Η νέα γενιά Lancia Delta HF, μιας εκ των πιο εμβληματικών μοντέλων της ιταλικής φίρμας, θα έρθει από τα σπλάχνα της Stellantis και θα μοιάζει όπως ακριβώς τη θέλουμε. Ρετρό ντιζάιν, ψηφιακή τεχνολογία και κινητήρες έως 300 άλογα από τα ράφια του υπερ-ομίλου.
Η δημιουργία του υπερ-ομίλου Stellantis έφερε εξελίξεις στις υπό-μάρκες του. Μετά τις Alfa Romeo και Fiat που περνάνε σε νέα φάση με τη δημιουργία νέων ηλεκτρικών μοντέλων, στο επίκεντρο μπαίνει η Lancia. Η ιταλική μάρκα με το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν και τα μοντέλα που αγαπήθηκαν όσο λίγα, έχει χάσει τα τελευταία χρόνια την αίγλη της, με μοναδικό διαθέσιμο μοντέλο την νεότερη γενιά της Ypsilon, που κακά τα ψέματα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα σύγχρονα μοντέλα του ανταγωνισμού. Για τον CEO του Stellantis, Carlos Tavares, αποτελεί πρόκληση η αναγέννηση της Lancia μέσα στην επόμενη 10ετία, αλλά και το προσωπικό του στοίχημα.
Και μπορεί η φιλοσοφία που θα ακολουθήσει η Lancia να έχει ήδη οριοθετηθεί και να περιστρέφεται γύρω από την έννοια της ηλεκτροκίνησης και του ανασχεδιασμένου design, με τρία νέα μοντέλα να αναμένονται τα επόμενα χρόνια, ένα εκ των οποίων θα είναι σίγουρα SUV, όμως η ιδέα της αναγέννησης της θρυλικής Delta HF φαίνεται πιο πραγματοποιήσιμη από ποτέ.
Τα μηχανικά μέρη (πλατφόρμες, κινητήρες κλπ) που έχουν στα ράφια τους οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Τορινέζικης φίρμας είναι ουσιαστικά απεριόριστα, καθώς δεν μιλάμε μόνο για τις υπόλοιπες ιταλικές φίρμες του υπερομίλου, αλλά και για τις Peugeot-Citroen & Opel . Βασισμένοι σε αυτό οι Γερμανοί της Bild διέρρευσαν ένα render για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει μια νέα Delta HF.
Η σχεδίαση έχει έντονο το ρετρό στοιχείο, με τις έντονες γωνίες και τα sexy φουσκώματα στα φτερά και το καπό, ενώ τα led εμπρός φώτα σε σχήμα angel eyes με την led επιγραφή HF στο κέντρο τους και η «κλειστή» πάνω γρίλια της μάρκας που θα μπορούσε να ενσωματώσει όλα τα νέα συστήματα ασφαλείας (κάμερες, αισθητήρες κλπ.) φέρνουν το μοντέλο στην κουλτούρα και τις ανάγκες του σήμερα.
Κινητήρες έως 300 άλογα, δάνειο από το Peugeot 308
Και μπορεί να μην έχουμε μέχρι στιγμής πλάνα από το εσωτερικό, όμως σίγουρα θα πρέπει να αναμένουμε αντίστοιχη ρετρό σχεδίαση, με προσεγμένα ποιοτικά υλικά και όλες τις σύγχρονες προσθήκες που επιτάσσουν οι καιροί, όπως ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη για το σύστημα infotainment. Στην τελική ποιος δεν θα ήθελε μια νέα εκδοχή του μοναδικού πίνακα οργάνων της Delta, προσαρμοσμένη σε έναν σύγχρονο ψηφιακό πίνακα;
Και στους κινητήρες; Εκεί πιθανότατα θα δούμε κάποιο από τα ισχυρά μηχανικά σύνολα του νέου Peugeot 308 από το οποίο έτσι και αλλιώς θα πάρει πολλά μέρη ως δάνειο. Πιο συγκεκριμένα τα δύο Plug-in υβριδικά σύνολά του 308, προσφέρονται με κίνηση στους μπροστά τροχούς, αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο, μπαταρία 12,4 kWh και ηλεκτρικό κινητήρα που παράγει 81 kW και στις δύο περιπτώσεις. Η διαφορά μεταξύ των δύο θα είναι ο βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων που στη μία έκδοση θα προσφέρει 150 ίππους και στην άλλη 180, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να φτάνει τα 180 άλογα στην πρώτη και τα 225 στη δεύτερη. Τέλος, πολύ πιθανό να δούμε και μια κορυφαία έκδοση με το επίσης Plug-In σύνολο του 308 PSE με απόδοση κοντά στους 300 ίππους.