Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του, το υπουργείο Μεταφορών ευελπιστεί να προκηρύξει το 1ο τμήμα της νέας Γραμμής Νο4 του Μετρό της Αθήνας μέσα στο 1ο 6μηνο του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του έργου, το κόστος κατασκευής θα ανέλθει στα 1,4 δις ευρώ, εκ των οποίων, το 50% - 75% θα προέλθει από χρηματοδότηση μέσω της ΕΤΕπ, καθώς και από κονδύλια του ΕΣΠΑ.Παράλληλα όμως, για την κατασκευή του έργου αναμένεται να αναζητηθούν κονδύλια ύψους 200 – 350 εκ. ευρώ από ιδιώτες, στους οποίους η Πολιτεία θα καταβάλλει «πληρωμές διαθεσιμότητας», κατά τη φάση λειτουργίας του έργου, δηλαδή, με την μορφή ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημόσιου – ιδιωτικού τομέα).Πληροφοριακά, αξίζει να υπενθυμίσουμε πως το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας θα ξεκινά από το Αλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι και θα καταλήγει στο Γουδή, διερχόμενο από τις περιοχές Γαλάτσι, Κυψέλη, Εξάρχεια, Κολωνάκι και Ζωγράφου.Εκτιμάται πως θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί περίπου 220.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση και θα αποσυμφορήσει την πρωτεύουσα από την κίνηση περίπου 53.000 Ι.Χ. οχημάτων ενώ η λίστα με τους σταθμούς που θα δημιουργηθούν περιλαμβάνει τα εξής σημεία: Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια (Ευελπίδων), Πεδίον του Αρεως, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο (σύνδεση με τη Γραμμή 2), Κολωνάκι, Ευαγγελισμός (σύνδεση με τη Γραμμή 3), Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδί (πλατεία Παίδων).