Αλλάζει σχεδίαση: Τέλος τα συνηθισμένα σχήματα. Πλέον θα βγάζουν μάτι!
Αν αγόραζες αυτοκίνητο το 1959, θα σου άρεσε η DS, ή θα την έβρισκες αλλόκοτη και περίεργη; Γιατί η Citroen θα το προσπαθήσει ξανά, και αυτή τη φορά θα πρέπει να είσαι έτοιμος. Είσαι;
Βλέπεις τις νέες Citroen C4 και C4 Χ; Ναι, δεν έχει καμία σχέση με ότι είχες συνηθίσει στο μοντέλο αυτό. Τουλάχιστον τίποτε από τη δεύτερη γενιά του και μετά. Η πρώτη γενιά C4, μετά από την Xsara που έσπασε ταμεία, έκανε στροφή στο χάτσμπακ, με δύο αμαξώματα, με τρεις και πέντε πόρτες που όντως ξεχώριζαν. Μετά ήρθε η εποχή της συμβατικότητας, και τώρα επιτέλους το πράγμα αλλάζει πάλι. Η C4 είναι η νέα Citroen, διαφορετική απέναντι στον ανταγωνισμό, όπως κάποτε η GS και GSA, στην ίδια κατηγορία, διέφεραν από όλα τα άλλα χάτσμπακ της κατηγορίας. Η δε C4 X το πήγε σε άλλου επίπεδο, σεντάν, SUV και fastback μαζί.
Την αρχή έκανε το C4 Cactus, δείχνοντας πως η Citroen τελείωσε με το συμβατικό, και φέρνει πίσω την εκκεντρικότητα. Το C3 ακολούθησε στα χνάρια του Cactus, όμως το μοντέλο που κυρίως έδειξε την διαφορά είναι το C5 X. Το είδες. Σου άρεσε;
Για τη Citroen to C5 X είναι ότι πιο κοντά στην XM και πιθανώς και στην CX πιο πριν. Αν εξαιρέσεις το ύψος, αν καλύψεις τον πίσω τροχό, οι ομοιότητες είναι περισσότερες από τις διαφορές.
Φυσικά η Citroen δεν είναι γερμανική μάρκα. Δηλαδή δεν κοιτάζει να αρέσει λίγο σε πολλούς, αλλά να αρέσει πολύ σε λίγους. Δεν είναι επίσης γερμανική σε ότι αφορά την τοποθέτησή της στην αγορά. Δεν είναι premium, δεν το παίζει premium. Για να είμαστε δίκαιοι, η Citroen παράγει σήμερα το μόνο μεσαίο μοντέλο που δεν καίγεται καθόλου να είναι premium. Η C5 X έχει άλλα χαρακτηριστικά που την ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό.
Και όπως και με την DS όταν βγήκε, σε άλλους θα αρέσουν πολύ και σε άλλους καθόλου. Αλλά αν θες την Citroen να υπάρχει, τότε θα πρέπει να διαλέξεις ανάμεσα στην συμβατικότητα, που σκοτώνει τη μάρκα, και την εκκεντρικότητα. Τι λες όμως; Πως την προτιμάς τη Citroen, είτε την αγοράσεις είτε όχι;