Πολιτική και όχι απόφαση της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης και η μετάβαση στις μετακινήσεις με μηδενικούς ρύπους σύμφωνα με τον επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares.
Πολιτική απόφαση και όχι των εταιρειών η στροφή στα ηλεκτρικά
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον κάτι το αναπόφευκτο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο επενδύουν στην τεχνολογία, την ίδια ώρα που ανακοινώνουν τα πλάνα τους για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας τους. Μάλιστα κάποιες από αυτές σε ότι αφορά της Ευρώπη έχουν ήδη βάλει ως ορόσημο το 2035 όπου και θα πωλούν αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η απόφαση αυτή βρίσκει πολλούς ανθρώπους να διαφωνούν, ωστόσο σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Stellantis, Carlos Tavares, η βιασύνη για την ηλεκτροκίνηση δεν προέρχεται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά από τους πολιτικούς, κάτι που θα μπορούσε να έχει κινδύνους.
Η απότομη στροφή στα ηλεκτρικά ενέχει κινδύνους για τις μάρκες
Σύμφωνα με τα Μέσα του εξωτερικού, ο Tavares μιλώντας σε δημοσιογράφους ανέφερε ότι «η βαρβαρότητα» της απαγόρευσης της Ευρώπης το 2035 για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπορούσε να δημιουργήσει «κοινωνικό κίνδυνο». Η προθεσμία αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μεταμορφώσουν γρήγορα τα εργοστάσια και τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, προκειμένου να ανταποκριθούν στους νέους κυβερνητικούς κανονισμούς. Μάλιστα είχε υποσχεθεί προηγουμένως ότι δεν θα κλείσει κανένα ευρωπαϊκό εργοστάσιο, αλλά σημείωσε επίσης ότι η Stellantis «θα πρέπει να παραμείνει ανταγωνιστική».
Στα 70.000 χιλιόμετρα θα αντισταθμίζει το αποτύπωμα άνθρακα του το ηλεκτρικό
Ο Tavares σημείωσε επίσης ότι υπάρχουν καλύτεροι τρόποι μείωσης των εκπομπών άνθρακα που είναι φθηνότεροι και ταχύτεροι από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Συγκεκριμένα σημείωσε πως ένα ηλεκτρικό θα χρειαστεί να διανύσει 70.000 χιλιόμετρα για να αρχίσει να αντισταθμίζει το αποτύπωμα άνθρακα του. Τα ήπια υβριδικά οχήματα θα μπορούσαν να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές άνθρακα ενώ θα είναι φθηνότερα για τους πελάτες να τα αγοράσουν και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να τα σχεδιάσουν και να τα κατασκευάσουν.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Ετοιμάζεται για τη μετάβασή της στα ηλεκτρικά
Ανεξάρτητα με όλα τα παραπάνω, θυμίζουμε πως η Stellantis ανακοίνωσε πέρυσι ότι θα επενδύσει περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια ευρώ σε ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025, με τις 14 μάρκες του χαρτοφυλακίου της να σχεδιάζουν να προσφέρουν πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Το σχέδιο ηλεκτροκίνησης της εταιρείας περιελάμβανε την εισαγωγή 20 ηλεκτροκίνητων μοντέλων μέχρι το τέλος του 2023, με ορισμένες μάρκες, όπως η Alfa Romeo και η Lancia, να διαθέτουν ηλεκτρική γκάμα από το 2027.
Ανακοινώνει το πλάνο της την 1η Μαρτίου
Κλείνοντας να σημειώσουμε πως η Stellantis την 1 Μαρτίου αναμένεται να ανακοινώσει το μακροπρόθεσμο στρατηγικό της σχέδιο απ΄όπου και θα υπάρξουν σημαντικές πληροφορίες για την πορεία της τα επόμενα χρόνια.
Δηλώσεις που θα συζητηθούν από τον Carlos Tavares.
-«Πολιτική απόφαση το τέλος των κινητήρων καύσης και η στροφή στα ηλεκτρικά».
-«Ενέχει κινδύνους για τις εταιρείες αυτή η τακτική».
-Ένα ηλεκτρικό πρέπει να κάνει 70.000 χιλιόμετρα για να αρχίσει να αντισταθμίζει το αποτύπωμα άνθρακά του.
-«Τα ήπια υβριδικά μειώνουν τους ρύπους και είναι φθηνότερα για τις εταιρείες και τους αγοραστές».
Συμφωνείς με όσα είπε ο επικεφαλής της Stellantis;