![Εσύ ότι είναι ψηλό, το λες ακόμη SUV; Εσύ ότι είναι ψηλό, το λες ακόμη SUV;](/jpg/AUTOTRITI/390/NEWS/oxi_olaSUV_july_non22.jpg)
Εσύ ότι είναι ψηλό, το λες ακόμη SUV;
Γιατί είναι ώρα να το δεχτούμε πως κάποιες μάρκες, κάποια μοντέλα τους απλά τα βγάζουν ψηλά, χωρίς να είναι SUV.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Άλλο ψηλό και άλλο SUV. Πρέπει να το καταλάβουμε!
Τα SUV δεν έγιναν απλά η δημοφιλέστερη κατηγορία. Τα SUV άλλαξαν οριστικά το σχήμα των αυτοκινήτων, και πλέον πρέπει να βλέπουμε τα νέα μοντέλα για αυτό που είναι, άσχετα με την απόσταση που έχουν από το έδαφος. Ή μήπως είναι πάλι όλα SUV;
Όταν η Nissan σταμάτησε να έχει μικρομεσαίο και στη θέση του λανσάρισε το Qashqai, η λογική ήταν απλή: στη θέση ενός μικρομεσαίου, έχουμε ένα SUV στο ίδιο μήκος. Η κατηγορία των SUV σε αυτά τα μέτρα μόλις είχε γεννηθεί. Και όλος ο ανταγωνισμός που ακολούθησε, πάλι SUV ήταν.
Το ίδιο έγινε και λίγο πιο κάτω, με το Nissan Juke, και όλο τον ανταγωνισμό που ακολούθησε, από το Seat Arona μέχρι το Peugeot 2008 και από το Renault Captur μέχρι το Toyota Yaris Cross, δεν υπάρχει αμφιβολία πως μιλάμε για αυτοκίνητα SUV.
Όμως τα SUV έπιασαν γιατί μια σειρά χαρακτηριστικών τους αρέσει. Το ύψος από την άσφαλτο είναι σίγουρα ένας λόγος. Λακκούβες, σαμαράκια, ράμπες; Κανένα πρόβλημα. Πεζοδρόμια και χωματόδρομοι; Επίσης. Η ψηλή θέση οδήγησης είναι ακόμη ένας λόγος. Βλέπεις μακριά στην κίνηση, εύκολα στις διασταυρώσεις, μπαίνεις-βγαίνεις χωρίς να σκύβεις, φορτώνεις παιδιά στο καθισματάκι χωρίς να χτυπάς το κεφάλι σου, φορτώνεις το πορτ μπαγκαζ στο ύψος σου. Ότι και να λέμε, αν πάρεις μία φορά SUV, δύσκολα γυρνάς σε συμβατικό μοντέλο.
Πολλές μάρκες λοιπόν παντρεύουν τα δύο αυτά χαρακτηριστικά, το ύψος από την άσφαλτο, και την ψηλή καμπίνα, με σχήματα αυτοκινήτων που δεν είναι SUV. Δες για παράδειγμα την BMW X1. Είναι SUV ή ψηλό μικρομεσαίο; Εδώ που τα λέμε, τα μικρομεσαία με το χάτσμπακ σχήμα τους είναι εύκολο να διασταυρωθούν με SUV χωρίς να ξενίζουν και χωρίς να δημιουργούν σύγχυση ως προς το τι είναι. Είναι αυτό που βλέπεις, και ο κόσμος τα αγοράζει. Άλλο παράδειγμα το Citroen C3. Είναι μικρό; Είναι SUV; Έχει σημασία;
Εκεί που μπερδεύει το πράγμα είναι στα μοντέλα που δεν μοιάζουν με SUV αλλά είναι ψηλά σαν SUV. Δες ας πούμε το νέο Peugeot 408. Ψηλό σαν SUV, αλλά καμία σχέση με SUV κατά τα άλλα. Δεν μιλάμε για κουπέ SUV, μιλάμε για μια άλλη στροφή στα σχήματα των αυτοκινήτων. Όπως το πολύ επιτυχημένο Renault Arkana, και το Citroen C4.
Ειδικά η Citroen έχει μεταμορφώσει όλα της τα μοντέλα σε «ψηλά», όπως τώρα το C4Χ και φυσικά τη ναυαρχίδα της, το C5X. Είναι SUV; Έχει σημασία;
Εσύ όμως τι λες; Ότι είναι ψηλό, είναι και SUV; Μήπως όλα αυτά τα χρόνια, μοντέλα όπως το Qashqai δεν ήταν ποτέ SUV, αλλά ψηλά μικρομεσαία; Κάποια περισσότερο και κάποια λιγότερο; Μήπως είναι ώρα να μην λέμε SUV ότι είναι απλά ψηλο;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »