Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Εσύ διάβασες ποτέ τον ΚΟΚ; Ή απλά πέρασες τα σήματα «παπαγαλίζοντας» ερωτήσεις;

 Σχολιάστε 
1.016 Επισκέψεις στο άρθρο (27/9/2024)
Εσύ διάβασες ποτέ τον ΚΟΚ; Ή απλά πέρασες τα σήματα «παπαγαλίζοντας» ερωτήσεις;

Εσύ διάβασες ποτέ τον ΚΟΚ; Ή απλά πέρασες τα σήματα «παπαγαλίζοντας» ερωτήσεις;

- Στην Ελλάδα θεωρητική εκπαίδευση σημαίνει αποστήθιση ερωτήσεων και απαντήσεων
- Η εκπαίδευση δεν περιλαμβάνει πραγματική μελέτη & γνώση του ΚΟΚ
- Το ίδιο σύστημα ισχύει στην Ελλάδα εδώ και τουλάχιστον 40 χρόνια
- Η θεωρητική εκπαίδευση στην Ευρώπη είναι χρόνια μπροστά
- Και ο ΚΟΚ είναι απαρχαιωμένος (πχ αναφέρεται σε ζωήλατα οχήματα) αλλά σύντομα θα ψηφιστεί νέος

Στην Ελλάδα θεωρητική εκπαίδευση σημαίνει αποστήθιση ερωτήσεων και απαντήσεων

Πως μαθαίνουμε τον ΚΟΚ στην Ελλάδα; Όσοι περάσαμε «σήματα» ξέρουμε, για όποιον όμως περιμένει πραγματική θεωρητική εκπαίδευση, τότε θα απογοητευτεί. Δεν υπάρχει καμία μελέτη του ΚΟΚ, και η μόνη προετοιμασία είναι η τυφλή αποστήθιση ερωταπαντήσεων από τις οποίες κάποιες θα είναι ακριβώς οι ίδιες στις εξετάσεις. Είναι λοιπόν να απορείς πως κανείς δεν ξέρει τι λέει ο ΚΟΚ;
 
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι ένα σετ νόμων που διέπει την κίνηση στους δρόμους. Τον έχει δει ποτέ κανείς; Σίγουρα πάντως όχι οι υποψήφιοι οδηγοί, που το μόνο που λαμβάνουν ως εγχειρίδιο προς μελέτη είναι ένα βιβλίο που περιλαμβάνει ερωτήσεις και απαντήσεις πολλαπλών επιλογών, με σημειωμένη τη σωστή απάντηση. Κανείς δεν μαθαίνει γιατί αυτή είναι η σωστή απάντηση. Κάποιες έχουν λογική, άλλες πρέπει να τις… μαντέψεις, κάποιες πρέπει να τις θυμάσαι. Γιατί απλά δεν υπάρχει ο κανόνας γραμμένος πουθενά, μόνο ερωτήσεις και απαντήσεις για την εφαρμογή του. Μια απλή αποστήθιση αρκεί για να περάσεις τις εξετάσεις.

Η εκπαίδευση δεν περιλαμβάνει πραγματική μελέτη & γνώση του ΚΟΚ

Πολλοί θα πουν πως δεν είναι και καμία επιστήμη, αλλά η αποστήθιση ενός πακέτου ερωταπαντήσεων δεν είναι το ίδιο με την ικανότητα να αντιληφθείς πώς λειτουργεί ο ΚΟΚ. Ο υποψήφιος οδηγός θα έπρεπε να μαθαίνει τι λέει ο Κώδικας, και μετά να εφαρμόζει αυτά που κατάλαβε, να αναλύει τις καταστάσεις που παρουσιάζονται στις ερωτήσεις, ή να συνθέτει από τον ΚΟΚ για να απαντήσει σε σενάρια που βλέπει για πρώτη φορά. Και γι` αυτό οι ερωτήσεις σε κάθε εξέταση θα έπρεπε να ήταν πρωτότυπες, όχι πολλαπλών επιλογών  (multiple choice), αλλά με ανοιχτές απαντήσεις. Αντί αυτού, μαζί με το βιβλίο με τις απαντήσεις, ο υποψήφιος έπαιρνε παλιότερα μια δισκέτα ή ένα CD με τεστάκια, ενώ πλέον αυτή η διαδικασία γίνεται είτε με στικάκι USB, είτε με ένα link στο ίντερνετ.

Το ίδιο σύστημα ισχύει στην Ελλάδα εδώ και τουλάχιστον 40 χρόνια

Τουλάχιστον 40 χρόνια οι οδηγοί «μαθαίνουν» τον ΚΟΚ με αυτόν τον τρόπο. Δηλαδή εδώ και 40φεύγα χρόνια κανείς δεν καταλαβαίνει ακριβώς τι ισχύει πέρα από τα απολύτως βασικά και κανείς δεν μπορεί να βγάλει άκρη σε μία σύνθετη συνθήκη τι συμβαίνει. Ακόμη χειρότερα, εδώ και 40 χρόνια δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια να αναμορφωθεί η εκπαίδευση, να τελειώνουμε με την παπαγαλία, και να δώσουμε επιτέλους στην επόμενη γενιά οδηγών μια οδική παιδεία αντάξια της εποχής που ζούμε. Και με το σύστημα αυτό απλά δε μαθαίνει κανείς. Βασιζόμαστε σε «ότι μάθει» ο υποψήφιος κατά την πρακτική εξέταση από τον δάσκαλο.

Η θεωρητική εκπαίδευση στην Ευρώπη είναι χρόνια μπροστά

Παρά τα βήματα που κάνουν οι σχολές οδηγών, παρά τα συστήματα πολυμέσων, τους υπολογιστές και τις εφαρμογές στα κινητά, ο τρόπος εξετάσεων είναι δυστυχώς αυτός που καθορίζει και τον τρόπο εκμάθησης. Όσο υπάρχει απλά αυτή η τράπεζα ερωταπαντήσεων από τις οποίες κάποιες «πέφτουν» στις εξετάσεις, η παπαγαλία συνεχίζεται. Εν τω μεταξύ σε άλλες χώρες, τα νέα μέσα επιτρέπουν στους νέους οδηγούς να μαθαίνουν τον ΚΟΚ στην πράξη, να αντιλαμβάνονται πως λειτουργεί και να τον εφαρμόζουν γιατί καταλαβαίνουν την αξία του. Αντίθετα με εδώ που απαξιώνεται ήδη πριν διδαχτεί.
 
Εσύ πέρα από τις ερωταπαντήσεις, έμαθες πραγματικά τον ΚΟΚ; Τον έχεις δει ποτέ; Και τελικά θεωρείς πως το σύστημα λειτουργεί όπως είναι σήμερα;

Hyundai
LEASING COURIER VS CITAN