Εσείς λοιπόν πόσο κόβετε για να πετύχετε οικονομία στο ταξίδι; Και τι κάνετε για να γλιτώσετε όσο το δυνατόν περισσότερα όταν είναι να βγείτε σε μία μεγάλη διαδρομή;
Εσείς με πόσα ταξιδεύετε στην Εθνική οδό;
9.312 Επισκέψεις στο άρθρο (20/2/2014)
Τι ταχύτητα έχετε όταν κάνετε ταξίδι στην εθνική οδό; Τι μέσες ωριαίες κυνηγάτε και πόσο «κόβετε» για να πετύχετε καλή κατανάλωση; Και τώρα με τα διόδια, τι σκοπεύετε να αλλάξετε στον τρόπο που ταξιδεύετε;
Η ταχύτητα σκοτώνει. Αυτό είναι ίσως μια αλήθεια με την οποία πρέπει να ξεκινήσουμε. Από την άλλη πάλι όταν κάνεις ταξίδι πρέπει να ακολουθήσεις μία ταχύτητα για να φτάσεις σε ένα αποδεκτό χρονικό διάστημα. Δεν μπορείς να πας Θεσσαλονίκη με 40. Εκτός του ότι θα είσαι κίνδυνος για τους άλλους και θα κάψεις ένα σωρό λεφτά σε βενζίνη με τρίτη στο κιβώτιο, θα πάνε τσάμπα και τα τσουχτερά διόδια που θα έχεις μοσχοπληρώσεις για τη χρήση της ταχύτερης οδικής αρτηρίας της χώρας.Έχοντας την ασφάλεια κατά νου, το επόμενο που μετριάζει την ταχύτητα είναι η κατανάλωση. Κάποτε τα 150 ήταν εντός λογικής καθότι η σταθερή ταχύτητα ήταν αρκετή για να πετύχουμε κατανάλωση χαμηλότερη απ ότι στην πόλη. Έτσι έχοντας μάθει να καίμε 12άρες στο σταμάτα ξεκίνα, όταν με 150 σταθερά πέφταμε στα 9 λτ./100χλμ. ήμασταν ευτυχείς.
Τώρα όμως τα νούμερα έχουν αλλάξει. Όχι μόνο τα εννιά λίτρα είναι κατανάλωση «Lamborghini» για ταξίδι, αλλά δεν υπάρχει και η δυνατότητα πληρωμής τους. Στα 500 χλμ. μιλάμε για 45 λίτρα, σχεδόν 75 ευρώ καύσιμο. Και τώρα βάλε και τα διόδια.
Γιατί όταν το καύσιμο ήταν το βασικό έξοδο μιας μετακίνησης, τότε βάραινες ή ελάφραινες το πόδι κατά το δοκούν. Όταν όμως το έξοδο αυτό έχει αυξηθεί και πλέον από τον προϋπολογισμό που έχεις για ένα ταξίδι, μόνο στο καύσιμο έχεις έλεγχο, τι κάνεις;
Πόσο κόβεις ώστε να σώσεις ότι μπορείς από καύσιμο, αλλά, συγχρόνως, να κάνεις και τα διόδια να «βγάλουν τα λεφτά τους»; Γιατί, είπαμε, αν είναι να πας με 60, το «κόβεις» και από την παλιά, μέσα από πόλεις και χωριά και φτάνεις σε 12 ώρες.
Εσείς λοιπόν πόσο κόβετε για να πετύχετε οικονομία στο ταξίδι; Και τι κάνετε για να γλιτώσετε όσο το δυνατόν περισσότερα όταν είναι να βγείτε σε μία μεγάλη διαδρομή; Τι λέτε;
με 6η και 135χλμ και καταναλωση μολις 5.8 και αυτοματο πιλοτο βεβαια σε οποιο κομματι της εθνικης ειναι εφικτο αφου οι βιαστικοι χρησιμοποιουν διαφορους τροπους για να σε εκνευρισουν... επισης αν βαρεθω ετσι κανω ενα ξεσπασμα στα 220χλμ σε ευθεια που με προκαλει και ξαναεπιστρεφω παλι στα προηγουμενα.
Σχεδόν σταθερή ταχύτητα στα 139km/h, για να μην ξεπερνάω πολύ το γενικό όριο (120km/h). Tο πετυχαίνω σχεδόν στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής στην ΠΑΘΕ χρησιμοποιώντας το cruise-control. Η κατανάλωσή μου είναι γύρω στα 10-10,5ltr/100km σε LPG (υγραέριο). Σημειώστε ότι έχω kompressor 1800cc με 192ps και αυτόματο σασμάν, που με βενζίνη (υποχρεωτικά super αμόλυβδη 100άρα) χρειάζεται για τις ίδιες ταχύτητες περίπου 9-9,5ltr/100km. Σε μια διαδρομή που έχει πχ 5-6 διόδια αποφεύγω μέσω των παράλληλων help-road τα 1-2, όπου είναι εύκολα, χωρίς να χάνω σημαντικό χρόνο, ούτε βέβαια να κάνω τον γύρο του κάμπου ψάχνοντας να τα αποφύγω
Το πόσο τρέχω στην εθνική οδό εξαρτάται από το αυτοκίνητο που οδηγώ. Όταν οδηγώ το Nissan Micra ή το Peugeot 206 τρέχω γύρω στα 100 με 120. Όταν οδηγώ τη Maserati Ghibli τρέχω με 140-230, ανάλογα με την περίσταση. Η κατανάλωση δεν είναι η πρώτη μου προτεραιότητα, δεδομένου ότι δεν εργάζομαι και έτσι κινούμαι μόνο για αναψυχή, όπως επίσης κάνω λίγα χιλιόμετρα το χρόνο, επομένως θέλω να χαίρομαι την οδήγηση, παρά να κάνω οικονομία. Μου αρέσει επίσης να οδηγώ την ημέρα, επειδή έχω καλύτερη ορατότητα. Τη νύχτα δεν μπορώ να τρέξω άνετα, στα σκοτεινά τμήματα των εθνικών οδών, είτε επειδή κάποιοι επιμένουν να οδηγούν με αναμμένα τα μεγάλα φώτα, είτε επειδή και εγώ δεν θέλω να έχω αναμμένη τη μεγάλη σκάλα, και να τυφλώνω τους αντίθετα ερχόμενους. Μιλάω για σκοτεινά τμήματα, επειδή εδώ στην Κρήτη, η εθνική οδός δεν φωτίζεται παρά σε ελάχιστα σημεία.
Στην εθνική οδό κινούμαι (εδώ και χρόνια που τη χρησιμοποιώ) με 120-130 χμ. περίπου, σύμφωνα με τα όρια. Αν έχει τούνελ ή στροφές τότε πέφτω στα 100 χμ. περίπου, πάλι σύμφωνα με τα όρια. Με αυτόν τον τρόπο καίω 6 - 6,5 λίτρα ανά 100χμ. βενζίνη, με φορτωμένο αμάξι. Δεν υπάρχουν περιθώρια για μεγαλύτερη οικονομία καθώς αν κατεβάσω και άλλο την ταχύτητα πχ. 80, τότε θα κινούμαι ακόμα και στις ελαφριές ανηφόρες με 4η και με μεγαλύτερη κατανάλωση. Προσθέτοντας και τις αυξημένες τιμές των διοδίων το αποτέλεσμα είναι καταστροφικό. Οι λύσεις είναι να μην κινούμαστε πλέον ή να περιορίσουμε τις μετακινήσεις στο ελάχιστο. Ή να δοκιμάσουμε τις διαδρομές από τις παλιές εθνικές οδούς και να υπολογίσουμε αν μας συμφέρει σε χρόνο και χρήμα.
Συνηθως ταξιδευω ξημερωματα μακρια απο τα παρατραγουδα της νυχτας, με 110-130 χλμ χωρις ανεβοκατεβασματα του ποδιου στο γκαζι που επιβαρυνει δραματικα την καταναλωση, ενω σε γνωστα κομματια της εθνικης που ευνοουν μεγαλυτερες ταχυτητες το τσιμπαω παραπανω χωρις ακροτητες ομως. Εξαλλου το βεβαιο ειναι οτι αν δεν σε τσιμπησει καποιο ρανταρ η μπλοκο θα το κανει ο βενζινας! Οσο για τα πανακριβα διοδια οπως εχω ξαναγραψει ειναι αναγκαιο κακο. Δεν μπορεις να κανεις μεγαλο ταξιδι μεσα απο το κακιστο, απαρχαιωμενο, κακοσυντηρητο και ανασφαλες επαρχιακο δικτυο. Ειναι σαν να κανεις το γυρο του κοσμου!
Κάνω περίπου 5000 χιλ το χρόνο στην Εθνική Οδό και ταξιδεύω πρωί γύρω στις 09.00, προσπαθώντας να κρατήσω τα 130 (συνήθως με cruise control), ώστε να έχω μία μέση κατανάλωση 8 λίτρα, αλλά παρασύρομαι εύκολα και βρίσκομαι στα 200 και στα 15 λίτρα.
Κλαίω την βενζίνη όταν φτάσω, αλλά την επόμενη φορά πάλι το ίδιο. Καλύτερος "κόφτης" η γυναικεία γκρίνια.
Τα διόδια τα περνάω με e-pass, ώστε να μην βρίζω κάθε λίγα χιλιόμετρα, αλλά μόνο μία φορά.
Πρόβλημα είναι τα ραντάρ, στα οποία φροντίζω να κόβω. Κάποιες φορές ξεχνιέμαι οπότε πληρώνω ένα πρόστιμο τον χρόνο μ. ο. (185€) και η πεθερά μου χάνει την άδεια οδήγησης για 3 μήνες.
Όταν ταξιδεύω για βόλτα, πάω μέχρι 120-125. Όταν πάω διακοπές στο χωριό, και πρέπει να διανύσω 400χλμ, τότε είμαι σταθερά πάνω από τα 140 και με ξεσπάσματα μέχρι τα 195. Ταξιδεύω πρωινές ώρες που δεν έχει κίνηση (τώρα, όλες τις ώρες δεν έχει κίνηση) και θέλω να χαρώ το αμάξι αυτές τις 3 φορές που πάω στο χωριό το χρόνο.
για αποστασεις ανω των 300χλμ , σαν λατρης της βραδινης οδηγησης κ οχι μονο,επιλεγω το ταξιδι μου να ξεκινα γυρω στις 02΄00 η 03¨00. η ταχυτητα πλεον στα 120 με 130 χλμ τα οποια και θεωρω αφαλειας. τωρα για τα 140ατμοσφαιρκα αλογα του αυτοκινητου μου η καταναλωση ειναι στα 6.8 max και δεν με προβληματιζει καθολου κ ειμαι ευχαριστημενος.οσο για τα διοδια μαζευω ταληρακια και τα δινω.δεν τους αξιζει διοτι ουτε πληρη φωτισμο εχει η εθνικη ουτε καν ποιοτικο οδοστρωμα. .
Προσωπικά επιλέγω να ταξιδεύω νύχτα που δεν έχει πολλά οχήματα στο δρόμο, προσπαθώ να κινούμαι στα νόμιμα πλαίσια των ορίων ταχύτητας, δηλαδή μέχρι τα 130 χιλιόμετρα την ώρα.Πολλές φορές όμως δεν τα καταφέρνω και κινούμαι σε απαγορευμένα και ποινικοποιημένα νούμερα ταχύτητας.ΕΙΜΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ, προσπαθώ όμως... Την ημέρα όμως, όπως είναι η δεδομένη χρονική στιγμή της κίνησης προσαρμόζομαι ανάλογα. Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, με τα παλαιότερα οχήματα μέχρι τα 120 χιλιόμετρα, γενικά, έχεις, τηρουμένων των αναλογιών, λογικά ποσά κατανάλωσης καυσίμου, με τα ποιό σύγχρονα οχήματα μέχρι τα 150 χιλιόμετρα, έχεις λογικά ποσά κατανάλωσης καυσίμου, γενικά.Αν τώρα ταξιδεύεις με 60, 80, κ.τ.λ. χιλιόμετρα εννοείται ότι θα έχεις λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.Γίνεται όμως;Θα μου πείτε ανάγκα και θεοί πείθονται. Προσωπικά δεν το καταφέρνω να ταξιδεύω με 80 χιλιόμετρα την ώρα, αν και προσπαθώ. Ας έχουμε στο νου μας, ότι και με τα λίγα χιλιόμετρα, ειδικά στα 3-4 ρεύματα και πάλι κίνδυνος είμαστε για εμάς και τους υπολοίπους.Υπάρχει και το πρώτο ρεύμα κυκλοφορίας, δεν είναι κακό με λίγα χιλιόμετρα να ταξιδεύουμε σε εκείνο το ρεύμα, ούτε κομπλεξικό.Ας μην ξεχνάμε ότι δεν είμαστε μόνοι μας, υπάρχουν και άλλοι, ίσως να ταξιδεύουν πιο γρήγορα από εμάς.
Εδώ εκτιμάς τη χρήση του cruise control. Αναλόγως των συνθηκών κυκλοφορίας το ρυθμίζω στα 100 με 120 χλμ ανά ώρα οπότε επιτυγχάνω άνεση και οικονομία. Όταν ταξιδεύω στην Αττική οδό τότε το ρυθμίζω σταθερά στα 100 χλμ. την ώρα.
Εξαρτάται την περίσταση. Αν έχω χρόνο στη διάθεσή μου και η απόσταση είναι μικρή μπορεί να ταξιδέψω με ταχύτητες ακόμη και κάτω από τα 100. Αν όμως έχω μεγάλη απόσταση μπροστά μου, πχ 700 χλμ. τότε το παίρνω απόφαση ότι θα κάψω ότι έχω και ταξιδεύω με τα όσα. Δεν μπορείς να φας και όλη τη μέρα στο δρόμο. Άλλωστε οι μακρινές εξορμήσεις είναι ελάχιστες πλέον και έτσι μπορούμε να ξεδίνουμε που και που.
Σε ευθείες 270-300 αν δεν έχει κίνηση , σπάνια 330 . Σε μέτρια κίνηση 160-200
με 6η και 135χλμ και καταναλωση μολις 5.8 και αυτοματο πιλοτο βεβαια σε οποιο κομματι της εθνικης ειναι εφικτο αφου οι βιαστικοι χρησιμοποιουν διαφορους τροπους για να σε εκνευρισουν... επισης αν βαρεθω ετσι κανω ενα ξεσπασμα στα 220χλμ σε ευθεια που με προκαλει και ξαναεπιστρεφω παλι στα προηγουμενα.
Ερώτηση τίτλου: Εσείς με πόσα ταξιδεύετε στην Εθνική οδό;
Απ. Αναλόγως το ταξίδι...για Θεσαλονίκη παίρνω όλο το μηνιάτικο μαζι!!!!
Σχεδόν σταθερή ταχύτητα στα 139km/h, για να μην ξεπερνάω πολύ το γενικό όριο (120km/h). Tο πετυχαίνω σχεδόν στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής στην ΠΑΘΕ χρησιμοποιώντας το cruise-control. Η κατανάλωσή μου είναι γύρω στα 10-10,5ltr/100km σε LPG (υγραέριο). Σημειώστε ότι έχω kompressor 1800cc με 192ps και αυτόματο σασμάν, που με βενζίνη (υποχρεωτικά super αμόλυβδη 100άρα) χρειάζεται για τις ίδιες ταχύτητες περίπου 9-9,5ltr/100km.
Σε μια διαδρομή που έχει πχ 5-6 διόδια αποφεύγω μέσω των παράλληλων help-road τα 1-2, όπου είναι εύκολα, χωρίς να χάνω σημαντικό χρόνο, ούτε βέβαια να κάνω τον γύρο του κάμπου ψάχνοντας να τα αποφύγω
Το πόσο τρέχω στην εθνική οδό εξαρτάται από το αυτοκίνητο που οδηγώ. Όταν οδηγώ το Nissan Micra ή το Peugeot 206 τρέχω γύρω στα 100 με 120. Όταν οδηγώ τη Maserati Ghibli τρέχω με 140-230, ανάλογα με την περίσταση. Η κατανάλωση δεν είναι η πρώτη μου προτεραιότητα, δεδομένου ότι δεν εργάζομαι και έτσι κινούμαι μόνο για αναψυχή, όπως επίσης κάνω λίγα χιλιόμετρα το χρόνο, επομένως θέλω να χαίρομαι την οδήγηση, παρά να κάνω οικονομία. Μου αρέσει επίσης να οδηγώ την ημέρα, επειδή έχω καλύτερη ορατότητα. Τη νύχτα δεν μπορώ να τρέξω άνετα, στα σκοτεινά τμήματα των εθνικών οδών, είτε επειδή κάποιοι επιμένουν να οδηγούν με αναμμένα τα μεγάλα φώτα, είτε επειδή και εγώ δεν θέλω να έχω αναμμένη τη μεγάλη σκάλα, και να τυφλώνω τους αντίθετα ερχόμενους. Μιλάω για σκοτεινά τμήματα, επειδή εδώ στην Κρήτη, η εθνική οδός δεν φωτίζεται παρά σε ελάχιστα σημεία.
Στην εθνική οδό κινούμαι (εδώ και χρόνια που τη χρησιμοποιώ) με 120-130 χμ. περίπου, σύμφωνα με τα όρια. Αν έχει τούνελ ή στροφές τότε πέφτω στα 100 χμ. περίπου, πάλι σύμφωνα με τα όρια. Με αυτόν τον τρόπο καίω 6 - 6,5 λίτρα ανά 100χμ. βενζίνη, με φορτωμένο αμάξι. Δεν υπάρχουν περιθώρια για μεγαλύτερη οικονομία καθώς αν κατεβάσω και άλλο την ταχύτητα πχ. 80, τότε θα κινούμαι ακόμα και στις ελαφριές ανηφόρες με 4η και με μεγαλύτερη κατανάλωση. Προσθέτοντας και τις αυξημένες τιμές των διοδίων το αποτέλεσμα είναι καταστροφικό. Οι λύσεις είναι να μην κινούμαστε πλέον ή να περιορίσουμε τις μετακινήσεις στο ελάχιστο. Ή να δοκιμάσουμε τις διαδρομές από τις παλιές εθνικές οδούς και να υπολογίσουμε αν μας συμφέρει σε χρόνο και χρήμα.
130 χλμ σταθερά. Πάνω από αυτά, το δικό μου αυτοκίνητο βουϊζει και γίνεται κουραστικό.
Συνηθως ταξιδευω ξημερωματα μακρια απο τα παρατραγουδα της νυχτας, με 110-130 χλμ χωρις ανεβοκατεβασματα του ποδιου στο γκαζι που επιβαρυνει δραματικα την καταναλωση, ενω σε γνωστα κομματια της εθνικης που ευνοουν μεγαλυτερες ταχυτητες το τσιμπαω παραπανω χωρις ακροτητες ομως. Εξαλλου το βεβαιο ειναι οτι αν δεν σε τσιμπησει καποιο ρανταρ η μπλοκο θα το κανει ο βενζινας! Οσο για τα πανακριβα διοδια οπως εχω ξαναγραψει ειναι αναγκαιο κακο. Δεν μπορεις να κανεις μεγαλο ταξιδι μεσα απο το κακιστο, απαρχαιωμενο, κακοσυντηρητο και ανασφαλες επαρχιακο δικτυο. Ειναι σαν να κανεις το γυρο του κοσμου!
Κάνω περίπου 5000 χιλ το χρόνο στην Εθνική Οδό και ταξιδεύω πρωί γύρω στις 09.00, προσπαθώντας να κρατήσω τα 130 (συνήθως με cruise control), ώστε να έχω μία μέση κατανάλωση 8 λίτρα, αλλά παρασύρομαι εύκολα και βρίσκομαι στα 200 και στα 15 λίτρα.
Όταν ταξιδεύω για βόλτα, πάω μέχρι 120-125. Όταν πάω διακοπές στο χωριό, και πρέπει να διανύσω 400χλμ, τότε είμαι σταθερά πάνω από τα 140 και με ξεσπάσματα μέχρι τα 195. Ταξιδεύω πρωινές ώρες που δεν έχει κίνηση (τώρα, όλες τις ώρες δεν έχει κίνηση) και θέλω να χαρώ το αμάξι αυτές τις 3 φορές που πάω στο χωριό το χρόνο.
για αποστασεις ανω των 300χλμ , σαν λατρης της βραδινης οδηγησης κ οχι μονο,επιλεγω το ταξιδι μου να ξεκινα γυρω στις 02΄00 η 03¨00. η ταχυτητα πλεον στα 120 με 130 χλμ τα οποια και θεωρω αφαλειας. τωρα για τα 140ατμοσφαιρκα αλογα του αυτοκινητου μου η καταναλωση ειναι στα 6.8 max και δεν με προβληματιζει καθολου κ ειμαι ευχαριστημενος.οσο για τα διοδια μαζευω ταληρακια και τα δινω.δεν τους αξιζει διοτι ουτε πληρη φωτισμο εχει η εθνικη ουτε καν ποιοτικο οδοστρωμα. .
μεχρι 120 πια.....
Προσωπικά επιλέγω να ταξιδεύω νύχτα που δεν έχει πολλά οχήματα στο δρόμο, προσπαθώ να κινούμαι στα νόμιμα πλαίσια των ορίων ταχύτητας, δηλαδή μέχρι τα 130 χιλιόμετρα την ώρα.Πολλές φορές όμως δεν τα καταφέρνω και κινούμαι σε απαγορευμένα και ποινικοποιημένα νούμερα ταχύτητας.ΕΙΜΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ, προσπαθώ όμως...
Την ημέρα όμως, όπως είναι η δεδομένη χρονική στιγμή της κίνησης προσαρμόζομαι ανάλογα.
Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, με τα παλαιότερα οχήματα μέχρι τα 120 χιλιόμετρα, γενικά, έχεις, τηρουμένων των αναλογιών, λογικά ποσά κατανάλωσης καυσίμου, με τα ποιό σύγχρονα οχήματα μέχρι τα 150 χιλιόμετρα, έχεις λογικά ποσά κατανάλωσης καυσίμου, γενικά.Αν τώρα ταξιδεύεις με 60, 80, κ.τ.λ. χιλιόμετρα εννοείται ότι θα έχεις λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.Γίνεται όμως;Θα μου πείτε ανάγκα και θεοί πείθονται.
Προσωπικά δεν το καταφέρνω να ταξιδεύω με 80 χιλιόμετρα την ώρα, αν και προσπαθώ.
Ας έχουμε στο νου μας, ότι και με τα λίγα χιλιόμετρα, ειδικά στα 3-4 ρεύματα και πάλι κίνδυνος είμαστε για εμάς και τους υπολοίπους.Υπάρχει και το πρώτο ρεύμα κυκλοφορίας, δεν είναι κακό με λίγα χιλιόμετρα να ταξιδεύουμε σε εκείνο το ρεύμα, ούτε κομπλεξικό.Ας μην ξεχνάμε ότι δεν είμαστε μόνοι μας, υπάρχουν και άλλοι, ίσως να ταξιδεύουν πιο γρήγορα από εμάς.
Εδώ εκτιμάς τη χρήση του cruise control. Αναλόγως των συνθηκών κυκλοφορίας το ρυθμίζω στα 100 με 120 χλμ ανά ώρα οπότε επιτυγχάνω άνεση και οικονομία. Όταν ταξιδεύω στην Αττική οδό τότε το ρυθμίζω σταθερά στα 100 χλμ. την ώρα.
Εξαρτάται την περίσταση. Αν έχω χρόνο στη διάθεσή μου και η απόσταση είναι μικρή μπορεί να ταξιδέψω με ταχύτητες ακόμη και κάτω από τα 100. Αν όμως έχω μεγάλη απόσταση μπροστά μου, πχ 700 χλμ. τότε το παίρνω απόφαση ότι θα κάψω ότι έχω και ταξιδεύω με τα όσα. Δεν μπορείς να φας και όλη τη μέρα στο δρόμο. Άλλωστε οι μακρινές εξορμήσεις είναι ελάχιστες πλέον και έτσι μπορούμε να ξεδίνουμε που και που.