Έρευνα: Δυσλειτουργικό το σύστημα έκτακτου φρεναρίσματος στην όπισθεν
Έρευνα: Δυσλειτουργικό το σύστημα έκτακτου φρεναρίσματος στην όπισθεν
- Η έρευνα διεξήχθη με μικρομεσαία SUV του 2023
- Μόνο ένα SUV απέφυγε την σύγκρουση με αυτοκίνητο που περνούσε από πίσω ενώ ξεπάρκαρε
- Δυσκολία για το σύστημα όταν το SUV ήταν παρκαρισμένο διαγωνίως
- Στις μισές δοκιμές το σύστημα δεν φρέναρε εγκαίρως ενώ από πίσω ήταν πεζός
Η έρευνα διεξήχθη με μικρομεσαία SUV του 2023
Όλο και περισσότερα μοντέλα έρχονται με μια αναβαθμισμένη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης των οδηγών, είτε αυτό είναι η διατήρηση του αυτοκινήτου στην λωρίδα κυκλοφορίας είτε η παροχή βοήθειας κατά το παρκάρισμα. Νέα έρευνα της Αμερικάνικης Ένωσης Αυτοκινήτου (American Automobile Association - AAA), ωστόσο, φαίνεται να αποδεικνύει πως ορισμένα εξ αυτών των συστημάτων δεν κάνουν ακριβώς όλα όσα υπόσχονται. Συγκεκριμένα η AAA δοκίμασε το σύστημα έκτακτου φρεναρίσματος κατά την όπισθεν που διαθέτουν πολλά σύγχρονα μοντέλα. Δοκίμασαν μια σειρά μικρομεσαίων SUV, όλα μοντέλα του 2023, από δημοφιλείς μάρκες. Τα υπέβαλαν σε δύο διαφορετικά σενάρια όπου το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος θα έπρεπε να λειτουργήσει και επανέλαβαν την δοκιμασία 5 φορές.
Μόνο ένα SUV απέφυγε την σύγκρουση με αυτοκίνητο που περνούσε από πίσω ενώ ξεπάρκαρε
Το πρώτο σενάριο αφορά το ξεπαρκάρισμα, από κάθετη θέση, την στιγμή που ένα άλλο αυτοκίνητο περνάει από πίσω. Η AAA έβαλε ένα ρομπο-όχημα να περάσει πίσω από το SUV ενώ έβγαινε από τη θέση πάρκινγκ. Το ρομπο-όχημα πήγαινε με σταθερή ταχύτητα 24 χλμ./ώρα και το SUV ξεκινούσε το ξεπαρκάρισα ενώ το ρομπο-όχημα βρισκόταν 60 μέτρα μακριά. Ύστερα από 40 δοκιμές μόνο ένα σύστημα έκτακτου φρεναρίσματος κατάφερε να ενεργοποιηθεί στην ώρα του και να αποφύγει την σύγκρουση. Στο 85% των περιπτώσεων το σύστημα ενεργοποιούνταν χωρίς ωστόσο να καταφέρνει να αποφύγει την σύγκρουση.
Δυσκολία για το σύστημα όταν το SUV ήταν παρκαρισμένο διαγωνίως
Το εν λόγω σύστημα φάνηκε να έχει ιδιαίτερη δυσκολία όταν το SUV ήταν παρκαρισμένο διαγωνίως. Κανένα από τα συστήματα έκτακτου φρεναρίσματος που δοκιμάστηκαν δεν μπόρεσε να αποφύγει την σύγκρουση με το ρομπο-όχημα ενώ έβγαινε από διαγώνια θέση, ενώ σε πολλές περιπτώσεις το σύστημα ούτε που ενεργοποιήθηκε. Τα SUV φρέναραν αυτόματα μόνο το 45% των περιπτώσεων.
Στις μισές δοκιμές το σύστημα δεν φρέναρε εγκαίρως ενώ από πίσω ήταν πεζός
Το άλλο σενάριο που δοκιμάστηκε αφορά την διέλευση πεζού, ενός μικρούς παιδιού, την ώρα που το SUV κάνει όπισθεν. H ΑΑΑ τοποθέτησε μια κούκλα ύψους 1,14 μέτρων, περίπου 2 μέτρα πίσω από το SUV. Στο 50% των περιπτώσεων το σύστημα δεν κατέφερε να σταματήσει εγκαίρως για να αποφευχθεί η σύγκρουση με την κούκλα. Ενώ τις μισές εξ αυτών το σύστημα δεν ενεργοποιήθηκε καθόλου.