- Δεν ξεχνά την βενζίνη η Toyota παρά τους στόχους για χαμηλούς ρύπους
- Δοκιμάζει νέο κινητήρα ο οποίος θα μπορεί να ανταγωνιστεί σε φήμη τον 2JZ-GTE της Supra
- Ατμοσφαιρικό και turbo 1,5 λτ. και 2λιτρο turbo με ισχύ έως 600 άλογα
Δεν ξεχνά την βενζίνη η Toyota παρά τους στόχους για χαμηλούς ρύπους
Μπορεί η Toyota να έχει θέσει στόχους να μειώσει περαιτέρω τον μέσο όρο εκπομπών ρύπων της γκάμας της με τα υβριδικά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ξεχνά τη βενζίνη. Μάλιστα η ιαπωνική μάρκα έχει βάλει στα πλάνα της τη δημιουργία μιας νέας σειράς από κινητήρες που θα εξοπλίζουν τα μοντέλα της, οι οποίοι θα από το «αγροτικό» Hilux μέχρι και τα σπορ μοντέλα της εταιρείας.
Η Toyota δοκιμάζει νέο κινητήρα ο οποίος θα μπορεί να ανταγωνιστεί τον εμβληματικό 2JZ της Supra
Το νέο αυτό μοτέρ λέγεται ότι θα κοντράρει σε δημοφιλία τον εμβληματικό 2JZ-GTE χωρητικότητας 3,0 λτ. με διπλό τούρμπο των Supra της δεκαετίας του 1990. Κάπου εδώ πρέπει να σημειωθεί, ότι η νέα οικογένεια κινητήρων που σκοπεύει να κοντράρει σε φήμη το μοτέρ της Supra, θα περιλαμβάνει δύο σύνολα, έναν 1.500άρη και έναν δίλιτρο, με τον τελευταίο να βρίσκεται ήδη κάτω από το καπό του πρωτότυπου Lexus IS των 600 ίππων.
Ατμοσφαιρικό και turbo 1,5 λτ. και 2λιτρο turbo με ισχύ έως 600 άλογα
Οι νέοι κινητήρες θα βγαίνουν σε διάφορες επιλογές για του λάτρεις των θερμικών, κάτι που υποδεικνύει ότι η μάρκα δεν είναι ακόμα έτοιμη να αφήσει πίσω της το ένδοξο βενζινοκίνητο παρελθόν της (βλ. Supra, Celica GT-Four, συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally από την εποχή του Group A το 1987 κ.λπ.). Αναλυτικότερα, η νέα οικογένεια των κινητήρων θα απαρτίζεται από τον τετρακύλινδρο χωρητικότητας 1,5 λτ. σε ατμοσφαρική και υπερτροφοδοτούμενη με turbo έκδοση, ενώ στην κορυφή θα βρίσκεται ένα 2λιτρο σύνολο με turbo. Αξίζει να αναφερθεί πως σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Toyota στην Ιαπωνία, οι δημοσιογράφοι είχαν την δυνατότητα να οδηγήσουν ένα πρωτότυπο Lexus IS, που εφοδιαζόταν με μια πρώιμη έκδοση του 2λιτρου μοτέρ με ισχύ 400 ίππων και εύρος περιστροφής στις 7.100 σ.α.λ., όπως και ένα Hilux με τον δίλιτρο turbo με ονομαστική ισχύ 300 αλόγων και «κόφτη» στις 6.200 σ.α.λ..
Κλείνοντας, η Toyota αναμένεται να λανσάρει τους νέους κινητήρες 1,5 και 2,0 λτ. μέσα στο 2026 με το μοντέλο που θα έχει την τιμή να ανοίξει το... χορό, να είναι η νέα γενιά του Toyota Hilux.