ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κανονικό μικρό ηλεκτρικό όταν όλα είναι SUV; Υπάρχει νόημα;

1.373 Επισκέψεις στο άρθρο (20/3/2025)
Κανονικό μικρό ηλεκτρικό όταν όλα είναι SUV; Υπάρχει νόημα;

Όλοι έχουν μικρά ηλεκτρικά, η VW δείχνει το δικό της που θα έρθει σε 2 χρόνια.
Το ID. Every1 είναι ένα κανονικό μικρό μοντέλο, όχι SUV.
Η μικρή κατηγορία έχει γίνει λίγο ή πολύ SUV, οπότε υπάρχει ρίσκο για το ID.1.
Πώς θα πετύχει η VW εκεί που απέτυχε η Honda με το κουκλί «Honda e»;

autotriti team

Όλοι έχουν μικρά ηλεκτρικά, η VW δείχνει το δικό της που θα έρθει σε 2 χρόνια

Χωρίς εκπλήξεις το πρωτότυπο ID.Every1 δείχνει το μέλλον των μικρών όπως το βλέπει η VW το 2027. Όμως είμαστε στο 2025 και ήδη η κατηγορία έχει ερημωθεί, με τα παραδοσιακά μικρά να έχουν αποκτήσει στοιχεία SUV. Θα μπορέσει η VW να επαναφέρει τα μικρά σε αυτό που ήταν;

Το ID.Every1 είναι, λένε, κατά 80% το μοντέλο που θα δούμε σε παραγωγή το 2027 ως ID.1. Η VW θέλει ένα ηλεκτρικό στις 20.000 ευρώ, και θεωρεί ότι ο τρόπος να μπει στο παιχνίδι, έστω και με 2 χρόνια καθυστέρηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό, είναι ένα χαριτωμένο μικρό που θυμίζει Up, μοιάζει με Lupo και έχει χώρους Polo. Στυλιστικά δεν έχουμε εκπλήξεις, αν και οι λεπτομέρειες είναι προσεγμένες, το ID.Every1 είναι όσο πιο κοντά στην πάγια συνταγή της VW «να αρέσει σε όλους και ας μην αρέσει πολύ σε κανέναν».

Το ID. Every1 είναι ένα κανονικό μικρό μοντέλο, όχι SUV

Πέρα όμως του στυλιστικού, η βασική διαφορά του Every1 είναι το είδος αυτοκινήτου που αντιπροσωπεύει. Με συμπαγείς διαστάσεις, μικρή απόσταση από το έδαφος, λίγο μεγαλύτερο καπό από πριν, είναι γενικά ένα κανονικό μικρό. Ένα μικρό όπως τα ξέραμε μέχρι και πριν 5-6 χρόνια. Η VW θα έλεγε κανείς πως παραμένει παραδοσιακή, ίσως και γιατί μάλλον ξέφυγε πολύ από τα παραδοσιακά σχήματα με την υπόλοιπη γκάμα ID. Μια σχεδιαστική απόφαση που δεν πήγε πάρα πολύ καλά, σε σημείο που μοντέλα όπως το ID.4 πάγωσαν την παραγωγή τους, ειδικά εν μέσω μειωμένης ζήτησης ηλεκτρικών.

Η μικρή κατηγορία έχει γίνει λίγο ή πολύ SUV, οπότε υπάρχει ρίσκο για το ID.1.

Η ουσία όμως δεν είναι μόνο το τι κάνει η VW αλλά πως έχει μετατοπιστεί ο ανταγωνισμός. Με τους κατασκευαστές να εγκαταλείπουν την κλασσική μικρή κατηγορία, η νέα γενιά αυτοκινήτων κάτω από 4 μέτρα δεν είναι όπως παλιά. Grande Panda και C3 είναι μόνο ένα δείγμα γραφής που εκτός του ότι πέτυχαν τον στόχο των 20.000 ευρώ δύο χρόνια πριν καν δούμε το μικρό της VW, άλλαξαν και τα δεδομένα. Αν η αγορά και σε αυτές τις διαστάσεις δεχτεί το SUV σχήμα ως το δεδομένο, ένα παραδοσιακό μικρό το 2027, θα είναι σα να λανσάρει η Nissan ένα μεσαίο σεντάν στη θέση του επόμενου Qashqai.

Πώς θα πετύχει η VW εκεί που απέτυχε η Honda με το κουκλί «Honda e»;

Το χαριτωμένο μικρό το δοκίμασε πριν την VW η Honda. Το «Honda e» ήταν ένα κομψοτέχνημα, κουκλί απ`έξω, ρετρό και υπέροχο μέσα. Η τιμή στα ύψη δεν βοήθησε να πετύχει εμπορικά, ενώ και η μειωμένη αυτονομία ήταν πρόβλημα. Όμως ούτε το ID.1 θα έχει σπουδαία αυτονομία, και το 2027 τα 20.000 ευρώ θα είναι μάλλον πολλά για μικρό ηλεκτρικό με το ρυθμό που πέφτουν τώρα οι τιμές και τα κόστη. Μπορεί η VW με το ID.1 να τα βρει ακόμη πιο δύσκολα από τη Honda, και για πολλούς, αν το «e» δεν πέτυχε, που ήταν και αριστούργημα, το ID.1 ίσως να τα βρει «μπαστούνια».
 
Εσύ τι λες; Μπορεί το ID.1 να ξαναφέρει τον κόσμο στα μικρά όπως τα ξέραμε; Ή είναι τα χαρακτηριστικά SUV πλέον τόσο πολύτιμα που δύσκολα θα αφήσει κανείς μοντέλα όπως το Grande Panda για χάρη του ID.1; Εσύ; Τι θα προτιμήσεις;

Hyundai
fiat