ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση με κινητήρα εντός του τροχού

1.712 Επισκέψεις στο άρθρο (9/1/2025)
Επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση με κινητήρα εντός του τροχού
4 Φωτογραφίες »

Ζυγίζει μόλις 40 κιλά και αποδίδει 857 άλογα
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε επιβατικά, φορτηγά, αλλά και μοτοσικλέτες
Κοστίζει έως και 50% λιγότερο σε σχέση με τους παραδοσιακούς ηλεκτροκινητήρες

Ζυγίζει μόλις 40 κιλά και αποδίδει 857 άλογα

Μία καινοτόμος εταιρεία τεχνολογίας ηλεκτρικών οχημάτων από την Αμερική, η Donut Lab, παρουσίασε τη νέα γενιά ηλεκτροκινητήρων που ενσωματώνονται εντός του τροχού, με την ίδια να ισχυρίζεται πως πρόκειται για τον ισχυρότερο κινητήρα στον κόσμο στην κατηγορία του. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο κινητήρας αποδίδει 857 ίππους και 4.300 Nm ροπής. Με βάρος μόλις 40 κιλά, επιτυγχάνει εξαιρετική αναλογία ισχύος προς βάρος, ξεπερνώντας ακόμη και τον ηλεκτροκινητήρα «Dark Matter» της Koenigsegg Gemera που αποδίδει 822 ίππους και 1.250 Nm ροπής.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε επιβατικά, φορτηγά, αλλά και μοτοσικλέτες

Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα των κινητήρων που τοποθετούνται εντός των τροχών, ήταν πάντα το μη αναρτώμενο βάρος. Ωστόσο, σύμφωνα με τον CEO της Donut Lab, Mark Lehtimaki, η τόσο υψηλή ισχύς και η ροπή του κινητήρα, καθιστούν το σχετικό βάρος τόσο μικρό που το μη αναρτώμενο βάρος γίνεται ασήμαντο. Η εταιρεία προβλέπει ότι οι κινητήρες αυτοί θα χρησιμοποιηθούν αρχικά σε φορτηγά, όπου υπάρχει άμεση ανάγκη για μείωση του συνολικού βάρους και αύξηση του ωφέλιμου φορτίου στα ηλεκτρικά οχήματα βαρέως τύπου.


O κινητήρας μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε επιβατικά, φορτηγά, αλλά και μοτοσικλέτες
4 Φωτογραφίες »

O κινητήρας μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε επιβατικά, φορτηγά, αλλά και μοτοσικλέτες

Κοστίζει έως και 50% λιγότερο σε σχέση με τους παραδοσιακούς ηλεκτροκινητήρες

Η απλή σχεδίαση του κινητήρα, σε συνδυασμό με τη μειωμένη χρήση ενεργών εξαρτημάτων, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση του κόστους κατασκευής έως και 50% σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς ηλεκτροκινητήρες. Ωστόσο, είναι απίθανο να δούμε οχήματα με τέσσερις κινητήρες των 857 ίππων έκαστος, συνεπώς η πιο πιθανή εφαρμογή θα είναι η χρήση δύο μικρότερων κινητήρων περίπου 400 ίππων σε δύο τροχούς, προσφέροντας συνολική ισχύ 800 ίππων με κίνηση στον πίσω άξονα. Ήδη, μικρότερες εκδόσεις αυτών των κινητήρων χρησιμοποιούνται στις μοτοσικλέτες Verge, έναν συνεργάτη της Donut Lab, αποδεικνύοντας την πρακτική εφαρμογή της τεχνολογίας σε διάφορους τύπους οχημάτων.

Hyundai
GOODYEAR-POLISI DUNLOP