Είναι ετοιμοπαράδοτα, δηλαδή τα παραγγέλνεις και τα παραλαμβάνεις στο «άψε-σβήσε». Ford Puma, Opel Mokka και Peugeot 2008 είναι δημοφιλείς και όμορφες σχεδιαστικά επιλογές στην κατηγορία των SUV πόλης. Τι πρέπει να ξέρω για αυτές;
Ναι, το πόσο ωραίο είναι σχεδιαστικά ένα αυτοκίνητο είναι ζήτημα υποκειμενικό. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις μοντέλων που επικρατεί μία... υποκειμενικά αντικειμενική άποψη. Το Ford Puma με τον επιθετικό προφυλακτήρα της ST-Line έκδοσης, το Opel Mokka με το εντυπωσιακό Opel Vizor, το Peugeot 2008 με τους «χαυλιόδοντες» στην μάσκα είναι 3 SUV πόλης τα οποία θα περάσουν δίπλα σου στο δρόμο και θα γυρίσεις να τα κοιτάξεις.
Τι άλλο όμως συνδέει τα 3 αυτά δημοφιλή μικρά SUV; Είναι ετοιμοπαράδοτα, δηλαδή πας αύριο και παραλαμβάνεις... μεθαύριο. Τι πρέπει να ξέρει κανείς για τις επιδόσεις, τον εξοπλισμό, την τιμή τα αδύνατα και τα δυνατά τους σημεία;
Ford Puma από 23.995 ευρώ: Το πιο fun-to-drive B-SUV με 8 χρόνια εγγύηση & super πορτ-μπαγκάζ
Έχει το καλύτερο κράτημα στο δρόμο από τον ανταγωνισμό των μικρών SUV, στρίβοντας σαν... GTi στην δοκιμασία αποφυγής κινδύνου. Με πέρασμα δίπλα από τις κορίνες του διαδρόμου του Elk Test στα 77 χλμ./ώρα, το Ford Puma είναι στην πράξη το πιο ευχάριστο οδηγικό B-SUV. Ειδικά στην έκδοση εξοπλισμού ST-Line με την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης που εξασφαλίζει ακόμη καλύτερα κρατήματα σε μία στριφτερή διαδρομή.
Αποκλειστικά διαθέσιμο με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, το Ford Puma ξεκινά από τα 23.995 ευρώ στην έκδοση Titanium, για την οποία υπάρχει το πρόγραμμα χρηματοδότηση FordPlus. Η βασική έκδοση του Ford Puma αποδίδει 125 άλογα, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και έχει το ρεκόρ κατανάλωσης στο ταξίδι για το AutoΤρίτη Test Center (4 λτ./100 χλμ.). Το παραπάνω σύνολο προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων Powershift, ενώ ο 1.000άρης EcoBoost αποδίδει και 155 άλογα για ακόμη καλύτερες επιδόσεις. Ανεξαρτήτως κινητήρα, πάντως, υπάρχουν 2 σημαντικά πλεονεκτήματα:
8ετής και πλήρως μεταβιβάσιμη εργοστασιακή εγγύηση
Νο1 πορτ-μπαγκάζ στο B-SUV segment (436 + 80 λτ. από το δεύτερο, μικρό χώρο MegaBox)
Opel Mokka από 25.300 ευρώ: Σε βενζίνη, diesel & αμιγώς ηλεκτρικό
Μιλήσαμε νωρίτερα για το στιλάτο design του Opel Mokka, το 1ο μοντέλο της γερμανικής φίρμας που λάνσαρε το πρόσωπο Opel Vizor στην μπροστά μάσκα. Δεν είναι μόνο το έξω που αρέσει, μα και η αντίστοιχη νεανική σχεδίαση στο εσωτερικό. Λέμε για την Pure Panel λογική της καμπίνας, όπου η 7άρα οθόνη αφής είναι ενιαία με τον ίδιας διάστασης ψηφιακό πίνακα οργάνων. Μάλιστα, για μεγαλύτερη εργονομία έχει ελαφρά κλίση προς τον οδηγό, εξασφαλίζοντας καλύτερη θέαση.
Το Opel Mokka ξεκινά από τα 25.300 ευρώ στην έκδοση εξοπλισμού Edition με τον 1,2 Turbo βενζινοκινητήρα των 100 ίππων και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το ίδιο μοτέρ αποδίδει 136 άλογα, ενώ στους 130 ίππους βλέπουμε αυτόματο κιβώτιο EAT8 με άμεσες και ομαλές επιταχύνσεις. Πρόκειται, εξάλλου, για την μπριόζικη επιλογή που αξιοποιεί περισσότερο το ευχάριστο οδηγικό προφίλ του Mokka με ανάλαφρο πάτημα και τη σιγουριά στις απότομες αλλαγές πορείας. Για τους «χιλιομετροφάγους» βλέπουμε μία πετρελαιοκίνητη πρόταση στα 110 άλογα, ενώ το αμιγώς ηλεκτρικό Mokka-e είναι η πρόταση με καθαρά μηδενικούς ρύπους (136 άλογα και 324 χλμ. θεωρητικής αυτονομίας).
Peugeot 2008 από 26.400: Με premium βλέψεις & καμπίνα... πιλοτήριο
Μέσα στο Top3 των πωλήσεων στην κατηγορία για το 2023, το Peugeot 2008 αποτελεί μία ξεχωριστή πρόταση, μόνο και μόνο από την διακόσμηση της καμπίνας του. Ακρως ποιοτική με φροντισμένο, μαλακό υλικό, τόσο στο μεγάλο πάνω τμήμα του ταμπλό όσο και στο μεσαίο, το οποίο έχει τέτοιο φινίρισμα που δίνει την αίσθηση ανθρακονήματος και αφήνει premium επίγευση. Συγχρόνως, και η εσωτερική σχεδίαση με την i-Cockpit λογική κάνει τη διαφορά. Σε ανώτερες εκδόσεις, βλέπουμε 3D ψηφιακό πίνακα οργάνων, υπερυψωμένο και να μοιάζει με πιλοτήριο. Το... πάντρεμα του εσωτερικού ολοκληρώνεται με τους πολύ καλούς χώρους των επιβατών (15,5 εκ. «αέρα» για τα γόνατα) και το άνω του μέσου όρου χώρου αποσκευών (434 λτ.)
Στην βάση της γκάμας του Peugeot 2008 βρίσκεται η έκδοση Active Plus και o 1.200άρης PureTech των 100 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (26.300 ευρώ). Σε ισχυρότερη version αποδίδει 130 ίππους (συνδυάζεται και με EAT8 κιβώτιο), ενώ μεγάλη οικονομία καυσίμου αλλά και ευκολία κίνησης εντός πόλης έχει το επίσης αυτόματο diesel 2008 των 130 ίππων. Όσον αφορά το ηλεκτρικό e-2008 ξεκινά από 33.200 ευρώ (με επιδότηση) και προσφέρεται με δύο επιλογές On Board Charger (ισχύος 7,4 και 11 kW).