- 1η γενιά: Από τα πιο ακριβά προγράμματα ανάπτυξης αυτοκινήτων που έγινε ποτέ
- Η 2η γενιά με τους χώρους γηπέδου & το τεράστιο πορτ-μπαγκάζ
- Στην τρίτη γενιά έγινε αυτοκίνητο του James Bond
- Αερόσακοι στις ζώνες ασφαλείας για την τέταρτη γενιά
Το Mondeo της Ford είναι ένα από τα αυτοκίνητα που έχουν αφήσει το δικό τους στίγμα στην αυτοκίνηση και έχουν γίνει ιδιαίτερα αγαπητά από το ελληνικό κοινό και όχι μόνο. Όντας ένα παραδοσιακό σεντάν, στις τέσσερις γενιές στις οποίες έχει παραχθεί έως και σήμερα, χρησιμοποιήθηκε από πλήθος οικογενειών στην Ευρώπη, αλλά και εκτός αυτής για τις μετακινήσεις τους, αποτελώντας ένα δυνατό «χαρτί» για την αμερικανική φίρμα.
Εδώ και καιρό και η τέταρτη γενιά του Mondeo έχει μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, αφού η παραγωγή του δημοφιλούς σεντάν για την Ευρώπη έχει σταματήσει, χωρίς μάλιστα να έχει αποσαφηνιστεί ακόμα η ύπαρξη αντικαταστάτη και αν αυτός θα ακολουθήσει να φέρει σεντάν αμάξωμα ή θα πάρει το... δρόμο προς crossover μεριά.
Με αφορμή λοιπόν αυτό το γεγονός κάνουμε μία σύντομη αναδρομή στην ιστορία του Ford Mondeo για να θυμηθούμε εκ νέου την εξέλιξή του.
Η αρχή
Όλα ξεκίνησαν όταν η Ford σχεδίαζε έναν αντικαταστάτη για το Sierra. Αυτό επρόκειτο να είναι ένα μεγάλο έργο και εκείνη την εποχή αποτελούσε ένα από τα πιο ακριβά προγράμματα ανάπτυξης αυτοκινήτων που είχαν πραγματοποιηθεί ποτέ. Μέχρι το 1993 το νέο αυτοκίνητο ήταν έτοιμο, με το όνομα «Mondeo» και η Ford πλέον περίμενε να δει αν η επένδυσή της θα αποδώσει.