Η μείωση του κόστους κίνησης είναι πλέον το πρώτο που αναζητούν οι αγοραστές σήμερα. Και αυτό σημαίνει πως παραδοσιακές συνήθειες, επιλογές και εμμονές μπαίνουν στην άκρη, και κόκκινες γραμμές για το τι θα αγοράσει κανείς και τι όχι, εξαφανίζονται. Εσύ τι θα αλλάξεις;
Αλλαγή σε μάρκα, μοντέλο, καύσιμο, όλα είναι στο τραπέζι για να καις τα μισά!
Οι πρώτες έρευνες στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές δείχνουν πως παραδοσιακά «κάστρα» που παλιότερα δεν έπεφταν για κανένα λόγο, όπως η πίστη σε μία μάρκα, σήμερα έχουν εξαφανιστεί. Οι αγοραστές θα κοιτάξουν όχι απλά κυρίως ότι τους μειώνει το κόστος κίνησης, αλλά μόνο ότι μπορεί να το μειώσει. Γι`αυτό το λόγο το AutoΤρίτη «τρέχει» τη μεγάλη έκθεση «Καίνε τα μισά», που κάθε μήνα επισκέπτονται εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου.
Που σημαίνει πως η μάρκα και το μοντέλο που θα προτιμήσουν αποφασίζονται από το μηδέν. Τα παλιά κολλήματα ή κωλύματα, δεν υπάρχουν πια. Μέχρι και πριν τον COVID η αγορά λειτουργούσε με τους παραδοσιακούς όρους. Οι αγοραστές πήγαιναν στην έκθεση της αγαπημένης τους μάρκας, να δουν τα νέα μοντέλα και να διαλέξουν. Ή αν ήξεραν το μοντέλο, πήγαιναν «καρφί» γι΄ αυτό. Κάποιοι θα κοιτούσαν δύο ή τρεις το πολύ μάρκες, όταν ήθελαν ένα μοντέλο συγκεκριμένης κατηγορίας. Ένα SUV ή ένα μικρομεσαίο, δηλαδή, και «έπαιζαν» ανάμεσα σε δύο-τρεις κατασκευαστές.
Σήμερα αυτό έχει αλλάξει. Η ενημέρωση γίνεται κυρίως πριν την επίσκεψη στην έκθεση, και η μάρκα απασχολεί ελάχιστα. Η έρευνα αγοράς γίνεται ανάμεσα σε μοντέλα κοντά σε τιμή και σε κατανάλωση, ή καλύτερα σε κόστος κίνησης, είτε αυτό είναι από καύσιμο είτε από φόρτιση, είτε από συνδυασμό των δύο.
Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι η αγορά έχει έρθει πάνω-κάτω, και ένας αγοραστής θα κοιτάξει όλα τα μοντέλα που πέφτουν μέσα στις προδιαγραφές του, πριν αγοράσει, άσχετα από τη μάρκα, το μοντέλο ή ακόμη και την κατηγορία. Ή, ακόμη, και από τον τύπο καυσίμου.
Δηλαδή οτιδήποτε μπορεί να πετύχει μείωση στο κόστος κίνησης, πλέον «παίζει». Αν τα νούμερα βγαίνουν, το δεύτερο κριτήριο είναι η σχεδίαση και ο εξοπλισμός. Η μάρκα, το μοντέλο και η τεχνολογία κίνησης είναι σε τρίτη μοίρα.
Ειδικά στα ηλεκτρικά, η μεγάλη εγγύηση στη μπαταρία, ανοίγει τον ανταγωνισμό περισσότερο, ενώ βάζει και τους μικρότερους η νεότερους κατασκευαστές δυνατά στο παιχνίδι. Στην Αγγλία για παράδειγμα, η κινεζική (αλλά με βρετανικά σήματα MG), έχει δει τα νέα της ηλεκτρικά μοντέλα να κάνουν νούμερα που κανένα άλλο μοντέλο πριν, στην πρόσφατη ιστορία της μάρκας, δεν είχε καταφέρει. Φαντάσου ότι στην αρχή της χρονιάς το μοντέλο της MG χρίστηκε best-seller στη Βρετανία. Και ας ήταν φθηνά μοντέλα, 30% κάτω σε τιμή από τον ανταγωνισμό, ενώ τα ηλεκτρικά της είναι ακριβά (ως ηλεκτρικά) και πιο κοντά στο 10% πιο χαμηλά από τους άλλους.
Είναι εμφανές πως η αγορά είναι έτοιμη να θυσιάσει όλες τις παραδοσιακές αξίες για να πάρει αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος κίνησης. Εσύ; Θα τα ξεχάσεις όλα για να κινείσαι φθηνά; Και τι είναι πιο δύσκολο να θυσιάσεις;