ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εσύ θα αγόραζες ένα Citroen Saxo σήμερα;

Εσύ θα αγόραζες ένα Citroen Saxo σήμερα;

27.611 Επισκέψεις στο άρθρο (21/10/2022)

Ψάχνεις ένα μικρό, φθηνό, όμορφο, δημοφιλές και ενδιαφέρον στην οδήγηση αυτοκίνητο για μεταχειρισμένο; Γιατί να μην πας στο καλύτερο και να αγοράσεις ένα Citroen Saxo; Θα το αγόραζες σήμερα;

 

Καψούρα ή καγκουριά;

Το Citroen Saxo ήταν από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της γαλλικής φίρμας. Απλό, λιτό, όμορφο και ενδιαφέρον. Σε σχέση με το δίδυμο αδελφάκι του, το Peugeot 106, το Saxo κυκλοφόρησε σε μεγαλύτερους αριθμούς ως πεντάπορτο, και έτσι σήμερα, ως δεύτερο χέρι, μπορεί σε αυτή την έκδοση να σου ταιριάζει. Μπορεί επίσης να σου ταιριάζει το VTS ή το VTR.

Το Saxo επωφελείται από το πολύ καλό του στήσιμο. Δεν είναι μόνο οι διαστάσεις του, οι τροχοί στις άκρες και το ζύγισμα, αλλά και η γεωμετρία στην ανάρτηση που το κάνει άνετο στις ανωμαλίες και «τρένο» στις στροφές. Και αυτό το δεύτερο χαρακτηριστικό δεν ανήκει μόνο στις γρήγορες εκδόσεις. Ακόμη και στο 1.100, που δεν έχει αντιστρεπτικές, ναι, το Saxo θα γείρει στις στροφές, και θα γείρει κι άλλο, πολύ, όμως θα στρίψει χωρίς να βγάλει μούτρα. Και όταν το μάθεις, έχει και το «μαγικό» χαρακτήρα που του επιτρέπει η ανάρτησή του, να υπερστρέφει στο άφημα του γκαζιού. Ναι, ανάποδο τιμόνι με ένα προσθιοκίνητο 20ετίας. Τόσο καλό.

Όμως το Saxo δεν παύει να είναι ένα αυτοκίνητο που πλέον ανήκει σε άλλες εποχές. Με τα καλά και τα κακά τους. Έτσι μπορεί να είναι λιτό και απλό, και αυτό να μη βλάπτει, όμως δεν έχει στοιχεία εξοπλισμού που σήμερα θεωρούμε δεδομένα. Τα ηλεκτρικά παράθυρα είναι σαν πατέντα, ο κλιματισμός εμφανώς «κουμπωμένος» σαν μετατροπή, αερόσακος δεν υπάρχει, όμως το πρόβλημα είναι στην απουσία ABS και φυσικά ESP, αν και πολλοί θα πουν πως με τέτοια οδική συμπεριφορά, και το χαμηλό του ύψος, το ESP δεν χρειάζεται. Αρκετές εκδόσεις δεν έχουν όμως ούτε καν υδραυλικό τιμόνι.

Από εκεί και πέρα, το Saxo έχει σχεδιαστεί πριν την εποχή που η ασφάλεια καθόριζε το σχήμα, και το ύψος των αυτοκινήτων. Η καμπίνα του είναι χαμηλά, το καπό του είναι σφηνοειδές, το αυτοκίνητο είναι στο «πάτωμα», κάτι που φυσικά βοηθάει πολύ την οδική συμπεριφορά, όχι όμως και την ασφάλεια. Με τα σημερινά δεδομένα, δεν υπάρχει αυτοκίνητο της τελευταίας δεκαετίας στο οποίο δεν θα προτιμούσες να είσαι μέσα, αντί για το Saxo, σε περίπτωση σύγκρουσης. Και αυτό ίσως να μετράει πολύ.

Και μετά είναι τα χρονάκια του. Λίγο η ανάρτηση, λίγο το κιβώτιο, λίγο η φλάντζα κεφαλής, θα τα θέλει τα «μαζέματά» του, και όχι, «μια αλοιφή» δεν φτάνει για να το φέρει στα ίσια του.

Τι λες λοιπόν; Θα αγόραζες ένα Saxo σήμερα δεύτερο χέρι; Για την οδήγηση ή το χαμηλό κόστος; Και τελικά πόσο σε φοβίζει η ηλικία, για την ασφάλεια ή τα προβλήματα; Τι λες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

fiat
CONTI VS NEXEN