρ, μπορεί η «φόρα» που έχουν μαζέψει από τα ηλεκτρικά να τους συγκρίνει με τις γνωστές μάρκες;

Η μεγαλύτερη μάρκα ηλεκτρικών μοντέλων είναι κινέζικη. Η BYD δεν είναι όμως ο μόνος κολοσσός από την Κίνα. Η Geely, η SAIC και άλλες τόσες μάρκες σαρώνουν στα ηλεκτρικά και πιέζουν τους παραδοσιακούς κατασκευαστές που πλέον βρίσκουν άξιους ανταγωνιστές απέναντί τους. Η Κίνα έχει γίνει μάλιστα το κέντρο της τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στα ηλεκτρικά, και σίγουρα το κέντρο παραγωγής μπαταριών, σε σημείο που τόσα ηλεκτρικά μοντέλα παραδοσιακών κατασκευαστών παράγονται εκεί γι αυτό το λόγο.

Τεχνολογία μπαταρίας και ηλεκτροκινητήρων τα δυνατά χαρτιά των Κινέζων

Η Κίνα έχει πρόσβαση σε πρώτες ύλες που δεν δεσμεύεται από νόμους και κανόνες όπως αυτοί της Ε.Ε. Έχει επίσης τεράστια δυνατότητα παραγωγής και μια εγχώρια αγορά που διψάει για αυτοκίνητα. Έχει τέλος μια κυβέρνηση που στηρίζει οικονομικά τους εγχώριους κατασκευαστές με αποτέλεσμα η παραγωγή μπαταρίας και ηλεκτροκινητήρων να είναι στη κορυφή της τεχνολογίας, στενεύοντας τα περιθώρια στον ανταγωνισμό. Με δεδομένο πως οι υπόλοιπες τεχνολογίες των ηλεκτρικών προέρχονται από βιομηχανία εκτός αυτοκινήτων (όπως λογισμικό, ψυχαγωγία κλπ), οι Κινέζοι κατασκευαστές στα ηλεκτρικά έχουν ανταγωνιστικό προϊόν.

Η ζήτηση θερμικών στην Ευρώπη φέρνει τώρα και κινέζικα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Τα ηλεκτρικά όμως στην Ευρώπη έφαγαν τρικλοποδιά. Λίγο η πολύ υψηλή τιμή, λίγο η πρώιμη τεχνολογία, λίγο η έλλειψη υποδομών και σε μεγάλο βαθμό η διαφορά στη χρήση που απαιτούν, και μεγάλο μέρος της αγοράς τους είπε όχι. Με αποτέλεσμα οι θερμικοί κινητήρες να επιστρέφουν, κυρίως σε υβριδικά σύνολα, ειδικά για την Ευρωπαϊκή αγορά. Και οι παραδοσιακές μάρκες είναι αυτές που αντέδρασαν γρήγορα, έχοντας την υψηλότερη τεχνολογία, την καλύτερη τεχνογνωσία, την μεγαλύτερη παράδοση και το πιο ανεπτυγμένο δίκτυο θερμικών κινητήρων. Οι Κινέζοι απέναντι σε αυτά, όταν μιλάμε για θερμικά, τι έχουν;

Όμως μέχρι τώρα η Κίνα δεν έχει δείξει καθόλου θετικά δείγματα στα θερμικά της μοντέλα

Την τελευταία φορά που θερμικά κινέζικα αυτοκίνητα ήρθαν στην Ελλάδα, στο τέλος του 2000, είδαμε μοτέρ αρχαία, αναξιόπιστα, με προβλήματα σε βασικούς τομείς, όπως το ταίριασμά τους με τα κιβώτια μετάδοσης. Είδαμε εγγυήσεις να μην μπορούν να καλύψουν τις ζημιές. Παρότι τα νούμερα ήταν μικρά, η εικόνα ήταν μαύρη. Αυτή τη φορά τι θα δούμε; Όσες κινέζικες εταιρείες έχουν πρόσβαση σε παραδοσιακούς κατασκευστές και μπορούν να κάνουν χρήση τέτοιων μοτέρ, έχει καλά. Όπως η Leap motors που στα υβριδικά της για την Ευρώπη δεν θα φέρει τα κινέζικα μοτέρ, αλλά θα βάλει μοτέρ της Stellantis. Οι άλλοι όμως; Τι μοτέρ θα φέρουν, τι αξιοπιστία θα έχουν, και τι χαρακτηριστικά;
 
Εσύ τι λες; Μπορεί οι Κινέζοι να πετύχουν και με τα θερμικά να συγκρίνονται ίσος προς ίσος με τους παραδοσιακούς κατασκευαστές, όπως και με τα ηλεκτρικά; Ή μήπως θα πρέπει να σηκώσουμε λίγο το φρύδι όταν ακούμε για θερμικά μοτέρ (και κιβώτια) made in China;

JAECOO
KIA