Τέλος τα μοτέρ βενζίνης & diesel;
Δείτε τώρα ποιες τεχνολογίες θα κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια στην αυτοκίνηση και πως θα συνδυάζονται. Θα αντέξει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης απέναντι στην ηλεκτροκίνηση;
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έρχονται. Είναι μάλλον σίγουρο πως μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας θα κυριαρχούν στους δρόμους. Και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης τι κάνει; Έχει μείνει τίποτα; Ή απλά υπάρχει όσο εξελίσσονται οι μπαταρίες και απλά περιμένει το τέλος του;
Αν οι εκθέσεις είναι ενδεικτικές για το τι ετοιμάζουν οι κατασκευαστές στα επόμενα χρόνια, τότε για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μάλλον τα πράγματα δεν είναι πολύ καλά. Ή έτσι νομίζουμε. Όμως η αλήθεια δεν είναι αυτή.
Πρώτον η μετάβαση στα ηλεκτρικά θα γίνει μέσω υβριδικών, γιατί ο κόσμος απλά δεν είναι ακόμη έτοιμος να αντιμετωπίσει το άγχος της αυτονομίας που δημιουργούν τα ηλεκτροκίνητα. Ο όρος “range anxiety” που περιγράφει αυτό το άγχος έχει γίνει πλέον μέρος της ορολογίας των κατασκευαστών, που για να σταθμίσουν λίγο τα πράγματα συνεχίζουν την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης (βενζίνης) με ορίζοντα πέρα από το τέλος της επόμενης δεκαετίας.
Έτσι στα επόμενα χρόνια έρχονται δύο βασικές τεχνολογίες να επιμηκύνουν τη διάρκεια ζωης. Από τη μία τα ήπια υβριδικά με χρήση ηλεκτρικού κυκλώματος 48 βολτ (48V) επιτρέπουν χρήση περιφερειακών αποκλειστικά ηλεκτρικών (κλιματισμός κλπ), φόρτιση από την επιβράδυνση, ηλεκτρικά τούρμπο για αύξηση της αποδοτικότητας, και μεγάλη βελτίωση σε ρύπους και κατανάλωση.
Από την άλλη η πολυαναμενόμενη εφαρμογή του κινητήρα χωρίς εκκεντροφόρους. Οι βαλβίδες ανοιγοκλείνουν με ηλεκτρονική ρύθμιση, καταργώντας τη μηχανική τους σύνδεση με τον κύκλο του στροφαλοφόρου. Αυτό επιτρέπει μια σειρά ραγδαίων αλλαγών αφού πλέον τα μοτέρ βενζίνης μπορούν να λειτουργούν με όποιον κύκλο όσων χρόνων θέλουν, αυξάνοντας σημαντικά την απόδοση.
Με αυτές τις δύο τεχνολογίες οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπούν στο 2020 και θα προχωρήσουν για τουλάχιστον άλλα 20 χρόνια, σύμφωνα με τους κατασκευαστές. Αν ελπίζατε ότι δεν θα τους ξαναδείτε, ή αν αγχωνόσασταν ότι θα τους αποχωρηστείτε, οι κινητήρες αυτοί θα παραμείνουν στους δρόμους για πολλά χρόνια ακόμη.
Μήπως είναι καλύτερα έτσι; Μήπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κάτι που ακόμη δεν συμπαθείτε; Και τελικά μήπως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ταιριάζει καλύτερα στα ελληνικά δεδομένα; Τι λέτε;
Τα ηλεκτροκίνητα λοιπόν οχήματα θα μπούν σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του συντάκτη το 2020 και θα συνεχίσουν να εξελίσονται μέχρι... το 2040!!! Δηλαδή ποιός ζεί ποιός πεθαίνει μέχρι τότε Ασε που όσοι αγοράσουν ηλεκτροκίνητο ή υβριδικό (πανάκριβο) αυτοκίνητο θα είναι τα πειραματόζωα μιας καινοτομίας του... μακρινού μέλοντος που...μπορεί να σκοντάψει στην πορεία!! Θα σας θυμήσω πόσοι επένδυσαν σε videoclub τηλεοράσεις 3d πανάκριβες που όμως... δεν υπάρχουν πλέον ταινίες 3d γιατί απλά δεν συμφέρει η παραγωγή τους! Υστερα μια πηγαίνετε στ πετρέλαιο και τώρα πίσω στη βενζίνη με τους χιλιάρηδες κινητήρες!!! Ας σοβαρευτούμε λίγο...καιρός είναι η Ελλάδα αλλά και η ευρώπη της κρίσης προς το παρόν δουλεύει πετρέλαιο και turbo άντε κασι λίγο βενζίνη στα πολύ μικρά... το 2040 δεν ξέρουμε αν υπάρχετε και αν υπάρχουμε! Είναι λίγο μακριά ... δεν νομίζετε, μόνο ένα μέντιουμ θα έκανε ίσως να ..μαντέψει αλλά και τα μέντιουμ κπανουν λάθη!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
η εξέλιξη είναι αναποφευκτη, σε σχεση βεβαια με την εμπορικότητα και αν θα επιφερει κερδη στις αυτοκινητοβιομηχανίες, αυτό δεν είναι άλλωστε και το σητούμενο; Αν τους συμφέρει ο ηλεκτρισμός , τότε τα ηλεκτρικά θα ερθουν πιο γρηγορα, αν βεβαια τα συνδιασουν με τα φωτοβολταικά...αν τους συμφέρει η συμβατική σημερινή τεχνολογία , γιατι μη ξεχνάμε τα δις που εχουν κανει σε επενδύσεις στα πετροχημικά ,στα διυληστήρια, και αλλού, τότε μαλλον θα αργλησουν τα ηλεκτρικα να ερθουν.... απλα είναι τα πραγματα..εμεις σαν καταναλωτές ...θα αγοράζουμε και θα καταναλώνουμε ..παντα όμως εισαγόμενα προιόντα.....θα πληρώνουμε φόρους ,θα πνιγόμαστε στα μποτιλιαρίσματα και θα σκοτωνόμαστε στα τροχαια.....!!!!
Ηδη σε πολλές εφαρμογές τα ηλεκτρικά μοτέρ εχουν αποδειχθει αποτελεσματικότερα, αποδοτικότερα και ανθεκτικότερα απο τα θερμικά. (βλέπε εφαρμογές μοντελισμού οπου έχουν κυριαρχήσει τα brushless: ελάχιστη συντήρηση, αξιοπιστια και ιση ή μεγαλυτερη απόδοση απο κινητήρες nitro) To πρόβλημα ομως τοσο για τηλεκατευθυνόμενα όσο και για πραγματικά αυτοκινητα ειναι το ιδιο: ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ. Η υπάρχουσα τεχνολογια μπαταριων ειναι ακόμα πανακριβη και ανεπαρκής για μεγαλες εφαρμογές. Για τα τηλεκατευθηνόμενα αμαξακια με καποιες υποχωρήσεις (παιχνιδια ειναι αλλωστε) ειναι μια χαρά οι υπάρχουσες Li-Po αλλα για το καθημερινο αυτοκινητο χρειαζονται τουλαχιστον 20 χρονια εξέλιξης.
... έχω ένα ερώτημα που με ''βασανίζει'' τώρα τελευταία: αγαπητοί επαγγελματίες κονδυλοφόροι δημοσιογράφοι, που μοχθείτε κι' εσείς για το καλό μας, όπως λέει και το τραγουδάκι, τι ''εξασκείτε'' με τα ''αρθράκια'' σας τώρα τελευταία, ''διαδραστική δημοσιογραφία''?
Τα ηλεκτρικά οχήματα όπως έχωουμε πει και σε παλιότερα θέματα, αντίστοιχα, κ.τ.λ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΤΟ ΝΕΟ... προυπήρχαν των μ.ε.κ. και για παγκόσμιους λόγους ΑΠΟΣΥΡΘΗΚΑΝ... Το ηλεκτρικό όχημα είναι και πάλι το ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ προς άλλες μορφές τεχνολογίας... μπορεί πάρα πολύ επάξια, κ.τ.λ. να σταθεί ως μία τεχνολογία... ακόμα και να αντικαταστήσει τα οχήματα μ.ε.κ. Αυτά βέβαια... αποφασίζονται σε παγκόσμια κλίμακα και από συγκεκριμένα κέντρα λήψης αποφάσεων... Μελετήστε παρακαλώ πέραν του οχήματος το POWER WALL 1 KAI 2 ΤΗΣ TESLA!!! ΈΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΊΤΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΡΕΥΜΑ, ΔΙΧΩΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΠΑΡΟΧΟ ΠΩΛΗΣΗΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΙ ΤΙΜΗ ΕΧΕΙ!!!