ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τέλος τα μοτέρ βενζίνης & diesel;

Τέλος τα μοτέρ βενζίνης & diesel;

12.024 Επισκέψεις στο άρθρο (17/6/2017)

Δείτε τώρα ποιες τεχνολογίες θα κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια στην αυτοκίνηση και πως θα συνδυάζονται. Θα αντέξει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης απέναντι στην ηλεκτροκίνηση;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έρχονται. Είναι μάλλον σίγουρο πως μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας θα κυριαρχούν στους δρόμους. Και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης τι κάνει; Έχει μείνει τίποτα; Ή απλά υπάρχει όσο εξελίσσονται οι μπαταρίες και απλά περιμένει το τέλος του;

Αν οι εκθέσεις είναι ενδεικτικές για το τι ετοιμάζουν οι κατασκευαστές στα επόμενα χρόνια, τότε για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μάλλον τα πράγματα δεν είναι πολύ καλά. Ή έτσι νομίζουμε. Όμως η αλήθεια δεν είναι αυτή.

Πρώτον η μετάβαση στα ηλεκτρικά θα γίνει μέσω υβριδικών, γιατί ο κόσμος απλά δεν είναι ακόμη έτοιμος να αντιμετωπίσει το άγχος της αυτονομίας που δημιουργούν τα ηλεκτροκίνητα. Ο όρος “range anxiety” που περιγράφει αυτό το άγχος έχει γίνει πλέον μέρος της ορολογίας των κατασκευαστών, που για να σταθμίσουν λίγο τα πράγματα συνεχίζουν την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης (βενζίνης) με ορίζοντα πέρα από το τέλος της επόμενης δεκαετίας.

Έτσι στα επόμενα χρόνια έρχονται δύο βασικές τεχνολογίες να επιμηκύνουν τη διάρκεια ζωης. Από τη μία τα ήπια υβριδικά με χρήση ηλεκτρικού κυκλώματος 48 βολτ (48V) επιτρέπουν χρήση περιφερειακών αποκλειστικά ηλεκτρικών (κλιματισμός κλπ), φόρτιση από την επιβράδυνση, ηλεκτρικά τούρμπο για αύξηση της αποδοτικότητας, και μεγάλη βελτίωση σε ρύπους και κατανάλωση.

Από την άλλη η πολυαναμενόμενη εφαρμογή του κινητήρα χωρίς εκκεντροφόρους. Οι βαλβίδες ανοιγοκλείνουν με ηλεκτρονική ρύθμιση, καταργώντας τη μηχανική τους σύνδεση με τον κύκλο του στροφαλοφόρου. Αυτό επιτρέπει μια σειρά ραγδαίων αλλαγών αφού πλέον τα μοτέρ βενζίνης μπορούν να λειτουργούν με όποιον κύκλο όσων χρόνων θέλουν, αυξάνοντας σημαντικά την απόδοση.

Με αυτές τις δύο τεχνολογίες οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπούν στο 2020 και θα προχωρήσουν για τουλάχιστον άλλα 20 χρόνια, σύμφωνα με τους κατασκευαστές. Αν ελπίζατε ότι δεν θα τους ξαναδείτε, ή αν αγχωνόσασταν ότι θα τους αποχωρηστείτε, οι κινητήρες αυτοί θα παραμείνουν στους δρόμους για πολλά χρόνια ακόμη.

Μήπως είναι καλύτερα έτσι; Μήπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κάτι που ακόμη δεν συμπαθείτε; Και τελικά μήπως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ταιριάζει καλύτερα στα ελληνικά δεδομένα; Τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
NEXEN VS CONTINENTAL