Στα πρόθυρα της εξαφάνισης θα μπορούσε να είναι τα SUV, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Citroen, Vincent Cobée, καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εστιάζουν σχεδιαστικά περισσότερο στην καλύτερη αεροδυναμική, προσπαθώντας να επιτύχουν μεγαλύτερη αυτονομία!
Αυτή τη στιγμή τα SUV μοιάζουν και είναι κυρίαρχα στις αγορές, σε σχέση με τους υπόλοιπους τύπους αμαξωμάτων που κυκλοφορούν οι εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Γίνεται όμως κάτι τέτοιο να αλλάξει; Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Citroen, Vincent Cobée, όχι μόνο γίνεται, αλλά δεν αποκλείεται τα SUV να βρίσκονται στην αρχή του τέλους τους!
«Τα ψηλά και τετραγωνισμένα σχέδια θα κοπούν για λόγους αεροδυναμικής»
Μιλώντας στο βρετανικό Autocar, το αφεντικό της γαλλικής μάρκας είπε ότι πλέον χάρη των ηλεκτρικών οι σχεδιαστές δίνουν αυξανόμενη έμφαση στο πόσο αεροδυναμικό μπορεί να είναι το αυτοκίνητο, αφήνοντας στην άκρη σχήματα και σχέδια, ψηλά ή τετραγωνισμένα. «Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα αυξήσει μαζικά τη σημασία της αεροδυναμικής», είπε, αποκαλώντας τη νέα εποχή της αυτοκίνησης ως «κόσμο μετά τα SUV». Στη συνέχεια ανέφερε: «Στον πλήρως ηλεκτρικό κόσμο, χάνεις αυτονομία λόγω της αεροδυναμικής, επομένως οτιδήποτε είναι ψηλό ή τετράγωνο θα έχει άμεσο κόστος στην αυτονομία».
«Τα βαρύτερα οχήματα θα φορολογούνται»
Ο Cobée στις δηλώσεις του αναφέρθηκε επίσης και σε νέες μεθόδους φορολόγησης των οχημάτων, ίσως σχεδιασμένες για να φορολογούν περισσότερο τα βαρύτερα και μεγαλύτερα οχήματα, όντας ένα ακόμα στοιχείο που θα μπορούσε να απειλήσει περαιτέρω τη βιωσιμότητα των SUV. «Είμαι πεπεισμένος που θα υπάρξει κάποια μορφή ρύθμισης ή οδηγίας ή κίνητρο περικοπής για τα βάρη και τα μεγέθη των μπαταριών», είπε και εξήγησε πως αν ένα αυτοκίνητο πρέπει να ζυγίζει λιγότερο από δύο τόνους και να εξοπλίζεται με μπαταρία 60 kWh ή 70 kWh, τότε τα SUV θα έχουν μεγάλο πρόβλημα. Εξαιτίας όλων αυτών ο Cobée ανέφερε πως είναι πεπεισμένος ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα κοιτάξουν να σχεδιάσουν αυτοκίνητα που θα έχουν μικρή απόσταση από το έδαφος, πιο αποδοτικά σχήματα και χαμηλό βάρος.
Citroen Oli: Το ηλεκτρικό των 1.000 κιλών!
Κλείνοντας να θυμίσουμε πως τον Σεπτέμβρη του 2022 η Citroen παρουσίασε το αμιγώς ηλεκτρικό Oli concept, το οποίο έχει βάρος 1.000 κιλά χάρη στη χρήση ελαφρών ανακυκλωμένων υλικών και μιας σχετικά μικρής μπαταρίας 40 kWh. Ορισμένα από τα εξωτερικά πάνελ του Oli είναι εναλλάξιμα μεταξύ τους, συμπεριλαμβανομένων των θυρών των προεκτάσεων του θόλου των τροχών και των προφυλακτήρων, συμβάλλοντας στη μείωση του κόστους κατασκευής και επισκευής. Ορισμένα μη δομικά στοιχεία του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από πίνακες από χαρτόνι κηρήθρας που εξοικονομούν 50 τοις εκατό βάρος σε σχέση με τον χάλυβα, ενώ εξακολουθούν να είναι αρκετά ισχυρά για να υποστηρίξουν το βάρος ενός ενήλικα.
Δηλώσεις που θα συζητηθούν από τον Vincent Cobée!
- «Τα ψηλά και τετραγωνισμένα σχέδια θα κοπούν για λόγους αεροδυναμικής και κατ' επέκταση αυτονομίας».
- «Τα βαρύτερα ηλεκτρικά οχήματα ενδεχομένως να φορολογούνται».
- Οι εταιρείες θα κατασκευάζουν μικρότερα και ελαφρύτερα αυτοκίνητα.
- Η Citroen έχει παρουσιάσει ήδη το ηλεκτρικό πρωτότυπο Oli με βάρος 1.000 κιλά.
Τι λες θα πέσει μέσα στις προβλέψεις του ο επικεφαλής της Citroen ή τα SUV θα συνεχίσουν να ζουν και να βασιλεύουν;